Help, geen vonk
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 08:14 #1463816
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Traject aarde
Ook belangrijk:
LH en EZK hebben allebei een aarde draad aan het inlaatspruitstuk.
De vlechtdraden achter op de kop opnieuw vastzetten.
Blauwedraad dynamo inlaat.
LH en EZK hebben allebei een aarde draad aan het inlaatspruitstuk.
De vlechtdraden achter op de kop opnieuw vastzetten.
Blauwedraad dynamo inlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 11:28 #1463819
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Een draad aan punt 1 van de
Een draad aan punt 1 van de bobine gemaakt en aan massa gelegd. Bobinekabel op 2mm van een massapunt gehouden. Contact aan, draadje los van massa en dat vonkte, maar GEEN vonk tussen bobinekabel en massa. Geprobeerd met een nieuwe bobinekabel: ook niet.
Wat betekent dat, Adrian?
Massadraden zitten overigens allemaal vast. Weerstand tussen motorblok en minpool accu is ook nihil.
Wat betekent dat, Adrian?
Massadraden zitten overigens allemaal vast. Weerstand tussen motorblok en minpool accu is ook nihil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 12:36 #1463820
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Misschien heb je toch wel
vonk maar door het vele starten heb je een niet brandbaar mengsel. Nieuwe bougies erin en starten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 12:46 #1463821
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Ik heb met een stroboscoop op
Ik heb met een stroboscoop op de bobinekabel gemeten en die flitst niet, dus er is echt geen vonk.
EZK nog gewisseld, verdelerkap en rotor doorgemeten (weerstand tussen aansluiting rotor en massa is oneindig, dus die slaat niet door), allemaal in orde. Helaas nog altijd zonder resultaat.
Nog altijd: op pin 1 en 15 bobine is 12V bij contact aan. Pulssignaal op 1 tijdens starten. Er komt alleen geen vonk door de bobinekabel.
Mijn kennis en ervaring als (gevorderde) hobbyist houdt hier op, ik ben geen monteur of specialist. Ik sleep de auto vanmiddag naar de garage, we zullen zien wat er dan uit komt.
EZK nog gewisseld, verdelerkap en rotor doorgemeten (weerstand tussen aansluiting rotor en massa is oneindig, dus die slaat niet door), allemaal in orde. Helaas nog altijd zonder resultaat.
Nog altijd: op pin 1 en 15 bobine is 12V bij contact aan. Pulssignaal op 1 tijdens starten. Er komt alleen geen vonk door de bobinekabel.
Mijn kennis en ervaring als (gevorderde) hobbyist houdt hier op, ik ben geen monteur of specialist. Ik sleep de auto vanmiddag naar de garage, we zullen zien wat er dan uit komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
08-11-2020 13:09 #1463822
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Aansluiting kabel bobine
Is je aansluiting van je bobine kabel op de de bobine dan wel goed? Want dat lijkt mij dan nog de enige mogelijkheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 13:17 #1463823
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Dank voor je reactie. De
Dank voor je reactie. De weerstand van de bobinekabel is gelijk aan die van een nieuwe, ook tijdens bewegen. Dus die zou in orde moeten zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
08-11-2020 14:57 #1463825
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Bedoel het anders
Ik bedoel het eigenlijk anders. Jij bedoelt dat de kabel zelf goed is. Maar ik bedoel echt specifiek de connector die je op de bobine schuift. Dus het contact wat in die rubber kap zit of dat wel goed contact heeft met de pen die uit de bobine komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 16:07 #1463824
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bobine test
Is eigenlijk een standalone test. Je zou toch echt een vonk verwachten van een goede bobine. Dat vonkje op de massadraad klopt. Daarom had je een condensator bij gebruik van contactpuntjes om de vonk op te vangen tegen inbranden van de puntjes.
Misschien wordt de bobine toch niet goed geladen door te weinig ampere op de plusdraad. Om dit te omzeilen kun je een tijdelijke plusdraad rechtstreeks op de bobine zetten. Doet de wegenwacht ook wel eens om je thuis te laten komen.
Ook een test doen of de kop voldoende massa trekt met een zware stroomtrekker of een beetje bot met een startkabel ketsen. Dan moet er toch een flinke vonk gefabriceerd kunnen worden.
Misschien wordt de bobine toch niet goed geladen door te weinig ampere op de plusdraad. Om dit te omzeilen kun je een tijdelijke plusdraad rechtstreeks op de bobine zetten. Doet de wegenwacht ook wel eens om je thuis te laten komen.
Ook een test doen of de kop voldoende massa trekt met een zware stroomtrekker of een beetje bot met een startkabel ketsen. Dan moet er toch een flinke vonk gefabriceerd kunnen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2020 19:42 #1463827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer
De immobilizer als oorzaak kun je vergeten omdat de motor tijdens het draaien is uitgevallen. Die is tijdens het draaien van de motor uitgeschakeld. De ECU vraagt alleen bij starten om een bevestiging van de immo-module, nooit tijdens het draaien van de motor. Zelfs niet bij onmiddelijk herstarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2020 21:17 #1463863
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic We zijn eruit, hij loopt weer
We zijn eruit, hij loopt weer als een naaimachientje.
De rotor sloeg door, al was die nog vrijwel nieuw. Omdat de rotor doorsloeg lag de bobine continu aan massa via de bobinekabel. Dat zorgde ervoor dat mijn stroboscoop geen vonk kon waarnemen in de bobinekabel. Weer wat geleerd dus!
Dit was de eerste keer in 6 jaar dat deze auto er de brui aan gaf. Toch niet verkeerd. Ondanks de kilometerstand van 430.000 wordt 'ie nog volop gebruikt om de (flinke) caravan door Europa te sleuren en daar komt voorlopig nog geen einde aan. Op naar het half miljoen.
Dank voor jullie reacties en Timen gaat door voor de wasmachine, want die had dit al eerder als tip gegeven.
De rotor sloeg door, al was die nog vrijwel nieuw. Omdat de rotor doorsloeg lag de bobine continu aan massa via de bobinekabel. Dat zorgde ervoor dat mijn stroboscoop geen vonk kon waarnemen in de bobinekabel. Weer wat geleerd dus!
Dit was de eerste keer in 6 jaar dat deze auto er de brui aan gaf. Toch niet verkeerd. Ondanks de kilometerstand van 430.000 wordt 'ie nog volop gebruikt om de (flinke) caravan door Europa te sleuren en daar komt voorlopig nog geen einde aan. Op naar het half miljoen.
Dank voor jullie reacties en Timen gaat door voor de wasmachine, want die had dit al eerder als tip gegeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam