Werking cruise control bij ombouw automaat naar handbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
erg jammer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet dat Bouke het andersom heeft uitgevoerd.En op zich, is inbouw niet veel anders dan ombouw.242-turbo schreef : het verbaasd me dat op dit forum geen echte kennis aanwezig is of de behoefte heeft om informatie te delen. of heeft niemand deze ombouw eerder uitgevoerd? lijkt me sterk. bovenstaande schrijvers uitgezonderd!
erg jammer
Het grappige is, dat een CC van Volvo gewoon in een ford te bouwen is, of in een trabant, heeft niks van doen met de rest van de auto, is een op zichzelfstaand systeem. (Zolang er maar een snelheidspuls in de auto aanwezig is.)Staat ook los, op het schema, zonder connecties naar andere componenten, behalve de DLC dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
als de cc niet werkt met de startblokkering op de handbak kabelboom en met die stekker eraf wel kun je niet vol blijven houden dat de cc er los van staat. dat is niet zo!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch moet ik je dan, op twee dingen corrigeren, wat je ermee doet, moet je maar effe bekijken.242-turbo schreef : blijft lastig zo'n forum, jullie begrijpen me niet. mathy heeft het over een stekker bij de cc inbouw bij automaat maar dat is alleen bij obd1. een 940 uit 1997 heeft uiteraard obd2 dus die vlieger gaat ook al niet op.
als de cc niet werkt met de startblokkering op de handbak kabelboom en met die stekker eraf wel kun je niet vol blijven houden dat de cc er los van staat. dat is niet zo!
Geen enkele 940 heeft een OBD-2 systeem. None, echt, trust me, allemaal nep-OBD. De stekker zit er wel, maar doet niet wat OBD-2 hoort te doen.
Ik heb, zoals als geschreven, zowel in een handbak, als in een automaat, een CC ingebouwd, ZONDER een verbinding naar de bak en alles werkt naar behoren. (wederom, dit geld voor een type 2 systeem, niet die met 2x7 pinnen, geen idee welke jij aan het inbouwen bent, wellicht handig om te noemen)
Als je in het schema kijkt, van een 940 uit 1996 of later, zie je wat ik bedoel.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is inderdaad lastig, want je begrijpt me niet.242-turbo schreef : mathy heeft het over een stekker bij de cc inbouw bij automaat maar dat is alleen bij obd1.
Kijk eens in de inbouwhandleiding en zoek daar het deel over het stuk kabelboom onder de motorkap dat je bij de handgeschakelde bak moet afknippen. Kijk daarna wat er met dat deel van de kabelboom gedaan wordt indien er een automaat in de auto ligt.
Zoals gezegd, ik heb geen idee waar die verbinding voor dient, maar het is het grootste verschil tussen "handbak" en "automaat" (daar waar het om de CC gaat).
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
inbouwen? wie zegt dat ik een cc aan het inbouwen ben??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Right, ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen.242-turbo schreef : inbouwen? wie zegt dat ik een cc aan het inbouwen ben??
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dan kijk je op de verkeerde plek!
Er lopen kabels (voor de CC) naar drie dingen onder de motorkap:
- De pigtail
- De vacuumpomp van de CC
- De stekkerverbinding die je er bij een handbak vanaf knipt en bij een automaat ergens in/tussen plugt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
???
je bent erg vaag maar ik neem aan dat je bovenstaand bedoeld