DEFA blokverwarmer Volvo 940

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-12-2012 15:05 #1376304 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Haha, ja dat is het echte
Haha, ja dat is het echte werk  . Het schijnt nu ook kouder dan normaal te zijn in Scandinavië toch?

1800S '67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2012 15:22 #1376306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Hej hej,
het is redelijk fris hier, in de loop van de week gaan wij naar -26 's nachts. En wij hebben zeker een witte kerst, er ligt nu ong 20 cm. sneeuw
Dus eerlijk gezegd genieten
Hej da

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-12-2012 16:15 #1376688 door LJ
Nog even een vraagje over dit verlengsnoer, past deze nou  direct op mijn DEFA stekker? Ik namelijk denk ik toch gewoon voor een Tremini elektrisch kacheltje in de auto.

Toon schreef : Hej hej,
ik heb dus deze set www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor...nledningssats-40260/
erbij en die wordt aan de kabel van de blokverwarming gekoppeld en daarna rechtstreeks naar binnen gebracht, waar het eerder genoemde kacheltje op aan gesloten wordt  zodat je maar een kabel naar het buiten-stopcontact hebt.
Die van mij is orgineel Volvo, maar dat maakt geen verschil met Defa, Biltema of Calix
Hej då Toon

_______________________________________________________________________________________________
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 16:44 #1376690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat....
Hej hej,
dat kan ik je niet zeggen, Volvo en de Biltema-set hebben verschillende verbinding-aansluitingen Volvo heeft een ronde en die van de Biltema platte en ik weet niet welke Defa gebruikt.
Maar kun je dit niet achterhalen op hun website ? Is trouwens wel duur zie ik op hun website ( maar dit terzijde)
En als je goed kijkt op <a href=" www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor...nledningssats-40260/ " title=" www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor...nledningssats-40260/ "> www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-ti ...
Dan zie dat zij gebruik maken  van een splitter zodat je maar een snoer vanaf de auto naar je buitenstopcontact hebt lopen, de rest wordt gekoppeld in de auto ter hoogte van het element.
Hej da

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 17:13 #1376695 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gewoon..
Je kunt toch veel goedkoper in NL gangbaar 230 Volt aansluit materiaal gebruiken.
Trafo? Accu-ladertje vast inbouwen. Kan je verder breien met 12 Volt mbt de ventilator.
Als de blokverwarmer "laag" in het systeem ingebouwd zit, is er altijd circulatie, het koelmiddel stroomt altijd naar het koudste punt (in dit geval de kachel radiateur)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 11:52 #1376740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna waar..

Je kunt toch veel goedkoper in NL gangbaar 230 Volt aansluit materiaal gebruiken

het tricky gedeelte daarvan, is dat wij in Nederland niet zo heel veel te maken hebben met temperaturen van 20 tot 30 graden Celsius onder 0. Als je naar die stekkerdozen en verlengsnoeren kijkt, valt je meteen op hoe goed dat spul in elkaar zit, dat het nog soepel blijft bij die temperaturen, O-ring afdichtingen etc. en desondanks betaalbaar blijft.
Zweden is een duur land, maar dit soort materiaal waaronder ook (buiten)werkkleding en gereedschappen is daar in de regel van een goede kwaliteit omdat het niet functioneren ervan desastreuze gevolgen kan hebben en omdat iedereen het nodig heeft is het vaak goedkoper dan hier.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 17:42 #1376752 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ook in NL

Boy Bakhuys schreef :

Je kunt toch veel goedkoper in NL gangbaar 230 Volt aansluit materiaal gebruiken

het tricky gedeelte daarvan, is dat wij in Nederland niet zo heel veel te maken hebben met temperaturen van 20 tot 30 graden Celsius onder 0. Als je naar die stekkerdozen en verlengsnoeren kijkt, valt je meteen op hoe goed dat spul in elkaar zit, dat het nog soepel blijft bij die temperaturen, O-ring afdichtingen etc. en desondanks betaalbaar blijft.
Zweden is een duur land, maar dit soort materiaal waaronder ook (buiten)werkkleding en gereedschappen is daar in de regel van een goede kwaliteit omdat het niet functioneren ervan desastreuze gevolgen kan hebben en omdat iedereen het nodig heeft is het vaak goedkoper dan hier.

Ook in Nederland is kwaliteits aansluit materiaal te koop, wat bij min 50 nog soepel is.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:27 #1376756 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Te koop bij ons sleuteladres Bosscha
Is ook gewoon te  koop bij ons sleuteladres Bosscha in Langezwaag
En V 700 leden hebben ook korting.
<a href=" www.garagebosscha.nl/ "> www.garagebosscha.nl/

Groeten Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:44 #1376759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dompelaar
@Volvopower Ik heb zo'n dompelaartje in mijn Little Tank zitten. Ideaal, vooral als je naar het hooge Nooorden gaat. De inbouw is heel eenvoudig: Voorste vriesplug eruit, dompelaar met rubberen ring erin. Snoer van blok naar zijkant of onderzijde bumper en daar heel goed vastzetten. Zoek dus een stuk bumper waar nog staal achter zit. Alleen plastic is niet voldoende.
Maar let op: dat losmaken van een vriesplug kan een minuutje werk zijn, of een halve dag. Ik weet dat Timen Smit uit Vaassen er een gereedschapje voor heeft gemaakt omdat mijn vriesplug nogal weerbarstig was.
Het effect is een voorverwarmd blok dat daardoor veel beter start bij koude, en dus minder benzine verbruikt bij die eerste kilometers. Wij sluiten 'm aan via een tijdschakelaar die een paar uur voor de start aan gaat. Gekocht bij Biltema in Zweden voor omgerekend 35 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 20:59 #1376777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat weet ik..
@Andre:

Ook in Nederland is kwaliteits aansluit materiaal te koop, wat bij min 50 nog soepel is.

Dat weet ik, maar dat is in de regel niet wat we als Zuunige Hollanders bedoelen met gangbaar installatiemateriaal.

Het is natuurlijk mijn subjectieve ervaring dat dat soort spullen in die landen waar iedereen het nodig heeft, geregeld veel minder kost en gemakkelijker te krijgen is. Ik heb er een paar keer veel moeite voor gedaan om "kompleet en goed uitgerust" op vakantie te gaan, koop je die spullen daar gewoon in de supermarkt zowat. De eerste de beste grote hal/schuur waar DAK op staat, levert a la minuut 4 stalen velgen met nieuwe winterbanden voor bijna dezelfde prijs als ik in Nederland tweedehands heb gekocht (weliswaar van een medeforumlid:-) en toen hoefde ik er niet mee te sjouwen...Een voorruit daarentegen is weer 50 euro duurder...
Even voor je vakantie spijkerbanden huren? Geen enkel punt, op de terugweg weer langs die garage om je eigen banden er onder te laten monteren, klaar.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC