Brandstofverbruikmeter, idee voor zelfbouw?
- V700 register
- Nieuw lid
-
waarom niet een klein lcd schermpje (plasma brand te snel door) die in de ruimte past van de tellerbak waar je dan je binnen temp/buiten temp/verbruik/ en je voltage van de boordspanning kan meten en eventueel veel meer , beetje het idee wat de 4 serie turbo's ook hebben Bas weet wat ik bedoel, kan even niet op de naam komen, maar ja hoe je dit allemaal in elkaar moet zetten zou ik zo niet weten qua electra ben ik een leek zou er ooit wel uitkomen maar denk dat ik tegen die tijd wel met pensioen ben (en ik ben 26) dus dat duurt wat lang.
Dus electra Mensen is dit mogelijk op een of andere manier?
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maare Sleepboot? heb ie die zelf of is het een klusje, ben wel benieuwd wat voor motor daar in staat.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar die dingen blijven gaan met een beetje regulier onderhoud kunnen ze heel oud worden.
160PK dan heeft hij een vliegwiel van rond de 400 kilo als ik mij niet vergis.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zoals bekend..zit er in een 480 (die ik ooit had
Zou, zonder al te veel heisa over gezet kunnen worden.
Dit instrument, laat "verbruik op het moment" en "gemiddeld verbruik over de gereden afstand" zien (en nog veel meer!!)
in de 480 zit ook een LH computer, jup, waar die pin wel gebruikt word en richting het instrument gaat.
Je zou, zo'n instrument dus kunnen overzetten en kunnen verbinden met de juiste pin en dan zou het moeten werken.
Het zijn allemaal 4 cilindertjes..wel ietsjes kleiner dan een 2.3 maar het zou moeten kunnen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat de klokken die al in de tellerbak zitten wil ik wel graag er in houden en wil dan een klein lcd schermpje die past in de opening van bv boven de temp meter, en daar alle info op weer geven die ik wil hebben.
Tom.
(p.s. heb jij al kunnen vragen of we die takel konden lenen)(p.s.2 morgen weet ik of ik een droog plekje heb)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Niet alleen in Turbo's, in eigenlijk alle 'moderne' 480 modellen (na '90 ofzo), de '86ers en '88ers enzo hebben hem NIET.TGTF schreef : zitten vaak in de Turbo's wat geeft die ook alweer allemaal weer en zit daar niet een soort van pc achter die hem aanstuurt??
Maar in een ongeblazen 1.7 zit die ook.
Geeft weer:
Verbruik op het momentGemiddelde verbruikGemiddelde snelheidHoe veel KM's je nog op de tank kunt maken.Olie-temperatuurWater-temperatuurBuiten-temperatuurOlie-niveau.
En ook BV als er een probleem ofzo is zegt die "CHECK"
Word, inderdaad dacht ik aangestuurd door de "CEM".
Maar dat is ook wel om te zetten.
480 slopertje kopen met alles erop en eraan en ombouwen maar.
Dat kan, ik zou hem gewoon inplaats van de tijdsklok doen.TGTF schreef : Wat de klokken die al in de tellerbak zitten wil ik wel graag er in houden en wil dan een klein lcd schermpje die past in de opening van bv boven de temp meter, en daar alle info op weer geven die ik wil hebben.
Een klein LCD'tjes erbij in bouwen kan ook, maar dan moet je heel veel custom electronica gaan inelkaar knutselen (kan wel)
<div class="content">Ja, heb gevraagd, we mogen op het terrein sleutelen en gebruik maken van de takel, maar ABSOLUUT geen bende maken en alles opruimen anders is het einde verhaal en de takel mocht het terrein NIET verlaten.TGTF schreef : (p.s. heb jij al kunnen vragen of we die takel konden lenen)(p.s.2 morgen weet ik of ik een droog plekje heb)
Dus, we kunnen daar sleutelen, maar dan is het wat verder weg...
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat zou mooi zijn, maar het schermpje is vierkant en steekt 2cm uit de tellerbak dus je krijgt het met hak en zaagwerk wel in de tellerbak, maar de bak daarna niet meer in je auto.gerryberrie schreef : Dat kan, ik zou hem gewoon inplaats van de tijdsklok doen.
En nee, afzagen werkt niet, scherm afgeschreven.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Vierkant?
Volgens mij is die toch echt rond...
En een 4 serie tellerbak is ook niet veel dieper dan die van een 7 of 9 serie.
Lijkt me, dat het wel zou moeten kunnen.
(Zegt iemand, die dit nog nooit geprobeerd heeft, maar wel de tellerbakken in zijn handen heeft gehad)
Groeten,Gerben