Accu "overleden"?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Kan met een nieuwe accu ook gebeuren.
Maatje van me had ook een gloedjenieuwe 100AH accu in zn Dikke Mercedes gezet en de wagen toen gestald, ook vergeten polen los te trekken.
Accu morsdood paar weekjes later, 0 volt, niet meer op te laden, gaf gewoon kortsluiting.
Heb je geen garantie? gewoon ff teruggaan naar de zaak waar je hem vandaan haalt en misschien heb je mazzel als je het verhaal uitlegt.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Krijg een angstig voorgevoel dat de acculader daar dus ook door overleden is. Was geen Aldi apparaatje helaas.... Maar die ga ik nu geloof ik voor reserve maar eens op de kop tikken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Lijkt me inderdaad niet bevordelijk voor je Dynamo als de accu intern is kortgesloten.henk 940LPT schreef : Aanduwen lijkt me niet bevorderlijk voor je dynamo, als je accu kortgesloten is. Door die interne kortsluiting zal er een behoorlijke stroom gaan lopen.
Waarschijnlijk zal het zowiezo niet werken omdat de Dynamo een 'begin' voltage nodig heeft om zichzelf te bekrachtigen
Dus als er 0 volt aanwezig is zal de Dynamo zowiezo niet gaan werken omdat ie de magneten niet kan bekrachtigen.
Ofwel: dynamo levrert dan ook 0 volt en zal geen schade aanzichzelf toedienen.
Je kan wel ff een los (brommer) accutje van 6 volt, of zo'n blok batterij van 9 volt gebruiken om de dynamo te bekrachtigen en dan aan te duwen.
De + van de batterij aan de kleine rode draad hangen die aan de dynamo zit (de bekrachtigings draad) en een klein kabeltje van de min van de batterij naar de behuizing.
(Wel ff de accu polen loshalen)
Dan zou je hem aan moeten kunnen duwen.
Is wat spartaans, maar zou moeten werken.
Groeten,Gerben
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus gewoon omruilen in de winkel waar je hem gekocht hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik een paar jaartjes terug tot 3x in één week een nieuwe accu gekregen in de Renault MAster die ik toen reed. Gewoon 2 accu's DOA (death on arrival) kan gebeuren. Net als met een nieuwe TV, nieuwe telefoon, nieuwe auto.
Niet alles doet het altijd wat het zou moeten doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-