- Berichten: 4
Werking cruise control bij ombouw automaat naar handbak
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die bedoel ik inderdaad.
Ik ben niet vaag, ik bedank er alleen zeer vriendelijk voor, om iedereen alles voor te kauwen. Wie dit forum bezoekt kan waarschijnlijk lezen en wie aan een auto kan sleutelen, zou een handleiding zoals deze moeten kunnen begrijpen. Enige zelfredzaamheid mag ik toch kunnen verwachten, of niet?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat relais zit, om het makkelijk te maken, aan de bestuurderskant, links van je voet, aan het binnenscherm gehaakt (tussen de A-stijl en de bult van de wielkast, in de cabine, achter de bekleding, tussen de dreun-dempingstroep, op ongeveer 25 cm vanaf de bovemplaat)
De Cruise Control werkte, neem ik aan, voor je er mee aan de gang ging??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
zoals herhaaldelijk valt te lezen gaat het om een 97-er met originele installatie en daar bestaat maar 1 relais van.
ik ben garagist en gelukkig niet achterlijk. waar het relais zit hoef je niet te vertellen. hij zat zelfs in de weg bij het ombouwen van de pedalen. en hij zit niet gehaakt maar geschroefd met 2x torx 25 om precies te zijn.
nogmaals, met ALLE respect. komt bot over maar zo bedoel ik het niet! ik waardeer jullie bijdrage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit zijn dan wel de dingen, die mijn enthousiastme om een zinvolle bijdrage te leveren, doen temperen.En nee, ik trek jouw deskundigheid niet in twijfel, maar na de reacties hierboven, dacht ik beter in een keer helemaal uitgeschreven en 100% duidelijk, dan dat je straks zegt dat het vaag omschreven is.Ik zie nog steeds geen nummer van het relais en ja, ik kan lezen zie ook dat ie het met een workaround doet.Ik lees niet, of de CC het deed VOOR je er mee aan de gang ging, of werk ie met extra automaatpook bij jouw afgeleverd.....242-turbo schreef : ik ben garagist en gelukkig niet achterlijk. waar het relais zit hoef je niet te vertellen. hij zat zelfs in de weg bij het ombouwen van de pedalen. en hij zit niet gehaakt maar geschroefd met 2x torx 25 om precies te zijn.
nogmaals, met ALLE respect. komt bot over maar zo bedoel ik het niet! ik waardeer jullie bijdrage.
Weet je,...succes ik ga een rondje in het bos wandelen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Draadje t moet in ieder geval op d! Verder vergaat mij de lust om een bijdrage te leveren als we zo worden neergezet.242-turbo schreef : het verbaasd me dat op dit forum geen echte kennis aanwezig is of de behoefte heeft om informatie te delen. of heeft niemand deze ombouw eerder uitgevoerd? lijkt me sterk. bovenstaande schrijvers uitgezonderd!
erg jammer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf ben ik lange tijd bezig geweest met een cc die uitvielop 90 km/uur. Adviezen hebben mij gesteund, maar niet geleid tot de oplossing. Maar het zou zomaar wel kunnen, toch ?
Als het vandaag niet lukt, dan wel morgen. Lekker belangrijk, zo'n cc probleem..
Succes, Rolf
Ps Er lopen enkele connectie's in het systeem. Voor mij was het onduidelijk waarvoor en zonder deze (radio + onder de kap)werkt hij wel goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Die verbinding heeft met OBD (welke versie dan ook) NIETS te maken.242-turbo schreef : nogmaals, die aftakking zit er niet en kan ik dus ook niet lostrekken ivm obd2
Waar sluit je trouwens die automaatpook elektrisch op aan?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
dit is ook een punt in de installatie instructie, deze hoort alleen bij de automaat vast te zitten.
en bij een handbak niet. in de <a href="/files/14-pins%20cruisecontrol-940-1994_0.pdf">bovenstaande instructie</a> punt 18 pag 13
officiele omschijving bij contact 2 (op de cc unit) is Startbeveiligingsrelais.
omschijving: deze is via de startmotor met de massa verbonden, als bij een auto met automatische versnellingsbak de keuzehandel in de stand Nof P staat.
accuspanning op het moment van starten.
en je theorie over starten met de manuele plug en vervolgens de verbinding verbreken geeft dan aan dat je de "pink"draad van de massa afhaalt op het dat moment.
ook gebeurd dat als je de auto en de D zet. en er dan ook waarschijnlijk in de cc unit een blokkering opgeheven wordt.
dus om het makkelijk te vertellen trek stekker 2 (de roze/zwart draad) uit de stekker van de CC unit en klaar is Kees.. of in dit geval Carlo .
overigens vind ik het wel jammer, je eigen onderdelen die je verkoopt als volvo specialist, dat je ze niet kan vinden in de auto.
kijk maar eens in de buurt van de accu en abs unit, daar hangen de ralais aan het schutboard.(indien het een turbo betreft)
en bij een non turbo tussen de reservoir en accu aan het schutboard
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
einde middag meer. eerst ff de kromme schijven van cees wisselen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.