Hej! M&M hebben weer een echte.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2014 00:58 #1101428 door V700 register
Hej! M&M hebben weer een echte..... is gemaakt door V700 register
Hej baksteen liefhebbers! Sinds een paar dagen hebben we weer een achterwiel aangedreven Volvo. Het is een 97'er 945 LPT met automaat geworden in een blauwe metallic jas. Het is de dagelijkse auto van mijn Frau. Voor deze reden wij in een Garnet roze...eh... Rode V70 2.5 20V.
Toch kan mijn vrouw niet helemaal wennen aan deze (ook) klasse bak. Net even te nieuw, een draaicirkel van een olietanker, en het gaf haar het gevoel dat het toch maar "gewoon" een auto is. Ze kreeg heimwee naar weer een 700/900 serie. Er zijn wat kleine issues met de 945, zoals daar zijn;
-Bak wil niet naar het 4de verzet.
-Dashboard kast zit op slot.
-Schijnt stuurbekrachtigings olie te gebruiken.
-Spiegel L buiten stuk.
En zo nog wel wat meer kennismakings problemen.... Maar wat rijdt dit ding G E W E L D I G!! Zelfs ik ben er heel erg van gecharmeerd geraakt, terwijl ik meer fan was, ja was, van de 850/V70 modellen.
Van de week ga ik eerst even onder het apparaat liggen om te zien of de solenoid van de AW71 wel z'n 12 voltjes krijgt.

Tot zover een zeer blije Menno en Maaike.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2014 09:51 #1406585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Leuk dat je vrouw zo verknocht is aan 'haar' 940. Die van mij wil ook nooit meer wat anders. Valt me ook op dat je best veel vrouwen in een 945 ziet rijden. Is ook een ideale familiebak, natuurlijk.
Stuurbekrachtiging zou ik wel gauw ff naar (laten) kijken, voordat de pomp in de soep loopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2014 16:10 #1406594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrouwen auto?
Ook mijn vrouw rijdt elke dag naar het werk met de 940....
Gefeliciteerd met de baksteen hoor, voor mij de beste Volvo ooit gemaakt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2014 13:50 #1406631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic One down, many more to go........
Ha! De 4 komt er weer in. 12 volt is aanwezig, maar helaas was de solenoid overleden. Geen harde tik of klik, zat daar maar een beetje stilletjes te wezen.....Nu nog steeds , maar dan met een mooie modificatie gevonden op Brickboard.

Dank voor jullie reacties en tip om snel naar de lekkende stuurolie te sporen.
Enig idee wat de meest voorkomende problemen zijn met de stuurbekrachtiging?

Groet, Menno.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2014 13:59 #1406632 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic stuurhuis
Vaak lekkage aan het stuurhuis of de slang tussen stuurhuis en pomp. Er zitten een aantal o-ringen in het stuurhuis die ik een keer vervangen heb maar dat was wel een pittig klusje, ik zou als het het huis is eens op de sloop kijken voor een vervanger. Ze gaan voor zover ik weet ook niet echt vaak stuk.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2014 15:39 #1406636 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Moeders
En mijn moeder heeft met de 960-II estate inmiddels haar achtste zweedse Volvo... waarvan drie stuks uit de 700/900 serie.
Ooit komt die 960 mijn kant op, net als zijn twee voorgangers, maar bij gebrek aan fatsoenlijke opvolgers kon dat weleens lang duren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 11:43 #1407113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeauh,
Tot nu toe gaat het fijn met de LPT.
Dashboard kastje is gefixt middels een nieuw slotje. Lambda lampje reset gedaan door de accupolen even los te halen. Uitlezen middels mijn OBD maxiscan uitlees apparaat ging helaas niet lukken (stiekem wist ik het al een beetje). Tot nu toe heb ik de lekkage van de stuurbekrachtiging nog niet kunnen lokaliseren, pijl zakt trouwens ook niet. Wel zie ik zweetplekken bij de krukas keering voor. Omdat ik toch de distributie riem incl. rollen wil vervangen, doe ik er verstandig aan de keering meteen mee te nemen denk ik zo.
Verder een SPY set AB met klapsleutel in geinstalleerd, de motorkap een kleibeurt gegeven, en aankomende zondag een powerflush voor de bak bij TPR. Alhoewel de bak het goed doet, zie ik dit als preventief onderhoud.
APK moet ook deze maand...... ben benieuwd, kom maar op!
Groet, Menno.

• Han Kops
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-07-2014 12:03 #1407114 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Baksteen
Gefeliciteerd!

Heb net zelf ook een 1997 940 aangeschaft.
Wat is dat toch met de term baksteen?
Toen ik er mee thuiskwam vond mijn vriendin het "een geweldige baksteen" hahahaha
veel plezier er mee

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2014 00:24 #1407221 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Zo heeft mijn vrouw ook nu
Zo heeft mijn vrouw ook nu een 940 ipv een corsa. Onze bakstenen zijn qua rijden enorm geliefd bij de dames. Ken er diverse die niet in grote auto's durven te rijden maar een 940 Is geen probleem. Rijd net zo makkelijk als een klein wagentje...
Welkom bij de club

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2014 21:11 #1407385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK.... njet,
Niet goed gekeurd. Uitlaat zit een gaatje in gerot, achterlicht heeft ook een gaatje aan één kant en de rem leidingen voor zijn uitgedroogd. Voor 750.- kon het gerepareerd. Dacht ut njet. Net nieuwe uitlaat, achterlichten en rem slangen bij skandix wezen bestellen. Weet niet of de kwaliteit goed genoeg is, distributie riemen en dergelijke wil ik meestal van gerenommeerde merken. Dacht dat het voor achterlichten niet zo uitmaakt of is de pasvorm slecht? Nah, na de nachtdiensten het spul eronder en op meubelen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC