dagrijlichten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 11:13 #1343087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ieder wat wils misschien?

oga244 schreef : iedere Volvo heeft dagrijlichten, wat voegt dat geknoei toe?

Modernisering? Eigen smaak? Meedoen? Kan mij het schelen, ieder wat wils toch?Geknoei is het, als het goed gedaan is, zeker niet. En als jij het niet wilt, laat je het toch lekker zoals je het nu hebt? Ook prima!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 15:34 #1343110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor

oga244 schreef : iedere Volvo heeft dagrijlichten, wat voegt dat geknoei toe?

Mijn Volvo heeft geen dagrijlichten!
De aftermarket dagrijlichten zijn leds en dus zuiniger, ook zal je minder vaak koplampen moeten vervangen. Verder branden de achterlichten niet als je dagrijlichten goed aansluit en dat scheelt ook weer in verbruik en slijtage.
Groeten van Jurgen.
940 Estate 2.3lpt LE
08/1998 165.000 km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 19:15 #1343135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iedere Volvo heeft sinds
iedere Volvo heeft sinds 1976 of daaromtrend dagrijlichten of is voorbereid voor dagrijlichten, die dingen zijn al een eeuwigheid verplicht in in het noorden, DRL bestaat trouwens uit je normale dimverlichting die automatisch aangaat, zet je die uit (die keuze heb je natuurlijk altijd) is het mij een raadsel waarom daar dan ineens ledjes als DRL inmoeten, individualisme hoort imho niet in iets als autoverlichting, het dient niet echt een doel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 20:27 #1343148 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic individualisme

oga244 schreef : individualisme hoort imho niet in iets als autoverlichting, het dient niet echt een doel

Lichtmetalen velgen dienen ook geen doel. Een spoiler evenmin. Of zelfs een Volvo 940 rijden in plaats van een Toyota Avensis. Het enige doel is van A naar B komen (en terug). Dat kan met elk willekeurig merk. Individualisme leidt al tot het bewust rijden van een 700 of 900 serie. Waarom dan niet nog wat gedetailleerder met LED - dagverlichting, voor degenen die daar behoefte aan hebben?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 20:32 #1343150 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo
Volvo heeft een schakeling om de dimlichten automatisch aan te schakelen zodra de motor loopt. Maar dat is toch volgens mij echt wat anders dan DRL.
Met alleen de (moderne) DRL's mag je niet in het donker rijden.Dat verschil is denk ik ook de reden waarom men graag DRL's wil. Een andere manier om overdag toch verlichting te voeren (veilig) maar niet met het "standaard" verlichte front (dimlichten) te rijden. Ik vind altijd dimlicht prima, en ga er ook geen moeite in steken, maar zoals André zegt: Ieder zn ding :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2012 21:52 #1343281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bel klepel ding

oga244 schreef : iedere Volvo heeft sinds 1976 of daaromtrend dagrijlichten of is voorbereid voor dagrijlichten, die dingen zijn al een eeuwigheid verplicht in in het noorden, DRL bestaat trouwens uit je normale dimverlichting die automatisch aangaat, zet je die uit (die keuze heb je natuurlijk altijd) is het mij een raadsel waarom daar dan ineens ledjes als DRL inmoeten, individualisme hoort imho niet in iets als autoverlichting, het dient niet echt een doel

Dagrijdverlichting was ooit verplicht in Zweden, maar dat waren toen gewoon 21/5 watt gloeilampjes in de stadslicht armaturen. Volgens mij brandden die niet los van de achterlichten. En daar zit 'm het verschil met dagrijdverlichting zoals dat tegenwoordig bestaat, en hip is. Louter aan de voorkant, en dan in LED omdat dat wat energie bespaart. Dus ja, individualisme in autoverlichting kan wel degelijk een doel dienen. Maar buiten dat, een praktisch doel hoeft niet het enige doel zijn om na te streven. Individualisering kan natuurlijk ook een doel op zich zijn.

Moderators: Jerry Stam