Spannings hik - toch de accu?!

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2017 10:14 #1439918 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Fan
De fan zal de accu capaciteit wegvreten en af en toe voor een lage boordspanning zorgen.
Even niet in de file staan en voor een stoplicht stilstaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2017 11:15 #1439919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je van Nootdorp naar
Als je van Nootdorp naar Grunn rijdt kom je ongeveer langs Utrecht; je zou even bij Peter Verkerk langs kunnen gaan, in Werkhoven. Die kent de 940s door en door.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2017 12:27 #1439920 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Afhankelijk van de route en waar je er last van krijgt
Dag JP,

Als je over de A28 richting noord'n gaat, zou je kunnen stoppen bij Ad Janse in Elburg, en wanneer je door de polder (A27/A6/A7) zou rijden kom je bij Langezwaag langs. Mocht het al vlak na vertrek vervelend worden: Bij Hooftman in Waddinxveen en Woerden hebben ze ook een zwak heeft voor onze bakstenen. Laatste optie die ik kan verzinnen is Fred740, welbekend hier, die een loods heeft in Bleiswijk. Anders 088-2692888 bellen.

Succes en ik hoop dat je deze info niet nodig zal hebben,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2017 14:51 #1439922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamospanning
Ik vind een dynamospanning van 13.5 V nou niet echt overhouden. Maar als dat de gemeten spanning is terwijl de fan stond te loeien, dan is dat nog steeds genoeg voor de rest van de electronica (tenzij de verbeinding dynamo / accu matig is). Tijdens starten is de accuspanning nog een heel stuk lager en dan nog steeds voldoende om een motor te laten aanslaan.
Niet toevallig op datzelfde moment ook de accuspanning gemeten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2017 07:46 #1439932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de tips
Helaas wat te laat gezien, ging niet ideaal op de mobiel. En na de vergaderingen was ik gaar en gelukkig kon ik Groningen zonder veel problemen halen: Raam open, lampen uit en de airco/fan op 0. Na een tijdje wel met airco, ging gelukkig goed. Ga straks even wat punten nalopen. Komende week wordt dus pluriel week :)

En daarna maar even kijken hoe een en ander zich houdt.

Zal jullie up to date houden!

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2017 08:47 #1439933 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Massakabeltjes kleppendeksel
Die massakabeltjes tussen kleppendeksel en schutboard ben ik in dit hele verhaal nog niet tegen gekomen als mogelijke oorzaak JohnPeter.
Enige jaren geleden is over die kabeltjes het een en ander geschreven als mogelijke oorzaak van vreemde storingen.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2017 12:05 #1439937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check
Goede tip:
2 Gevlochten kabels: Zaten er allebei heel netjes bij. Niet gescheurd of ergens geblakerd.
Ook verder nergens iets geks kunnen vinden. Heel irritant allemaal :(

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2017 08:51 #1440396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost?
Er is een nieuwe accu ingekomen en na 1000 kilometer deze week geen enkele keer die problemen gehad. Het was trouwens ook niet echt heet, maar aangezien ik zelfs met vol vriezende ECC achteruit kon sturen en kon seinen met groot licht lijkt er licht gekomen te zijn in dit tunneltje.
Er is ook een nieuwe massakabel tussen motorblok(?) en dynamo gekomen maar de oude was niet echt aan gort, dus niet waarschijnlijk de oorzaak.
Er zit weer een grote accu in, iets van 74 Ah / 680 koudstartstroom. Zoiets zat er daarvoor ook in dus zelfs met een beetje defecte kan je daar lang mee doorstarten!

Bedankt voor alle tips!
JP

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 01:39 #1440445 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Laat de
winter maar komen dus.
Ik rijd al 4 jaar met dezelfde accu die erin zat toen ik mijn 740 kocht voor 690 euro.
Maar ik moet zeggen dat elke winter toch weer spannend is.. T kan een keer over zijn natuurlijk. Maar dan pak ik de accu wel uit de andere Volvo die aan zijn fiscale winterslaap bezig is dan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC