Hej! M&M hebben weer een echte.....

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2014 21:22 #1407388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op zeker

wessdan schreef : Zo heeft mijn vrouw ook nu een 940 ipv een corsa. Onze bakstenen zijn qua rijden enorm geliefd bij de dames. Ken er diverse die niet in grote auto's durven te rijden maar een 940 Is geen probleem. Rijd net zo makkelijk als een klein wagentje...
Welkom bij de club

Ongetwijfeld speelt de kleine draaicirkel, wendbaarheid, en niet te vergeten het stoere uiterlijk, hierin een rol.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2014 22:34 #1407393 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic aftermarket is ok
Alleen de uitlaat kun je het beste orgineel Volvo nemen. De rest, voor zover ik onderdelen in m'n handen heb gehad scheelt niet de wereld of zijn soms zelfs helemaal niet meer orgineel te krijgen, heb ik gemerkt.
 
Overigens is mijn vrouw ook verknocht aan haar 940. Toen mijn 940 met open motorblok aan de kant stond, mocht ik haar auto gebruiken. Voor haar hadden we een nette Focus gekocht. Na drie weken vroeg ze me of ze alsjeblieft haar eigen 940 terug mocht hebben. Nadat ik een paar weken in de Focus gereden heb gaf ik haar groot gelijk en heb ik snel mijn eigen auto weer op de been gezet. Wat zullen we die auto's missen, ooit, als het echt moet....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2014 15:20 #1407433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ai!
De uitlaat heb ik juist van "Hausmarke" genomen...... Dacht dat ze origineel ook al niet zo best waren. Nah, 3 a 4 jaar zal ie er toch wel onder blijven hangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2014 14:40 #1407524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist, gereed voor een goedkeuring!
Allen dank voor het welkom heten, en mooie opmekingen over vrouwen, dat ze zo graag in bakstenen rijden! Ondanks (vindt ik) dat de 945 nog een hoop TLC nodig heeft, is mijn geliefde al helemaal in de wolken met het apparaat! De powerflush heeft de bak ook goed gedaan; vroeger opschakelen en minder "slip" gevoel.
Van de week zijn de Skandix producten binnengekomen; Achterlichten, uitlaat vanaf kat kompleet met installatie materiaal, en remslangen voor.
Alles ziet er degelijk uit, zelfs de uitlaat (godzijdank, daar had ik na het bestellen zo m'n twijfels over). De uitlaat past goed ,klemmen zijn een beetje zozo, draaide 1 klembout vrij snel tot een wokkel (van nature ben ik vrij lui en slap moet u weten dus veel kracht is het niet geweest!). Degene welke eronderuit kwam had Volvo identificatie en was goed krokant. Weet niet of het nog de eerste fitting was, weet wel dat de nieuwe uitlaat dikker is. Misschien is er ooit in het verleden een standaard 2.3 uitlaat onder gekomen bij de dealert.
Achterlichten zijn nu wel (helaas?) Depo, dus met de "getrapte" reflectors. Ziet er wel netjes uit nu (de oude links was dof, rechts zat een gat).
De remslangen pasten goed, en verder weet ik niks zinnigs over aftermarket remslangen te zeggen.
Morgen de felbegeerde APK papieren maar gaan halen.
 
Groet Menno en Maaike.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2014 10:30 #1407536 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Remblokken
Remblokken heb ik ook het liefst origineel: die zijn wat zachter en dat zorgt voor meer remkracht dan met aftermarket blokken. En voor minder gepiep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2014 18:23 #1408259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem,
Bedankt voor de tip! Een automaat heeft toch iets meer remmend vermogen nodig, dus mochten de remblokken vervangen gaan/moeten worden dan stap ik wel over de drempel die dealert heet heen......
Nu dus verder met onze stage 0, waarbij steeds weer nieuwe charmes zich tentoon spreiden.... (Dit topic is trouwens ter leering en/of vermaeck en geenzins bedoeld om u, de lezer, te irriteren.... vanwege resultaten uit het verleden(?))
Vandaag een klusje distributie gehad. Er zit nu een nieuwe riem en spanner op van Contitech. Ook de voorste krukas keering vervangen, deze zag er aardig bruin uit (normale kleur was/is grijs) maar was nog wel redelijk soepel (niet uitgehard).
Vervolgens gereedschap opgeruimd. Voorraam wat hars, van bomen, afgehaald en even sproeien,  en ja hoor weer wat nieuws; koplamp ruitenwisser rechts blijft hangen..... Is dat nou dat ze zit te knipogen dat ze blij is met de nieuwe distributie of wat? 
Eindelijk ook een beetje stuurbekrachtigings olie bij moeten vullen. Bij het potje/reservoir is het aardig vettig, maar ik kan niet zien of dat het van het bij vullen is of dat het er daadwerkelijk lekt. Eerst maar eens met de hogedrukspuit en wat dasty aan de gang gaan!
 
Warme groet, Menno.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2014 21:54 #1408338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dasty rules!!! Vooral die
Dasty rules!!! Vooral die nieuwe spuitbussen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2014 08:17 #1408354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roeleerd zekers,

Gekke Gerritje schreef : Dasty rules!!! Vooral die nieuwe spuitbussen.

Nieuwe spuitbussen ken ik nog niet, maar dat gaat goedkomen.
Wel weer een nieuwe lekkage gevonden, doch niet qua vloeistoffen.
Een klepperend/tikkend geluid met gasgeven, oftewel waarschijnlijk een lekkend uitlaatspruitstuk. Hoop dat het 1 van de pakkingen is. Nieuwe zijn besteld inclusief nieuwe tapeinden/moeren en ringen. Nu maar hopen dat er geen scheur/barst in het uitlaatspruitstuk zelf zit.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2014 21:16 #1408672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wederom
Een klus geklaard. De uitlaatspruitstuk pakkingen vervangen. Stiekem toch wel even mee bezig geweest. Wou 'm eerst compleet met turbo demonteren, maar dat lukte me niet 123. Toch maar eerst de turbo er eerst afgehaald en toen ging het rap. 2 Pakkingen waren verwoest vermoedelijk heeft het spruitstuk niet goed vast gezeten. Ook alle moeren vervangen door koper items. Fijn, geen geklepper meer, want het geluid begon steeds meer op een 1 cilinder boot te lijken met optrekken/gasgeven.
Goed, we hebben de Volvo nu een maand of 2. Hieronder een lijst met vervangen onderdelen/reparaties:
- Solenoid bypass automaat bak.
- Bak laten powerflushen bij TPR.
- Compleet nieuwe uitlaat vanaf kat.
- Remslangen voor.
- Achterlicht units links en rechts
- Distibutie riem en spanner.
- Voorste krukas keering.
- Slotje dashboard kastje
- Klapsleutel met afstandbediening
- Tankdop.
- Linker buitenspiegel.
- Lambda lamp/fout reset (sindsdien niet meer terug gekomen).
- Waterslang van kvs tank naar radiator
Alle onderdelen zijn er nieuw op gegaan met uitzondering van het dashboardkastslotje (gratis wordfeud tip!) en de buitenspiegel.
Er zit nog een hoop meer werk aan te komen. Uiteraard komt de complete ontsteking nog aan de beurt plus een onderhoudsbeurt incl. alle filters. Leder interieur had ik al aangeschaft maar was bij nader inzien voor ons niet goed genoeg om gemonteerd te gaan worden. Volgend project gaan de achterveren en schokdempers worden, zie eventueel aangemaakt topic hierover.
Al met al hopen wij hier binnen niet al te lange tijd een betrouwbare 945 voor de deur te hebben staan met een frisse en fruitige "look"!
 
Groet, Menno.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 12:40 #1408727 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Klapsleutel
@Menno,
 
Hoe heb je dat met die klapsleutel gedaan?
Als je een chip in je sleutel hebt, hoe heb je die dan verwerkt?
 
Ben namelijk altijd reuze benieuwd om dat soort zaken te realiseren voor mijn wagens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD