Waarschuwingslampjes 740 Stationwagon 1987 BT-06-XR

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 03:40 #1343079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschuwingslampjes Perikelen
Wederom bedankt Gerben, Het probleem is ontstaan met het vervangen van de tellerbak. . . 1) Alle lampjes functioneerde aanvankelijk OK(Tweede bak van Akkie Stomphorst gekocht). Alleen de km Teller defect. Het was een vervangend exemplaar. (De eerste bak had het zelfde euvel en ik had het bewaard. Alle lampjes waren dus  ok maar functioneerden niet) 2) Van Hunter Parts een gebruikte tellerbak gekocht. . .Alle waarschuwingslampjes functioneerde OK nadat de defecte lampjes vervangen werden, maar km teller en klok werkte niet. Teruggestuurd en geld teruggekregen. Prima garantieverlening) 3) Defecte bak(1) weer teruggezet(waarvan de lampjes functioneerde) maar na installatie werkte er diverse lampjes niet , maar WEL  dat van de  handrem, richting aanwijzers, Licht aan/uit lampje, een Hoog Licht.   Oliedruk en Accu laadlampjes uit. . . . allebei op het zelfde moment. 4) Originele bak laten repareren door Erich. . .betreffende waarschuwingslampjes werkte  ook nu niet . Erich stelde dat het een Massa probleem moest zijn Ik heb nog niet da aarde(massa) contacten onder de vloermatten gecontroleerd(druk met ander zaken). Nu heb ik een verbrijzelde achterzijruit :-(   en op zoek naar een gebruikte ruit (links achter). Ik hou je op de hoogte als ik aan het massa probleem toe kom. . .ik hoop dat de oliepomp blijft werken! Conrad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 18:33 #1345442 door V700 register
Allen die mij van advies gediend hebben. . .ook diegene die ik misschien niet geantwoord heb zoals "Mathy" en "Tomaat". . . zeer bedankt. Op dit moment zijn alle  aangeboorde euvels opgelost. . .(alleen nog niet de benzinetank meter. . .het probleem ligt in de tank zelf en ben er nog niet gekomen om het aan te pakken). * Het probleem met de oliedruk en accu-laad lampjes (en een aantal anderen) is opgelost door uiteindelijk de defecte oliedruksensor(schakelaar) te laten vervangen. Eigenaardig op dit punt is dat hierdoor alle andere lampjes ook weer functioneerde. . .kennelijk is er een niet-duidelijk verband tussen deze lampjes. Het falen van de oliedruk sensor trad toevallig op toen ik de tellerbak had vervangen. * Er was dus geen "aarde probleem" onder de vloermatten. * Ik heb de vernielde zijruit laten vervangen. . .tweede hands ruit @ € 50. . .het heeft enige krassen er op maar van een paar meter afstand valt het niet op! Zelf alle oude kit van de gebruikte ruit verwijderd(vreselijk vies werk. . de troep plakte aanmijn handen alsof het er speciaal voor gemaakt werd :-). . .ook de oude ruit-resten zelf verwijderd en dat was net zo vies en ongemakkelijk. . .duurde wel een uur om uiteindelijk de metalen rand schoon te krijgen met ontvetter.  In het proces 1 deel van de plastic sierstrippen/panelen aan de binnenkant vernield! Heb met duct-tape dat deel weer vastgeplakt. * AutoTotaalglas in Nieuwegein heeft de gebruikte ruit er voor me ingezet met de primer en de kit en arbeid € 40 incl BTW. Ik blij genoeg! Nu het slechte nieuws: Mijn Volvo 740 wordt 25 jaar oud op 30-01-12 en ik keek uit naar het verdwijnen van de motorrijtuigbelasting dat voor Old Timers zou gelden. . .deze dolle pret gaat niet door. . . deze Belasting Vrijstelling is per 01-01-2012 afgeschaft :-( :-( !!!! Groetjes Conrad(r) Winkelman

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 18:50 #1345443 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mooi!
Mooi dat het allemaal opgelost is!
Kan je weer met een fijn hart rond rijden.
Wel een vreemd iets dat de rest uitvalt met een defecte sensor...als ik de stekker van mijn sensor eraf haal gaat wel het oliedruklampje uit maar blijt de rest gewoon branden.
Enne...de Motorrijtuigenbelastingvrijstelling voor oldtimer is Niet afgeschaft hoor!
Die van jou wordt gewoon belastingvrij!
Er is een nieuw akkoord, De grens word opgeschoven naar 30 jaar, maar er is een "opschuif" regeling om de 5 jaren tussen 25 en 30 op te vangen.
gebruik name tot en met 1986 blijft na 25 jaar volledig belastingvrij
  • een 87-er wordt na 26 jaar belastingvrij
  • een 88-er wordt na 27 jaar belastingvrij
  • een 89-er wordt na 28 jaar belastingvrij
  • een 90-er wordt na 29 jaar belastingvrij
  • na 1990 belastingvrijstelling vanaf 30 jaar
Maar..er is een "catch" bij, LPG en Diesel wagen's moeten de opcenten wel blijven betalen...alleen Benzine is totaal vrijgesteld.
Groeten,Gerben

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 12:51 #1345549 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Toeslag lpg / diesel
De basis wegenbelasting op bezine en de opcenten gaan er af, dus vrijgesteld.
Maar is het een diesel of een auto op lpg dan moet je de toeslag die boven op de basis kwam wel betalen.
Dus een 740 op lpg G2 doet dan ca. 66,-- in de maand.

Groeten Henk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC