- Berichten: 57
DEFA blokverwarmer Volvo 940
- LJ
-
- Senior lid
-
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
-
- Senior lid
-
- Berichten: 57
_______________________________________________________________________________________________Toon schreef : Hej hej,
ik heb dus deze set www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor...nledningssats-40260/
erbij en die wordt aan de kabel van de blokverwarming gekoppeld en daarna rechtstreeks naar binnen gebracht, waar het eerder genoemde kacheltje op aan gesloten wordt zodat je maar een kabel naar het buiten-stopcontact hebt.
Die van mij is orgineel Volvo, maar dat maakt geen verschil met Defa, Biltema of Calix
Hej då Toon
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat kan ik je niet zeggen, Volvo en de Biltema-set hebben verschillende verbinding-aansluitingen Volvo heeft een ronde en die van de Biltema platte en ik weet niet welke Defa gebruikt.
Maar kun je dit niet achterhalen op hun website ? Is trouwens wel duur zie ik op hun website ( maar dit terzijde)
En als je goed kijkt op <a href=" www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor...nledningssats-40260/ " title=" www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor...nledningssats-40260/ "> www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-ti ...
Dan zie dat zij gebruik maken van een splitter zodat je maar een snoer vanaf de auto naar je buitenstopcontact hebt lopen, de rest wordt gekoppeld in de auto ter hoogte van het element.
Hej da
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Trafo? Accu-ladertje vast inbouwen. Kan je verder breien met 12 Volt mbt de ventilator.
Als de blokverwarmer "laag" in het systeem ingebouwd zit, is er altijd circulatie, het koelmiddel stroomt altijd naar het koudste punt (in dit geval de kachel radiateur)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het tricky gedeelte daarvan, is dat wij in Nederland niet zo heel veel te maken hebben met temperaturen van 20 tot 30 graden Celsius onder 0. Als je naar die stekkerdozen en verlengsnoeren kijkt, valt je meteen op hoe goed dat spul in elkaar zit, dat het nog soepel blijft bij die temperaturen, O-ring afdichtingen etc. en desondanks betaalbaar blijft.Je kunt toch veel goedkoper in NL gangbaar 230 Volt aansluit materiaal gebruiken
Zweden is een duur land, maar dit soort materiaal waaronder ook (buiten)werkkleding en gereedschappen is daar in de regel van een goede kwaliteit omdat het niet functioneren ervan desastreuze gevolgen kan hebben en omdat iedereen het nodig heeft is het vaak goedkoper dan hier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ook in Nederland is kwaliteits aansluit materiaal te koop, wat bij min 50 nog soepel is.Boy Bakhuys schreef :
het tricky gedeelte daarvan, is dat wij in Nederland niet zo heel veel te maken hebben met temperaturen van 20 tot 30 graden Celsius onder 0. Als je naar die stekkerdozen en verlengsnoeren kijkt, valt je meteen op hoe goed dat spul in elkaar zit, dat het nog soepel blijft bij die temperaturen, O-ring afdichtingen etc. en desondanks betaalbaar blijft.Je kunt toch veel goedkoper in NL gangbaar 230 Volt aansluit materiaal gebruiken
Zweden is een duur land, maar dit soort materiaal waaronder ook (buiten)werkkleding en gereedschappen is daar in de regel van een goede kwaliteit omdat het niet functioneren ervan desastreuze gevolgen kan hebben en omdat iedereen het nodig heeft is het vaak goedkoper dan hier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
En V 700 leden hebben ook korting.
<a href=" www.garagebosscha.nl/ "> www.garagebosscha.nl/
Groeten Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar let op: dat losmaken van een vriesplug kan een minuutje werk zijn, of een halve dag. Ik weet dat Timen Smit uit Vaassen er een gereedschapje voor heeft gemaakt omdat mijn vriesplug nogal weerbarstig was.
Het effect is een voorverwarmd blok dat daardoor veel beter start bij koude, en dus minder benzine verbruikt bij die eerste kilometers. Wij sluiten 'm aan via een tijdschakelaar die een paar uur voor de start aan gaat. Gekocht bij Biltema in Zweden voor omgerekend 35 euro.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat weet ik, maar dat is in de regel niet wat we als Zuunige Hollanders bedoelen met gangbaar installatiemateriaal.Ook in Nederland is kwaliteits aansluit materiaal te koop, wat bij min 50 nog soepel is.
Het is natuurlijk mijn subjectieve ervaring dat dat soort spullen in die landen waar iedereen het nodig heeft, geregeld veel minder kost en gemakkelijker te krijgen is. Ik heb er een paar keer veel moeite voor gedaan om "kompleet en goed uitgerust" op vakantie te gaan, koop je die spullen daar gewoon in de supermarkt zowat. De eerste de beste grote hal/schuur waar DAK op staat, levert a la minuut 4 stalen velgen met nieuwe winterbanden voor bijna dezelfde prijs als ik in Nederland tweedehands heb gekocht (weliswaar van een medeforumlid:-) en toen hoefde ik er niet mee te sjouwen...Een voorruit daarentegen is weer 50 euro duurder...
Even voor je vakantie spijkerbanden huren? Geen enkel punt, op de terugweg weer langs die garage om je eigen banden er onder te laten monteren, klaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.