Accu "overleden"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2011 22:41 #1308222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een Ctek lader en die
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2011 22:46 #1308224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het kan dat een nieuwe accu slecht of stuk is.
Ooit een bij halfords gekocht in de auto en niks 0,00
Dus weer terug en gewoon omgeruild zonder problemen en zonder bon want die kon ik niet meer vinden.
Toevallig net vd week bij de Volvo dealer een nieuwe accu gekocht 60amp en deze is perfect.
De dealer adviseerde mij wel om een goed stuk met de auto te gaan rijden zonder grote stroomverbruikers aan te zetten.
De accu koste nog geen 60 euro bij de dealer.
Ooit een bij halfords gekocht in de auto en niks 0,00
Dus weer terug en gewoon omgeruild zonder problemen en zonder bon want die kon ik niet meer vinden.
Toevallig net vd week bij de Volvo dealer een nieuwe accu gekocht 60amp en deze is perfect.
De dealer adviseerde mij wel om een goed stuk met de auto te gaan rijden zonder grote stroomverbruikers aan te zetten.
De accu koste nog geen 60 euro bij de dealer.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2011 22:58 #1308227
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gevaarlijk
Heb hier nog een lege accu staan, heeft een jaar lang, wel op kamertemperatuur in het hok gestaan.
Gaf nog maar 6 volt aan.
Leek nog te 'redden'
Dus..lader eraan..maar hoe hoger het voltage werd, hoeveel meer Amperetjes hij begon te 'trekken' totdat op een gegeven moment de 30A zekering van de (best zware) lader eruit knalde, de laadkabels laaiend heet waren en de accu stond te 'koken' (borrelde behoorlijk)
Voltage was nog maar 9 Volt en was binnen 5 minuten weer gezakt naar 6 volt.
Krijg hem niet hoger dan 6 Volt...dus einde verhaal.
Kan ook best gevaarlijk worden als zo'n accu begint te koken en te gassen.
Vonkje en de boel ontploft.
Groeten,Gerben
Gaf nog maar 6 volt aan.
Leek nog te 'redden'
Dus..lader eraan..maar hoe hoger het voltage werd, hoeveel meer Amperetjes hij begon te 'trekken' totdat op een gegeven moment de 30A zekering van de (best zware) lader eruit knalde, de laadkabels laaiend heet waren en de accu stond te 'koken' (borrelde behoorlijk)
Voltage was nog maar 9 Volt en was binnen 5 minuten weer gezakt naar 6 volt.
Krijg hem niet hoger dan 6 Volt...dus einde verhaal.
Kan ook best gevaarlijk worden als zo'n accu begint te koken en te gassen.
Vonkje en de boel ontploft.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 01:01 #1308251
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ctek
Veel elektronische laders herkennen geen aangesloten accu bij een aanvangs spanning lager als 9 Volt.
Daarom heb ik maar weer een ouwerwetse `brood-rooster` aangeschaft.....
met 2500 Amp start-hulp!
Daarom heb ik maar weer een ouwerwetse `brood-rooster` aangeschaft.....
met 2500 Amp start-hulp!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 09:51 #1308265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic C-tec lader
Ik heb hetzelfde gehad. de lader heeft een interne beveiliging. Zet hem op een goede accu en dan zal hij zich waarschijnlijk resetten en het weer doen.
Een goede accuboer kan die accu met een extra hoog amperage boosten en weer tot leven krijgen.
Chris
Een goede accuboer kan die accu met een extra hoog amperage boosten en weer tot leven krijgen.
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 05:53 #1308461
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dode
ik heb het voor elkaar gekregen om een accu weer tot leven te krijgen die kats en kats leeg was meting kwam uit op 2,3 volt, accu aan de lader gegooid eerst 1 minuut aan de start hulp van 180 amps en vervolgens 24 uur aan de druppel lader.
volgens de meter begon hij bij 15 amp maar na iets meer dan 5 min later (peukie roken) stond hij op 5 amp en de volgende dag gaf deze niets meer aan, de multi meter er op en er zat 14,8 volt in amp's niet kunnen meten want dat overleeft de multi meter niet.
deze accu staat in de grijze en die staat stil sinds eind november, als ik er morgen heen ga en draai de sleutel om loopt ze, heb wel de plus en min er af maar weet het zeker starten lopen.
grootste fout die mensen maken is als ze ff accu willen laden gooien ze hem op starthulp maar daar is die functie niet voor bedoeld, als je dat doet is het schakelaar op start hulp en zo snel mogenlijk starten, loopt de motor eenmaal direct uit zetten want anders heb je grote kans op een explosie en dat hij begint te koken.
als de accu aan de druppel functie hangt is het onmogenlijk dat hij begint te koken uitgezondert sluiting tussen de lammellen die in de accu zitten, druppel lader geeft iedere keer een pulse aan de accu en naargelang die meer weerstand heeft gaat de lader die pulse verlagen tot het punt dat de accu vol is.
Ik ben zeer tevreden met mijn Fern lader heb dat ding nu bijna 4 jaar en dik zijn geld verdient, heeft mij maar 1 keer in de steek gelaten en toen was er een condensator stuk en daar heeft een kennis van mij een nieuwe in gezet en das nu goed en wel 9 maanden terug.
Tom.
volgens de meter begon hij bij 15 amp maar na iets meer dan 5 min later (peukie roken) stond hij op 5 amp en de volgende dag gaf deze niets meer aan, de multi meter er op en er zat 14,8 volt in amp's niet kunnen meten want dat overleeft de multi meter niet.
deze accu staat in de grijze en die staat stil sinds eind november, als ik er morgen heen ga en draai de sleutel om loopt ze, heb wel de plus en min er af maar weet het zeker starten lopen.
grootste fout die mensen maken is als ze ff accu willen laden gooien ze hem op starthulp maar daar is die functie niet voor bedoeld, als je dat doet is het schakelaar op start hulp en zo snel mogenlijk starten, loopt de motor eenmaal direct uit zetten want anders heb je grote kans op een explosie en dat hij begint te koken.
als de accu aan de druppel functie hangt is het onmogenlijk dat hij begint te koken uitgezondert sluiting tussen de lammellen die in de accu zitten, druppel lader geeft iedere keer een pulse aan de accu en naargelang die meer weerstand heeft gaat de lader die pulse verlagen tot het punt dat de accu vol is.
Ik ben zeer tevreden met mijn Fern lader heb dat ding nu bijna 4 jaar en dik zijn geld verdient, heeft mij maar 1 keer in de steek gelaten en toen was er een condensator stuk en daar heeft een kennis van mij een nieuwe in gezet en das nu goed en wel 9 maanden terug.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2011 21:00 #1313932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een update. Het is al
Even een update. Het is al weer een tijd geleden, en omdat de auto toch geschorst staat had ik er niet zo`n haast mee. Maar vorige week toch even met de accu naar de Brezan geweest, hopend/verwachtend dat we zouden praten over een vervangende accu. Maar hij wilde hem graag even testen om te kijken of hij hem tot leven kon wekken. 1 Dag leter belde hij op, kon de accur weer op komen halen. Hij doet het gewoon weer. Met een ouderwets systeem met een tweede accu erbij of zo had hij het voor elkaar gekregen.
Valt mij toch weer reuze mee! En vraag mij niet hoe het kan, maar de acculader doet het ook weer. Scheelt allemaal weer.
Valt mij toch weer reuze mee! En vraag mij niet hoe het kan, maar de acculader doet het ook weer. Scheelt allemaal weer.
Moderators: Jerry Stam