Werking cruise control bij ombouw automaat naar handbak

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 01:35 #1329557 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Die ja!
Hallo Carlo
Die bedoel ik inderdaad.
Ik ben niet vaag, ik bedank er alleen zeer vriendelijk voor, om iedereen alles voor te kauwen.  Wie dit forum bezoekt kan waarschijnlijk lezen en wie aan een auto kan sleutelen, zou een handleiding zoals deze moeten kunnen begrijpen.  Enige zelfredzaamheid mag ik toch kunnen verwachten, of niet?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 10:01 #1329574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
nogmaals, die aftakking zit er niet en kan ik dus ook niet lostrekken ivm obd2
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 11:17 #1329582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nummers.
Alhoewel je natuurlijk geen cruisecontrol aan het inbouwen of ombouwen bent...( ???)....zou het het enorm veel makkelijker maken, als je vermeld welk type Cruise control je in de auto hebt zitten.Bij voorkeur het nummer van het relais en ook of dat ie dan 2 x relaisvoet 7 polig heeft, of dat ie 1 connector heeft van 2x7 pinnen.
Dat relais zit, om het makkelijk te maken, aan de bestuurderskant, links van je voet, aan het binnenscherm gehaakt (tussen de A-stijl en de bult van de wielkast, in de cabine, achter de bekleding, tussen de dreun-dempingstroep, op ongeveer 25 cm vanaf de bovemplaat)
De Cruise Control werkte, neem ik aan, voor je er mee aan de gang ging??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 11:45 #1329586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
met alle respect voor jullie maar in post 1 valt al te lezen dat hij het deed en doet als de automaatpook erop zit.
zoals herhaaldelijk valt te lezen gaat het om een 97-er met originele installatie en daar bestaat maar 1 relais van.
ik ben garagist en gelukkig niet achterlijk. waar het relais zit hoef je niet te vertellen. hij zat zelfs in de weg bij het ombouwen van de pedalen. en hij zit niet gehaakt maar geschroefd met 2x torx 25 om precies te zijn.
nogmaals, met ALLE respect. komt bot over maar zo bedoel ik het niet! ik waardeer jullie bijdrage.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 11:50 #1329589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja...

242-turbo schreef : ik ben garagist en gelukkig niet achterlijk. waar het relais zit hoef je niet te vertellen. hij zat zelfs in de weg bij het ombouwen van de pedalen. en hij zit niet gehaakt maar geschroefd met 2x torx 25 om precies te zijn.
nogmaals, met ALLE respect. komt bot over maar zo bedoel ik het niet! ik waardeer jullie bijdrage.

Dit zijn dan wel de dingen, die mijn enthousiastme om een zinvolle bijdrage te leveren, doen temperen.En nee, ik trek jouw deskundigheid niet in twijfel, maar na de reacties hierboven, dacht ik beter in een keer helemaal uitgeschreven en 100% duidelijk, dan dat je straks zegt dat het vaag omschreven is.Ik zie nog steeds geen nummer van het relais en ja, ik kan lezen zie ook dat ie het met een workaround doet.Ik lees niet, of de CC het deed VOOR je er mee aan de gang ging, of werk ie met extra automaatpook bij jouw afgeleverd.....
Weet je,...succes ik ga een rondje in het bos wandelen....;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 13:02 #1329595 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verbinding.

242-turbo schreef : het verbaasd me dat op dit forum geen echte kennis aanwezig is of de behoefte heeft om informatie te delen. of heeft niemand deze ombouw eerder uitgevoerd? lijkt me sterk. bovenstaande schrijvers uitgezonderd!
erg jammer

Draadje t moet in ieder geval op d! Verder vergaat mij de lust om een bijdrage te leveren als we zo worden neergezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 13:33 #1329599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het lijkt me goed om rustig te blijven en stap voor stap
een technisch probleem te bekijken. Er zijn terdege mensen op het forum die terwille zijn. Vergeet dat niet.

Zelf ben ik lange tijd bezig geweest met een cc die uitvielop 90 km/uur. Adviezen hebben mij gesteund, maar niet geleid tot de oplossing. Maar het zou zomaar wel kunnen, toch ?

Als het vandaag niet lukt, dan wel morgen. Lekker belangrijk, zo'n cc probleem..

Succes, Rolf

Ps Er lopen enkele connectie's in het systeem. Voor mij was het onduidelijk waarvoor en zonder deze (radio + onder de kap)werkt hij wel goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 13:36 #1329600 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nix OBD!
Hallo Carlo

242-turbo schreef : nogmaals, die aftakking zit er niet en kan ik dus ook niet lostrekken ivm obd2

Die verbinding heeft met OBD (welke versie dan ook) NIETS te maken.
Waar sluit je trouwens die automaatpook elektrisch op aan?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
10-09-2011 13:55 #1329603 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic contact 2
volgens mij (die net in het CC servicehandboek heb gekeken) het enige verschil dat de "pink" draad op contact 2 van de CC los hoort te zijn.
dit is ook een punt in de installatie instructie, deze hoort alleen bij de automaat vast te zitten.
en bij een handbak niet. in de <a href="/files/14-pins%20cruisecontrol-940-1994_0.pdf">bovenstaande instructie</a> punt 18 pag 13
officiele omschijving bij contact 2 (op de cc unit) is Startbeveiligingsrelais.
omschijving: deze is via de startmotor met de massa verbonden, als bij een auto met automatische versnellingsbak de keuzehandel in de stand Nof P staat.
accuspanning op het moment van starten.
 
en je theorie over starten met de manuele plug en vervolgens de verbinding verbreken geeft dan aan dat je de "pink"draad van de massa afhaalt op het dat moment.
ook gebeurd dat als je de auto en de D zet. en er dan ook waarschijnlijk in de cc unit een blokkering opgeheven wordt.
dus om het makkelijk te vertellen trek stekker 2 (de roze/zwart draad) uit de stekker van de CC unit en klaar is Kees.. of in dit geval Carlo .
overigens vind ik het wel jammer, je eigen onderdelen die je verkoopt als volvo specialist, dat je ze niet kan vinden in de auto.
kijk maar eens in de buurt van de accu en abs unit, daar hangen de ralais aan het schutboard.(indien het een turbo betreft)
en bij een non turbo tussen de reservoir en accu aan het schutboard

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2011 14:31 #1329608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
dank asatter! ik ga dadelijk even de pnk/blk kabel lostrekken. als ik het zo zie zou in theorie het probleem opgelost moeten zijn.
einde middag meer. eerst ff de kromme schijven van cees wisselen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD