Hej! M&M hebben weer een echte.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ongetwijfeld speelt de kleine draaicirkel, wendbaarheid, en niet te vergeten het stoere uiterlijk, hierin een rol.wessdan schreef : Zo heeft mijn vrouw ook nu een 940 ipv een corsa. Onze bakstenen zijn qua rijden enorm geliefd bij de dames. Ken er diverse die niet in grote auto's durven te rijden maar een 940 Is geen probleem. Rijd net zo makkelijk als een klein wagentje...
Welkom bij de club
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Overigens is mijn vrouw ook verknocht aan haar 940. Toen mijn 940 met open motorblok aan de kant stond, mocht ik haar auto gebruiken. Voor haar hadden we een nette Focus gekocht. Na drie weken vroeg ze me of ze alsjeblieft haar eigen 940 terug mocht hebben. Nadat ik een paar weken in de Focus gereden heb gaf ik haar groot gelijk en heb ik snel mijn eigen auto weer op de been gezet. Wat zullen we die auto's missen, ooit, als het echt moet....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van de week zijn de Skandix producten binnengekomen; Achterlichten, uitlaat vanaf kat kompleet met installatie materiaal, en remslangen voor.
Alles ziet er degelijk uit, zelfs de uitlaat (godzijdank, daar had ik na het bestellen zo m'n twijfels over). De uitlaat past goed ,klemmen zijn een beetje zozo, draaide 1 klembout vrij snel tot een wokkel (van nature ben ik vrij lui en slap moet u weten dus veel kracht is het niet geweest!). Degene welke eronderuit kwam had Volvo identificatie en was goed krokant. Weet niet of het nog de eerste fitting was, weet wel dat de nieuwe uitlaat dikker is. Misschien is er ooit in het verleden een standaard 2.3 uitlaat onder gekomen bij de dealert.
Achterlichten zijn nu wel (helaas?) Depo, dus met de "getrapte" reflectors. Ziet er wel netjes uit nu (de oude links was dof, rechts zat een gat).
De remslangen pasten goed, en verder weet ik niks zinnigs over aftermarket remslangen te zeggen.
Morgen de felbegeerde APK papieren maar gaan halen.
Groet Menno en Maaike.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu dus verder met onze stage 0, waarbij steeds weer nieuwe charmes zich tentoon spreiden.... (Dit topic is trouwens ter leering en/of vermaeck en geenzins bedoeld om u, de lezer, te irriteren.... vanwege resultaten uit het verleden(?))
Vandaag een klusje distributie gehad. Er zit nu een nieuwe riem en spanner op van Contitech. Ook de voorste krukas keering vervangen, deze zag er aardig bruin uit (normale kleur was/is grijs) maar was nog wel redelijk soepel (niet uitgehard).
Vervolgens gereedschap opgeruimd. Voorraam wat hars, van bomen, afgehaald en even sproeien, en ja hoor weer wat nieuws; koplamp ruitenwisser rechts blijft hangen..... Is dat nou dat ze zit te knipogen dat ze blij is met de nieuwe distributie of wat?
Eindelijk ook een beetje stuurbekrachtigings olie bij moeten vullen. Bij het potje/reservoir is het aardig vettig, maar ik kan niet zien of dat het van het bij vullen is of dat het er daadwerkelijk lekt. Eerst maar eens met de hogedrukspuit en wat dasty aan de gang gaan!
Warme groet, Menno.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe spuitbussen ken ik nog niet, maar dat gaat goedkomen.Gekke Gerritje schreef : Dasty rules!!! Vooral die nieuwe spuitbussen.
Wel weer een nieuwe lekkage gevonden, doch niet qua vloeistoffen.
Een klepperend/tikkend geluid met gasgeven, oftewel waarschijnlijk een lekkend uitlaatspruitstuk. Hoop dat het 1 van de pakkingen is. Nieuwe zijn besteld inclusief nieuwe tapeinden/moeren en ringen. Nu maar hopen dat er geen scheur/barst in het uitlaatspruitstuk zelf zit.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed, we hebben de Volvo nu een maand of 2. Hieronder een lijst met vervangen onderdelen/reparaties:
- Solenoid bypass automaat bak.
- Bak laten powerflushen bij TPR.
- Compleet nieuwe uitlaat vanaf kat.
- Remslangen voor.
- Achterlicht units links en rechts
- Distibutie riem en spanner.
- Voorste krukas keering.
- Slotje dashboard kastje
- Klapsleutel met afstandbediening
- Tankdop.
- Linker buitenspiegel.
- Lambda lamp/fout reset (sindsdien niet meer terug gekomen).
- Waterslang van kvs tank naar radiator
Alle onderdelen zijn er nieuw op gegaan met uitzondering van het dashboardkastslotje (gratis wordfeud tip!) en de buitenspiegel.
Er zit nog een hoop meer werk aan te komen. Uiteraard komt de complete ontsteking nog aan de beurt plus een onderhoudsbeurt incl. alle filters. Leder interieur had ik al aangeschaft maar was bij nader inzien voor ons niet goed genoeg om gemonteerd te gaan worden. Volgend project gaan de achterveren en schokdempers worden, zie eventueel aangemaakt topic hierover.
Al met al hopen wij hier binnen niet al te lange tijd een betrouwbare 945 voor de deur te hebben staan met een frisse en fruitige "look"!
Groet, Menno.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoe heb je dat met die klapsleutel gedaan?
Als je een chip in je sleutel hebt, hoe heb je die dan verwerkt?
Ben namelijk altijd reuze benieuwd om dat soort zaken te realiseren voor mijn wagens