Oliedruk meten 960: over sensoren, draadmaat, ideeën en meters
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2015 21:47 #1418694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eén meter (of eigenlijk 60mm)
Hoi Joop,
Nee, er komt maar één meter, daarom heb ik voor deze combimeter gekozen (de bovenste foto is een voorbeeld van de (maar) twee schaalkleuren). Wel 60mm in plaats van 52mm, maar als ik hem iets verdiept in het rooster leg, lijkt hij me aardig in het interieur passen. Ik wilde niet een plaatje met meters in of voor het rooster, omdat juist dat naar mijn smaak iets te knutselig zou worden. Maar het zou net zo goed kunnen dat ik daar uiteindelijk wel op uit kom.
Nee, er komt maar één meter, daarom heb ik voor deze combimeter gekozen (de bovenste foto is een voorbeeld van de (maar) twee schaalkleuren). Wel 60mm in plaats van 52mm, maar als ik hem iets verdiept in het rooster leg, lijkt hij me aardig in het interieur passen. Ik wilde niet een plaatje met meters in of voor het rooster, omdat juist dat naar mijn smaak iets te knutselig zou worden. Maar het zou net zo goed kunnen dat ik daar uiteindelijk wel op uit kom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2015 21:50 #1418695
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nog andere ideeën
Oh ja, en nog drie andere ideeën die de revue zijn gepasseerd:
- liefst originele Volvometers, bijvoorbeeld uit een 480. Rijtje van drie?
- meters uit een 240; die zijn 40mm en passen dus waarschijnlijk wél heel mooi voor de klok en toerenteller
- de hele klokkenwinkel vervangen door een meter-show. Misschien, nu ik het schrijf, in de stijl van de 240GT geloof ik?
- liefst originele Volvometers, bijvoorbeeld uit een 480. Rijtje van drie?
- meters uit een 240; die zijn 40mm en passen dus waarschijnlijk wél heel mooi voor de klok en toerenteller
- de hele klokkenwinkel vervangen door een meter-show. Misschien, nu ik het schrijf, in de stijl van de 240GT geloof ik?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2015 01:06 #1418979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar wat zijn nou de maten van het draad?
Even een update: vandaag een mailtje dat het pakketje onderweg is. Kan nog even duren want komt inderdaad uit China.
Maar nu nog steeds de hamvraag, of eigenlijk twee:
- wat is het draad van het oliefilter, voor optie 1 van boven (ring bij het oliefilter voor twee sensoren)
- wat is het draad van de oliedruksensor (en waar zit die precies) voor optie 2 van boven (driewegstuk op de plek van de druksensor)
En wat vinden jullie de meest geschikte plek voor de koelvloeistoftemperatuurmeter (6x woordwaarde) bij een LPG-verdampinstallatie?
Maar nu nog steeds de hamvraag, of eigenlijk twee:
- wat is het draad van het oliefilter, voor optie 1 van boven (ring bij het oliefilter voor twee sensoren)
- wat is het draad van de oliedruksensor (en waar zit die precies) voor optie 2 van boven (driewegstuk op de plek van de druksensor)
En wat vinden jullie de meest geschikte plek voor de koelvloeistoftemperatuurmeter (6x woordwaarde) bij een LPG-verdampinstallatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 15:55 #1419160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik las dat iemand opmerkte
Ik las dat iemand opmerkte dat de temperatuuraangeving niet zo secuur is bij de 960.
De vraag is, komt dat door de meter of is dat de snesor?
Gr. Joop
De vraag is, komt dat door de meter of is dat de snesor?
Gr. Joop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2015 22:35 #1419201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In ieder geval niet
Hoi Joop,
Het is in ieder geval niet de snesor. Sorry, te flauw, escuxé...
De meter lijkt heel veel demping te hebben; staat vanaf (denk ik) zo'n 60 graden tot 103 graden gewoon in het midden. Ik vermoed dat dat komt door de electronica in de klokkenwinkel vóór de meter. Anders waren er al wel wat draadjes her en der te vinden om die doorn uit veler 960-rijders-ogen te halen.
Het is in ieder geval niet de snesor. Sorry, te flauw, escuxé...
De meter lijkt heel veel demping te hebben; staat vanaf (denk ik) zo'n 60 graden tot 103 graden gewoon in het midden. Ik vermoed dat dat komt door de electronica in de klokkenwinkel vóór de meter. Anders waren er al wel wat draadjes her en der te vinden om die doorn uit veler 960-rijders-ogen te halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2015 08:16 #1419206
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die meter staat inderdaad
Die meter staat inderdaad altijd als een doorn in het midden....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2015 11:54 #1419211
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het dan geen oplossing om
Is het dan geen oplossing om een draad te trekken, rechtstreeks van de snesor naar de meter? Of desnoods naar een losse andere meter? Mijn elektronica kennis in te onvoldoende om dat te kunnen beoordelen.
Gr. Joop
Gr. Joop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2015 14:36 #1419213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies
En dat is precies wat we gaan doen, met jouw meter en met de mijne: een andere sensor naar een andere meter.
Ik zoek alleen nog de juiste en meest nuttige plek voor de snesor zelf.
Ik zoek alleen nog de juiste en meest nuttige plek voor de snesor zelf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2015 15:58 #1419214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien kun je door wat aan te passen in de meter de gevoeligheid wel wat veranderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2015 20:23 #1419215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijft mijn vraag nog
Blijft mijn vraag nog onbeantwoord of de meest eenvoudige manier niet is om een rechtstreekse draad te trekken vanad de bestaande sensor naar de bestaande meter?
Anders gesteld; is er iemand in staat om met e.o.a. meter te meten wat er bij de snesor (
) de "draad ingaat" en er bij de meter in het dashbord "uitkomt" ? Ils daar verschil zit, is dat wellicht de oorzaak van het niet goed aangeven.
Gr. Joop
Anders gesteld; is er iemand in staat om met e.o.a. meter te meten wat er bij de snesor (

Gr. Joop
Moderators: Jerry Stam