Remlicht wel kapot, niet kapot
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2023 00:38 #1111857
door Mathy van Nisselroy
Remlicht wel kapot, niet kapot is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Bij het remmen gaat af en toe het lampje-kapot-lampje aan tijdens het remmen. Bij sommige ritten iedere keer, bij sommige ritten niet en bij sommige ritten af en toe. De eerste keer dat het me opviel ging het waarschuwingslampje iedere keer aan en heb ik gekeken welke lamp het niet deed. Dat bleek het rechter remlicht te zijn. Hoe groot is de kans dat het NIET aan het peertje (BA15D) ligt? En stel dat het daar niet aan ligt, waar kan het dan wel aan liggen?
groetjes
Mathy
Bij het remmen gaat af en toe het lampje-kapot-lampje aan tijdens het remmen. Bij sommige ritten iedere keer, bij sommige ritten niet en bij sommige ritten af en toe. De eerste keer dat het me opviel ging het waarschuwingslampje iedere keer aan en heb ik gekeken welke lamp het niet deed. Dat bleek het rechter remlicht te zijn. Hoe groot is de kans dat het NIET aan het peertje (BA15D) ligt? En stel dat het daar niet aan ligt, waar kan het dan wel aan liggen?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2023 06:27 #1474209
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Corrosie?
Zit misschien wat corrosie op de contacten. Zou je lichten eens uitbouwen om dat te checken?
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2023 10:39 #1474210
door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic Grote kans
dat het zit in de overgang van de fitting naar het lamphuis.
ik soldeer vaak een laagje (ouderwetse loodhoudende tin) op de contactpuntjes (lipjes) die contact maken met het lamphuis. Helpt vaak voor jaren.
ik soldeer vaak een laagje (ouderwetse loodhoudende tin) op de contactpuntjes (lipjes) die contact maken met het lamphuis. Helpt vaak voor jaren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2023 16:24 #1474213
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zomaar
Hallo Volvisti
Het is imitatie, dus het zou zomaar kunnen.
groetjes
Mathy
Het is imitatie, dus het zou zomaar kunnen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2023 18:37 #1474214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Derde remlicht? Die hapert
Derde remlicht? Die hapert bij mij wel eens (en dat zie je dus niet) als de klep weer eens dichtgedaan is alsof dat zo hard mogelijk moet gebeuren...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2024 00:16 #1474240
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
Vanwege o.a. de natte moesson die we momenteel beleven is het er nog niet van gekomen om ernaar te kijken. Maar ondertussen is me wel opgevallen dat het "lampje-kapot-lampje" soms ook aanblijft nadat ik het rempedaal losgelaten heb.
groetjes
Mathy
Vanwege o.a. de natte moesson die we momenteel beleven is het er nog niet van gekomen om ernaar te kijken. Maar ondertussen is me wel opgevallen dat het "lampje-kapot-lampje" soms ook aanblijft nadat ik het rempedaal losgelaten heb.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2024 18:31 #1474245
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Dan ..
is er een kans dat twee tongen van het reedreelais zijn blijven hangen.
Een lampje kent maar twee standen, aan of uit. Dus goed of kapot. in het andere geval ligt het aan een slecht contact of de verbinding. Meten is weten.Ligt het ee her reedontact, dn is e mar één remedie. Het hele efecte relais, dat ronde witte ding, vervangen. de reedcontacts zitten per paar in een dicht glazen buisje, zonder dit te mollen kom je er niet bij.
Een lampje kent maar twee standen, aan of uit. Dus goed of kapot. in het andere geval ligt het aan een slecht contact of de verbinding. Meten is weten.Ligt het ee her reedontact, dn is e mar één remedie. Het hele efecte relais, dat ronde witte ding, vervangen. de reedcontacts zitten per paar in een dicht glazen buisje, zonder dit te mollen kom je er niet bij.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2024 00:24 #1474254
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Groen
Hallo Jur
Je bedoelt het ronde groene ding...
groetjes
Mathy
Je bedoelt het ronde groene ding...

groetjes
Mathy
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2024 18:36 #1474261
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic er zijn verschillende kleuren....
ik heb zelf een zwarte ronde.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-01-2024 19:09 #1474263
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Vrijwel altijd lamphouder
Rommel maar eens aan de lamphouder, als dan het lamp kapot lampje uitgaat dan weet je hoe laat het is.
Ik heb ook een nieuw armatuur, dat werd geleverd zonder nieuwe lamphouders en het probleen bleef (dus).
Succes Reinier
Ik heb ook een nieuw armatuur, dat werd geleverd zonder nieuwe lamphouders en het probleen bleef (dus).
Succes Reinier
Moderators: Jerry Stam