Waarschuwingslampjes 740 Stationwagon 1987 BT-06-XR

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 00:20 #1090038 door V700 register
Ik heb een tellerbak verwisseling gedaan(2x) en kapotte lampjes zijn vervangen vanuit andere exemplaren. Waar wel en niet een lampje hoort is inmiddels niet meer bekend. Ik heb nu alle 16 lampjes geinstalleert(allemaal zwarte) . Het is duidelijk dat niet alle lampjes er in horen. Heeft iemand een schema voor mijn geval?
Benzinemotor B230K

Instrumenten: klok . . . .Km-teller. . . .Temperatuur meter. . . .Branstofmeter. Verder niets
Is het schadelijke om alle posities met lampjes te vullen? Ik neem aan dat voor zover en geen "functie" aanwezig is het betreffende lampje niet aangeschakeld wordt(of blijft het branden als er geen signaal is?). Ik heb de unit nog niet geinstalleert. Het liefts zou ik een foto of schema zien met waar er wel en niet lampjes geinstalleerd dienen te worden voor deze 740 uit 1987.
Ik heb blauwe en grijze lamphouderstjes die ik zonder lampje kan installeren. . . er komt dan geen stof naar binnen.

Groetjes.
R. Winkelman
eng@vortex.demon.nl
06 290 101 07

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 00:36 #1337410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevoeging aan originele bericht
Ik ben trouwens op zoek naar een functionerende tellerbak. De bovengenomde bak heeft een niet functionerende km-teller. Ik heb geen idee waar/hoe ik kan testen om te kijken of het signaal wel door komt. Het Snelheidsmeter signaal werkt wel omdat het vandaag nog werkte.
Wie heeft een overtollig exemplaar????
Gr.
CLH. Winkelman
06 290 101 07

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 06:16 #1337414 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 1 signaal.
Dat je alle posities hebt gevuld met lampjes maakt niks uit, zolang er geen signaal is blijft het lampje gewoon uit.
Over de km-teller:
Er komt maar 1 signaal vanaf de achteras (sensor in diff), deze is voor snelheid EN km teller.
100% zekerheid dat het tandwieltje in je km-teller unit zelf van zijn tandjes is gestript en daarom de km-teller niet meer aandrijft.
Je kan aftermarket tandwieltjes krijgen (o.a van koper en plastic) die het originele Kurken tandwieltje vervangen en dan werkt alles weer.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 16:08 #1338867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er is meer aan de hand
Na installatie van een gebruikte tellerbak werkte de temperatuur meter en de klok niet en de km teller niet. Waarcshuwingslampjes na vervangen van defecte lampjes werkten ook niet. Het ding teruggestuurd voor een restitutie.
Oude tellerbak weer geinstalleerd maar nu werken de waarcshuringslampjes grotendeelds niet meer (accu-laad lampje/oliedruk en diverse anderen werken ook niet meer. . de accu laadt wel!). Kan het zijn dat bepaalde lampjes door een eigen zekering beveiligs zijn(ik kan de zekering bak er niet uittrekken. . lijkt geblokkeerd te zijn). Voorheen werkten alle lampjes en opeens een deel er van niet meer.
Ik zoek uberhaupt een andere tellerbak waarvan alles functioneert. Wie kan me helpen. . . ze zijn haast niet meer te vinden bij de sloperijen.
740 Stationwagen 1987  B230K motor. BT-06-XR(Destijds omgebouwd naar grijs kenteken).
Op de achterkant van de tellerbak is een klein PCB te vinden(bij het stalen beschemkapje. . .links onder als je de achterkant bekijkt) met het nummer
Volvo 444001079
6880
Made in Germany

Kan iemand me aan een vervangende tellerbak helpen?
Conrad   (r) Winkelman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 16:41 #1338868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VDO of Yazaki tellerbak?
Welke van de twee zoek je ?
Probeer eens bij Auto Rima in Druten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:14 #1338895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke van de twee ???
Hoi Frits,
Ik heb (voor zover ik kan nagaan) maar 1 soort tellerbak besproken:
Eentje voor de Volvo 740 Stationwagen 1978 met Kenteken BT-06-XR
In elk geval zal ik een mailtje naar Auto Rime sturen. De vorige kwam bij Hunter Parts in Groningen vandaan maar dat exemplaar was defect en heb ik teruggestuurd. Het heeft me dus al € 15 aan transportkosten gekost :-(  . . .Het nadeel van het rijden in een auto van 25 jaar oud!!!!]
Bedankt voor je reactie.
(r) Winkelman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:19 #1338896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er zijn in die modeljaren twee verschillende merken gebruikt, namelijk tellers van VDO en van Yazaki. Die zijn niet uitwisselbaar, als je pech hebt, heb je eentje van het verkeerde merk (geprobeerd). Vandaar de vraag van Frits, hij probeerde uit te vinden welke er nu in de besproken auto zit.Het ene merk heeft voor elk cijfertje van de dagteller een apart venstertje, het andere heeft één groot venster voor alle cijfers van de dagteller. Ik dacht dat die laatste VDO was, maar ik haal ze gemakkelijk door elkaar.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:28 #1338898 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic schema en uitleg
www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyrer-info.../volvo_740__1987.pdf
www.volvo700vereniging.nl/node/41699
wannneer je je aanmeldt voor de site heb je toegang tot een bron aan soortgelijke informatie

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:30 #1338899 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Haakjes
Hallo Conrad
De zekeringenbak zit zowel links als rechts vast.  Haakjes naar buiten drukken (van de bak af) en je kunt de bak naar je toe trekken.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:36 #1338900 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gorredijk

r.winkelman schreef : De vorige kwam bij Hunter Parts in Groningen vandaan maar dat exemplaar was defect en heb ik teruggestuurd. Het heeft me dus al € 15 aan transportkosten gekost :-(  . . .Het nadeel van het rijden in een auto van 25 jaar oud!!!!]
Bedankt voor je reactie.
(r) Winkelman

Uhm...Hunter Parts Gorredijk bedoel je...ik woon er zowat naast en de eigenaar woont bij me in de straat..

Je mag anders ook wel eens langskomen of de tellerbak naar mij toe opsturen, kijk ik nem na voor je en fix ik her en der.

Je kan de tellerbak ook opsturen naar Erich ( zoek op marktplaats) die fixt alles voor je.

Groeten,
Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC