DEFA blokverwarmer Volvo 940
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 00:03 #1095676
door LJ
1800S '67
DEFA blokverwarmer Volvo 940 is gemaakt door LJ
Heren, ik heb een Motorblok voorverwarmer set van DEFA aangeschaft om het blok wat te sparen en de auto sneller warm te krijgen. Is hier een inbouw handleiding van? Of misschien iemand die dezelfde set ingebouwd heeft zitten en daar misschien wat foto's van heeft?
Verder vraag ik mij nog af of er verschillende types zijn voor de 940 B230 benzine motoren, ik heb een IC van '97, een FK. Zijn deze allemaal hetzelfde?
Verder vraag ik mij nog af of er verschillende types zijn voor de 940 B230 benzine motoren, ik heb een IC van '97, een FK. Zijn deze allemaal hetzelfde?
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 00:22 #1375115
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Nu bedenk ik me nog wat
Nu bedenk ik me nog wat trouwens. Bij de set die ik heb, zitt geen pompje. Ik lees her en der dat er soms ook een pompje tussen een koelwaterslang gezet wordt welke het koelwater ook nog eens circuleert i.c.m. het element, zijn deze ook los te krijgen?
Zie ook: <a href="/node/38003" target="_blank"> www.volvo700vereniging.nl/node/38003
Zie ook: <a href="/node/38003" target="_blank"> www.volvo700vereniging.nl/node/38003
1800S '67
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 09:56 #1375117
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic DEFA
Als het een DEFA setje is zou er toch een handleiding en inbouwinstructie bij moeten zitten.Zo niet klik dan <a href="
www.waeco.com/nl/producten/4194.php
">hier of
www.waeco.com/pdf/Defa_Tech_Handbuch_de.pdf
">hier voor meer informatie.Op de laatste sleuteldag bij
www.garagebosscha.nl/
">Bosscha in Langezwaag heeft Mart er zelf een heeft ingebouwd, ik meen me te herinneren dat dit ook een DEFA was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 12:03 #1375140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook
Hoi,
Ik heb het ook.
Zonder rondpomp-functie.Ik merk echter weinig verschil eigenlijk met dat ding ingebouwd.
Toevoegen van een pomp(je) lijkt mij zinvol. Maar hoe dat moet weet ik niet!
Succes!
Ik heb het ook.
Zonder rondpomp-functie.Ik merk echter weinig verschil eigenlijk met dat ding ingebouwd.
Toevoegen van een pomp(je) lijkt mij zinvol. Maar hoe dat moet weet ik niet!
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 13:04 #1375150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Standverwarming
Hierbij een pompje, hot frog.
<a href=" www.autodinges.nl/voorverwarmer-55gr-p-1769.html "> www.autodinges.nl/voorverwarmer-55gr-p-1769.html prima ding, ook voor de caravan.
Ik heb bij Autodinges ooit een diagnose computer op blue tooth gekocht die niet aan de praat te krijgen was zonder dure extra software en dus teruggestuurd. De euro 50 heb ik echter niet terug kunnen krijgen. Toen was meneer opeens niet meer bereikbaar.
groet
Chris
<a href=" www.autodinges.nl/voorverwarmer-55gr-p-1769.html "> www.autodinges.nl/voorverwarmer-55gr-p-1769.html prima ding, ook voor de caravan.
Ik heb bij Autodinges ooit een diagnose computer op blue tooth gekocht die niet aan de praat te krijgen was zonder dure extra software en dus teruggestuurd. De euro 50 heb ik echter niet terug kunnen krijgen. Toen was meneer opeens niet meer bereikbaar.
groet
Chris
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 13:24 #1375152
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Het is een setje zonder
Het is een setje zonder circulatie pompje inderdaad. De set is nieuw en ongebruikt, ik heb 't gekocht van iemand op marktplaats.
Ik heb er zo even geen foto van, maar het is feitelijk een verwarmings element welke in de plaats van een vriesdop komt en een stuk 220 snoer met een stekker, welke naar ik aanneem in de voorbumper komt?
Ik heb contact gehad met Garage Bosscha, maar die zeggen dat deze pompjes niet los te verkrijgen zijn. Nu schijnt het ook met een RWV pompje van een 440 te kunnen, echter deze is natuurlijk 12v dus moet er een omvormer tussen. Iemand die dit wel eens gedaan heeft?
Ik heb er zo even geen foto van, maar het is feitelijk een verwarmings element welke in de plaats van een vriesdop komt en een stuk 220 snoer met een stekker, welke naar ik aanneem in de voorbumper komt?
Ik heb contact gehad met Garage Bosscha, maar die zeggen dat deze pompjes niet los te verkrijgen zijn. Nu schijnt het ook met een RWV pompje van een 440 te kunnen, echter deze is natuurlijk 12v dus moet er een omvormer tussen. Iemand die dit wel eens gedaan heeft?
1800S '67
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 13:53 #1375153
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic DEFA
Inderdaad, die komt normaal gesproken onder de voorbumper te zitten.Heb hetzelfde systeem gehad op een 245 D6, hierbij wordt de motorolie verwarmd en warme lucht stijgt, zodoende wordt het blok ook een beetje verwarmd. Werkt opzich redelijk goed.Het syteem wat ik nu op de 945 TDIC heb werkt beter. Aansluiting is op de koelvloeistofslang en het is er een met een circulatiepompje. Hierbij wordt de koelvloeistof, het kachelblok en ook motorblok verwarmd. In mijn geval, hooguit 2 seconden voorgloeien alvorens te starten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 16:47 #1375174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pompje?
<html />Voor zover ik weet heeft een pompje helemaal geen zin,omdat het verwarmingselement niet zover verwarmt dat de thermostaat opengaat. Als je hem monteert in de vriesplug die DEFA aangeeft, is het oke en werkt het goed genoeg om je blok op temperatuur te brengen. Verder is er een aansluitkit voor, bestaande uit stekkers aan een speciale kabel, die je in de auto monteerd. Bioj de B230's moet je hem in het voorste vriesplug-gat onder de inlaat monteren.
De Hotfrog is verwarmingselement en pomp in een, maar dan zul je de htermostaat moeten omzeilen, anders verwarmt hij natuurlijk niet omdat de circulatie dan niet bestaat.
De Hotfrog is verwarmingselement en pomp in een, maar dan zul je de htermostaat moeten omzeilen, anders verwarmt hij natuurlijk niet omdat de circulatie dan niet bestaat.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 16:51 #1375177
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Thermostaat
De cirulatie hoeft niet voorbij de thermostaat.
Kachel binnen in maximaal openzetten en de boel circuleert meer dan goed genoeg.
De radiator zelf (thermostaat..) hoeft niet warm te worden.
Groeten,Gerben
Kachel binnen in maximaal openzetten en de boel circuleert meer dan goed genoeg.
De radiator zelf (thermostaat..) hoeft niet warm te worden.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2012 17:26 #1375182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine-verbruik / LPG
Zou dit ook tot minder benzine-verbruik kunnen leiden bij LPG-wagens, die op benzine starten en pas op LPG gaan als de motor warm is? Dan is dit wellicht interessant.
Wat is de wattage van de verwarmer?
Groet,
Rob
Wat is de wattage van de verwarmer?
Groet,
Rob
Moderators: Jerry Stam