Accu "overleden"?

• clemens meijer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 21:44 #1308204 door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic accu
Gewoon terug gaan naar de winkel, je hebt 2 jaar garantie op een nieuwe accu.
Een goede zaak zal daar niet moeilijk over doen, en je krijgt gewoon een nieuwe mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 21:45 #1308205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga de rekening maar vast
Ik ga de rekening maar vast opzoeken. Denk ook niet dat ze moeilijk doen eigenlijk. Hoop het in ieder geval niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:22 #1308211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volt vs Ampere

henk 940LPT schreef : Een lege accu geeft normaal gesproken nog 11-12 volt. Is de spanning lager dan is hij behoorlijk diep ontladen en zal het afwachten zijn of je m er nog weer bij krijgt.

11 tot 12 volt is voor een NIET aangesloten accu redelijk normaal.Echter, als je er continu belasting op laat staan, loopt ie verder leeg.
Mijn vorige accu, leverde keurig 11.8 volt bij stilstand, maar met de meter over de polen gezet starten, of eigenlijk, de sleutel omdraaien, leverde me 7.1 volt op en resulteerde in een tikkend startrelais.
Dus, 12 volt in rust, of 11, is niet vreemd, maar als ie belast wordt, moet ie dat ook houden.Als dat niet gebeurd, ben je er wel een beetje klaar mee.
@Endlessquest: Wellucht een lekspanning ergens?Je kunt, op de goeie stand en in de juiste meetgaten (kijk effe in het boekje van de multi-meter, als je twijfelt) zien hoeveel amps hij nog trekt, in 'rust', zeg maar.(ohja, NIET starten, dan ploft je meter.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:26 #1308212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg Bas, als hij nog een
Zeg Bas, als hij nog een paar amps zou trekken, dan nog zou de accu niet al te best meer zijn toch, als hij nog maar 4,5 volt geeft? Of is er dan nog hoop?
Zoals eerder genoemd, zelfs de instap verlichting doet niks, betekend dan toch ook dat hij geen enkele amp trekt? Of heb ik het mis?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:31 #1308213 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Checkkerdecheck

EndlessQuest schreef : Zoals eerder genoemd, zelfs de instap verlichting doet niks, betekend dan toch ook dat hij geen enkele amp trekt? Of heb ik het mis?

<div class="content">Zet je meter eens op de accu en zet de deur open, welk voltage geeft hij dan aan?
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:32 #1308214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan moet ik hem er eerst
Dan moet ik hem er eerst weer even inzetten. Had hem er al uitgehaald om er mee terug te gaan naar de AMH. Zal morgen even kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:34 #1308215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100 punten.

EndlessQuest schreef : Zeg Bas, als hij nog een paar amps zou trekken, dan nog zou de accu niet al te best meer zijn toch, als hij nog maar 4,5 volt geeft? Of is er dan nog hoop?
Zoals eerder genoemd, zelfs de instap verlichting doet niks, betekend dan toch ook dat hij geen enkele amp trekt? Of heb ik het mis?

Nee, helemaal correct volgens mij, dat ie leeg is, is daarmee wel vastgesteld.Wat ik ermee wilde zeggen, was nav een opmerking van Henk ver die 12 volt.Op zich is 12 volt leuk, maar ook een lege accut, of te lege, kan nog 12 aangeven, terwijl bij de minste belasting het voltage naar beneden duikt.
Maar ja, als hij inderdaad nu 4,nogwat aangeeft, zou ik concluderen dat ie niet alleen leeg is, maar ook defectAls je de polen loshaalt en er nog steeds 4 volt op meet, is ie stuk.Als je ze loshaalt en hij geeft 12 volt, of 11, zou ik hem nog eens proberen te laden, maar zonder de polen erop, uiteraard.
Probleem is dan alleen, je lader....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:37 #1308218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh, voor de duidelijkheid,
Oh, voor de duidelijkheid, de accu staat naast de auto en zo heb ik hem dus ook gemeten, toen hij 4,5 volt aangaf. Dus dan mag de conclusie zijn dat hij "overleden" is als ik het zo een beetje lees.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:38 #1308219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee joh.

EndlessQuest schreef : Dan moet ik hem er eerst weer even inzetten. Had hem er al uitgehaald om er mee terug te gaan naar de AMH. Zal morgen even kijken.

Nee joh, je hebt toch wel ergens een lampje van 21 watt of zo, oud achterlichtje?Stukje installatiedraad er tussen, speakersnoer, whatever, en tegen de polen drukken.Als het lampje niet meer brand, weet je genoeg, vermoedelijk zal ie alleen zachtjes gloeien.
Hieruit maak ik op, dat de acuur eruit, al 4,5 volt aangeeft.Dan is mijn opmerking hierboven overbodig en is de bon opzoeken de oplossing, of in ieder geval een goed begin.
Voor onze Fiesta heb ik een keer een Kwit-Fit ding erin laten zetten, die was na 3 maanden stuk.Ik kon er 4 formulieren voor invullen, een nieuwe betalen en het hoofdkantoor bellen, de naam van de verkoper kreeg ik niet en vestigingsnummer konden ze ook opeens niet vinden.
Ik heb het maar laten zitten.....zo moe van af en toe.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:40 #1308220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Defect bij 4 volt
Heb zelf een accu gehad die nog maar 1 volt aangaf op de multimeter
Deze accu op de acculader gezet (Ctek) en een paar dagen laten staan en gaf daarna weer netjes 13. volt aan na opladen
Accu wordt nu nog steeds gebruikt
Die Ctek laders schijnen dus accu'nog tot leven te kunnen wekken , stond volgens mij ook o.i.d in de handleiding van deze Ctek laders.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC