LED achterlichten

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2016 16:02 #1433296 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Zonder foutmelding
Heb ook BAY15D led achterin zitten. Met inderdaad grotere lichtsterkte, ook voor remlicht. Aanzienlijke verbetering in vergelijking met die standaard waxinelichtjes achter. Maar zonder foutmelding wanneer ik op de rem trap. Ik heb deze keer mijn lampen in China (Alibaba) gekocht. Mogelijk iets hoger wattage.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2016 17:06 #1433298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Defect lamp relais
Het defecte lamp relais werkt als een ouderwetse weegschaal: als er links en rechts verschillende gewichten in de bakjes liggen, slaat de weegschaal uit. Als er links en rechts dus verschil in het stroomverbruik wordt gemeten, gaat het lamp defect licht aan. Lampjes van verschillend wattage links/rechts geven hetzelfde resultaat, net als een verschil in overgangsweerstanden links/rechts.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2016 19:19 #1433301 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar Rob.
Hoe kan het dan dat na de opbouw van een achterklepspoiler met derde remlicht op een estate en loskoppelen van het standaard derde remlicht het lapje defect altijd brandt?
Zo'n derde remlicht zit niets links of rechts aan, daar valt geen verschil in stroomverbruik te meten.

Fijne feestdagen,

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2016 10:24 #1433306 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Weerstandje
Ton, zal wel via één van beide remlichten geschakeld zijn, neem ik aan. Derde remlicht in deur is gloeilampje. In de spoilers zitten leds. Er richting remlicht in spoiler een weerstandje tussen plaatsen, kan mogelijk helpen.

Adriaan

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2016 11:25 #1433307 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Led amperage
Een led gebruikt nauwelijks stroom. Dat is het verschil. Een weerstand in serie verlaagt het voltage en dan gaat de led uit. Een weerstand parallel met de weerstandswaarde van een 21 watt lamp verhelpt het wel. Of het oude remlicht op de deur tegelijkertijd laten branden of achter het scherm een 21 watt lamp.
Ik dacht dat auto's met derderemlicht een andere lampverklikker hebben. Plaatsing van een type zonder derde remlicht kan ookeen oplossing zijn.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2016 15:53 #1433312 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Dat met dat 21 Watt lampje in de klep mee laten branden had ik ook al eens aan gedacht Adrian,
Volgens mij zat er bij de spoiler een gele lampverklikker, dat moet ik eens nakijken.

Groeten,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2016 01:15 #1433315 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee
Hallo Volvisti

Als ik zie wat moderne auto's tegenwoordig allemaal aan verlichting hebben aan de achterkant, die verandert als je remt of knippert, kan ik me niet voorstellen dat ze over twee "derde" remlichten nog steeds een hoop bombarie kunnen maken. Ik zou het inmiddels wel aan durven om zowel het derde remlicht onder aan de achterruit als dat in de dakspoiler aan te sluiten.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 20:02 #1433970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje late update
Voor de geinteresseerden..

Ik had toch nog een keer een setje led achterlichten besteld om te proberen. Met succes: deze doen het wel gewoon, zonder aanpassingen.
Het zijn Immers-look a likes, bay15d. Gewoon licht ben ik zeer over te spreken, remlicht had iets feller gekund. Fel genoeg, dus ik houd het voorlopig lekker zo.

Grappig om het verschil te zien tussen led en gloei. Ik had één led gemonteerd om te proberen, dan zie je de gloeilamp gewoon met wat vertraging oplichten.
Gecombineerd met méér en roder licht maakt het de auto dus weer een stukje veiliger.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 20:03 #1433971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh..
Bij remmen gaat wel m'n 'kapotte lampen-lampje' branden.
Die er ooit maar eens uit slopen dan, is vrij nutteloos nu.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 21:21 #1433984 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hierboven ergens
Hallo Bouer

Volgens mij staat er in dit draadje al een makkelijkere oplossing.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC