Functie relais stoelverwarming / uitschakeling warmte afhankelijke inschakeling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 23:10 #1425100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan moet het wel in de kabel
Dan moet het wel in de kabel liggen. Want ik heb nergens spanning op het relais (gebruik gewoon een spanningsmeter met zo'n lampje). Wel vreemd dat de verwarming het jaren niet doet; ik vervang het relais en hij doet het weet; en dat dan 'toevallig' een week later er een kabelbreuk optreedt.
Ik moet zien te achterhalen hoe de kabels precies lopen en dan kan ik secuur kijken waar de spanning precies ophoudt.
Ik moet zien te achterhalen hoe de kabels precies lopen en dan kan ik secuur kijken waar de spanning precies ophoudt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2016 21:16 #1425161
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Duwtje
Hallo Willem
Misschien heb je bij het vervangen van het relais even tegen de bekabeling geduwd, waardoor een en ander het weer even deed. En was je relais helemaal niet kapot.
groetjes
Mathy
Misschien heb je bij het vervangen van het relais even tegen de bekabeling geduwd, waardoor een en ander het weer even deed. En was je relais helemaal niet kapot.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 11:17 #1425175
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kabelbreuk
komt nogal eens voor in het verwarmingsmatje, is het verwarmingselement ergens onderbroken, dan loopt er geen stroom meer. Oud matje dat opnieuw gebruikt wordt kan zo maar uitgaan. Net zoiets als een oude gloeilamp.
Aarde is in de auto soms niet makkelijk te vinden.
Makkelijk punt vind je in de sigarettenaansteker.
Wat handig is: gebruik een oude stekker voor de aansluiting van de sigarettenaansteker. Deze zijn ook in de accessoirehandel zeer goedkoop als verlengsnoer of dubbele stekker uitvoering. En zet op de draad een dobbelsteentje. Met duidelijke markering tussen plus en min. In het dobbelsteentje kun je een aansluitpen van je multimeter vastzetten. Dan houd je weer een hand over.
Aarde is in de auto soms niet makkelijk te vinden.
Makkelijk punt vind je in de sigarettenaansteker.
Wat handig is: gebruik een oude stekker voor de aansluiting van de sigarettenaansteker. Deze zijn ook in de accessoirehandel zeer goedkoop als verlengsnoer of dubbele stekker uitvoering. En zet op de draad een dobbelsteentje. Met duidelijke markering tussen plus en min. In het dobbelsteentje kun je een aansluitpen van je multimeter vastzetten. Dan houd je weer een hand over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 20:38 #1425205
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de rails van de stoelen
Op de rails van de stoelen heb je makkelijke aarde hoor.
Maar als het matje dus inderdaad defect is, doet de bijrijdersstoel het dan ook automatisch niet? En de rugleuning deed het ook al niet; dus als die mat kapot is, zou de zitting het in eerste instantie ook niet gedaan kunnen hebben.
Even voor de duidelijkheid, zodat ik kan meten:
De stroom loopt vanaf de zekeringen naar de schakelaars en dan naar de stoelen?
Maar als het matje dus inderdaad defect is, doet de bijrijdersstoel het dan ook automatisch niet? En de rugleuning deed het ook al niet; dus als die mat kapot is, zou de zitting het in eerste instantie ook niet gedaan kunnen hebben.
Even voor de duidelijkheid, zodat ik kan meten:
De stroom loopt vanaf de zekeringen naar de schakelaars en dan naar de stoelen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 21:42 #1425210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja,
Ja, zo gaat de stroom. Het is per stoel, een stuk matje in bestuurdersstoel heeft dus geen invloed op de passagiersstoel en omgekeerd. Als je matjes in serie staan en eentje is stuk dan worden beide (zitting en leuning) niet warm, ook al is het andere matje helemaal in orde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2016 17:36 #1426643
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit ook zonder warme stoelen.
Zit ook zonder warme stoelen.
Heb de groene relais.
Ik meet op 1 relais met de rode pin van mijn multimeter op de 15 en met de zwarte op de 31, kom ik op 33 ohm.
15 is volgens mij de plus /schakel want op die plek heb ik 12 volt in de stekker onder de stoel indien ik de schakelaar in de middenconsole omzet.
Ik hoor geen klik, maar volgens mij klikt dit relais niet omdat het op temperatuur werkt.
Het andere relais geeft in dezelfde situatie geen weerstand.
Dus rood op 15 en zwart op 31.
Zet ik rood op 31 en zwart op 15 heb ik tussen 10 en 15 ohm op beide relais.
Ik ben er nog niet uit zeg maar
Heb de groene relais.
Ik meet op 1 relais met de rode pin van mijn multimeter op de 15 en met de zwarte op de 31, kom ik op 33 ohm.
15 is volgens mij de plus /schakel want op die plek heb ik 12 volt in de stekker onder de stoel indien ik de schakelaar in de middenconsole omzet.
Ik hoor geen klik, maar volgens mij klikt dit relais niet omdat het op temperatuur werkt.
Het andere relais geeft in dezelfde situatie geen weerstand.
Dus rood op 15 en zwart op 31.
Zet ik rood op 31 en zwart op 15 heb ik tussen 10 en 15 ohm op beide relais.
Ik ben er nog niet uit zeg maar
Moderators: Jerry Stam