Hella comet 550.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2020 10:34 #1462800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorheen reed ik altijd met
Voorheen reed ik altijd met de stadslichten aan overdag (kleine lampjes boven knipperlicht) deze heb ik vervangen voor led exemplaren, hierdoor hebben ze veel branduren en is het geen probleem dat ze permanent branden. Omdat bij mij zekering 25 eruit ligt vanwege een hitte probleem gaan de dimlichten niet meer mee aan met de schakelaar om stand 2. Enkel op stand 3. Het idee van Adrian vind ik erg interessant. Originele 940 mistlampen ombouwen naar dag rij verlichting en dan extra lampen gebruiken als mistlampen. Zie het ombouw verslag wel een keer verschijnen (-;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2020 14:58 #1462803 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor 700
Hallo Volvisti

Adriaan schreef: "Zie het ombouw verslag wel een keer verschijnen (-;"

Dat zou een mooi artikel zijn voor ons verenigingsblad.

groetjes

Mathy

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2020 17:27 #1462799 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic idee
Het idee is ietsje anders. DRL heeft mijn voorkeur boven dimlicht overdag. Hoewel sommige merken het echter weer te gek maken met opzichtige verlichting. De geïntegreerde mistlampen van de 940 hebben niet veel nut. Die zitten te hoog voor de functie als mistlamp. Het idee is daarom om op de plek van de geïntegreerde mistlamp een DRL te plaatsen. Met de ombouw van de fitting voor een ledlamp moet dat lukken. Een prototype met gebruik van de fitting voor stadslicht heb ik al een tijdje geleden gemaakt. Ik zal een foto plaatsen dan wordt dat duidelijk. Voor de schakeling kun je de DRL's koppelen aan D+ van de dynamo. Dan branden ze altijd wanneer de motor loopt. De Volvo 940 mistlamp aansluiting blijft dan beschikbaar voor de extra gemonteerde mistlamp onder de bumper.

1 lamp trekt 0,05 amp

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2020 01:35 #1462811 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Even opletten
Dat als je drl's in die units plaatst of dan niet je dashboard verlichting ook aan staat.
Dat je niet de zoveelste bent die in het donker met drl's aan rondrijdt maar tevens met gedoofde achterlichten.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2020 08:11 #1462814 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Zeker
Met de voorgestelde schakeling gebeurt dat niet.
Misschien koppel ik aan de drl verlichting ook wel een led-lampje achter bovenin.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC