Binnenverlichting spontaan aan.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2017 17:42 #1442911 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Schoonmaken
Schoonmaken gaat prima. Heb het zelf vorige week nog gedaan. Bij mij deed de bestuurders deur het niet met het interieur lampje maar het deurlampje wel.

Alles ff schoongemaakt, koper contact licht opgeschuurd, dat 3 polige contact weer iets naar buiten gebogen. Daarna het asje met een klein beetje vaseline in gevet.

Vergeet ook niet eerst de schroef en dan pas het rubber kapje erop doen. Was dat namelijk vergeten en deed die het niet. :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2017 00:07 #1442929 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Voor 33
euro per stuk wil je ook inderdaad wel een poging wagen.
Zou mooi zijn als het lukt. Echt een klusje voor op een donkere winteravond.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2017 13:18 #1442957 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Mooi!
Alle deurschakelaars zitten weer in elkaar, gemonteerd en werken weer.
Dat betekent dat op ieder portier het waarschuwingslampje weer brandt bij geopend portier.

Nu het de plafondverlichting, met de drie schakelaars in de achterste stand gaan alle drie lampjes branden bij bestuurdersdeur openen, bij het sluiten gaan de leeslampjes uit en blijft het middelste lampje branden, dat hoort zo.
Ware het niet dat die middelste blijft branden vanwege de vertraging functie, 7 seconden zou dat moeten zijn.
Maar die vertraging functie werkt bij mij zo voortreffelijk dat de vertraging bij mij is over gegaan in permanent.

Zoals federvolvo als schreef, het printplaatje is niet zomaar los te schroeven, het zit gesmolten, waardoor ik de laatste oplossing zoals omschreven door Adrian, de timer op één of andere manier uitschakelen onmogelijk acht zonder de hele boel te slopen.
Zolang er geen vervanger is doen we het dus even met de twee leeslampjes.

Groeten,

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2017 15:24 #1442974 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Mooi
Goed dat het gelukt is.
Valt het toch nog mee met die draadjes.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2017 18:23 #1442993 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic goed werk
Ton,

Goed werk. Vertraging zou betekenen dat er een soort accuutje erin zit. Een dacht dat zoiets een condensator heette maar weet dat niet zo zeker. Als dat zo is en je weet die te lokaliseren zou je die misschien eruit kunnen halen (knippen/solderen). Weet alleen niet wat er dan te wachten staat...als je de condensator eruit haalt. Eigen risico...

Iemand anders?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2017 10:17 #1443029 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Iets meer
Je zit op een goed spoor met de condensator, maar d'r zit iets meer in dan alleen een condensator.

Ook zit er wat aan regelelectronica in en een soort van "schakelaar". De condensator bouwt een lading op als de deur wordt geopend(lamp aan) en die spanning loopt langzaam weg zodra de deur dicht is gedaan. De regelelectronica meet dit en bedient daarmee de schakelaar die ervoor zorgt dat het licht blijft branden.

Hoe groter de waarde van de condensator hoe langer het licht blijft branden. Maar de condensator eruit halen hoeft in dit geval niet te betekenen dat het licht dan uit blijft, er kan ook iets stuk gaan waardoor de regelelectronica continu denkt dat de condensator spanning heeft of de regelelectronica is intern stuk.

Je kan dan de condensator eruit knippen, lampje blijft gewoon branden.

Voor het gemak zou ik gewoon een andere plaffoniare zoeken die werkt en dan in de wagen zetten of de printplaat omzetten. Of een plaffonaire erin zetten zonder originele interne vertraging en dan met een aftermarket vertraging werken, die zijn zat te verkrijgen.

Groeten,
Gerben

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2017 10:43 #1443030 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Wytze heeft nu een
Wytze heeft nu een plafonnière te koop. Zwart weliswaar. Maar in mijn 780 zit ook een zwarte op een beige hemel.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2017 16:44 #1443051 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Voorlopig opgelost.
Ik heb de oude plafondlamp nu zodanig veranderd dat het gewoon een ouderwets binnenlicht is, deur open drie lampjes aan, deur dicht lampjes uit.
Ik overweeg nog er een vertrager van Conrd bij te zetten:

www.conrad.nl/nl/interieurlicht-vertraging-853242-853242.html

Inmiddels heeft een vriend van mij in Zwedende set gekocht die in deze advertentie staat:

www.tradera.com/item/302209/296839901/in...0-940-960-med-dioder

Een plafondlamp en twee leeslampjes voor ac\hterin compleet met LED lampjes.
Voor 30 Euro, goeie koop denk ik.
In mei bij hem ophalen in Ludvika.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC