Lauwe lucht (965) tijdens maximale hitte. ECC-unit en Kachelkraan NIET de boosdoener. Wat wel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is eerlijk gezegd net andersom. Als ik maximale hitte heb ingesteld, dan wordt de lucht niet warmer als ik de blower hoger zet.henk 940LPT schreef : Verandert dat met de snelheid van de blower ? Dat de lucht met de ECC op bijv. 23 graden warmer voelt op stand 4 of 5 dan bij stand 1 of 2 ?
Gegroet, Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo ja , dan zal ik de lpg installatie verdenken.
Ik weet niet hoe het met een g3 installatie zit maar bij een conventionele wordt de warmwaterslang (naar de kachel) via de verdamper geleidt.
Dit resulteerd erin dat er weinig restwarmte meer over kan blijven voor de kachelunit.
Dus weinig warmte
Maar wat ik al zei, ik weet niet of dit ook geldt voor G3.
anders ????????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas, dat maakt geen verschil.ruspek schreef : Wordt de auto op benzine wel warm?
Zo ja , dan zal ik de lpg installatie verdenken.
Ik weet niet hoe het met een g3 installatie zit maar bij een conventionele wordt de warmwaterslang (naar de kachel) via de verdamper geleidt.
Dit resulteerd erin dat er weinig restwarmte meer over kan blijven voor de kachelunit.
Dus weinig warmte
Maar wat ik al zei, ik weet niet of dit ook geldt voor G3.
anders ????????
Vergeten te melden dat als ik de blower op standje 5 heb staan, de koude lucht 2x harder blaast dan als ik de verwarming op maximale hitte heb staan. Het is dan net of de rest ''ergens achter'' het dashboard verdwijnt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Later heb ik de kachelradiator door midden geslepen en ja hoor, bijna alle kanalen dicht behalve de drie bovenste. Net genoeg om te denken dat ie nog wel doorstroomt maar veel te weinig om warmte af te geven.
Groetjes Bouke en good luck....
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Motor op bedrijfstemperatuur en de kachel op 'warm' zetten. Bij het schutboard onder de motorkap moet de uitgaande slang net zo warm(heet) zijn als de ingaande slang! Zo niet, dan zit ie verstopt.......makkelijker kun je het niet testen.
Maar Rik, volgens mij heb jij een paar jaar(2?) geleden je kachelradiateur laten vervangen bij de dealer......als je sindsdien geen echt warme lucht meer hebt dan weet je waar het aan ligt.......
Nadat ik een jaar of vijf geleden aan de beurt was met de kachelradiateur van de 960 omdat ie lek was, was ik 2 weken geleden weer aan de beurt, echter nu met de 760...Het heeft wel een voordeel, beiden hebben(in mijn geval) hetzelfde dashboard. (ubung macht der meister ) Mathy, verbeter me maar ff met de tekst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bovenstaande zonder verschil tussen warm en koud ? .Vliegende Hollander schreef : Oja, 1 stand (vloerstand) van de ecc doet niet wat er gevraagd wordt aan beide zijden. Als ik de stand ''raam en vloer'' inschakel werkt deze redelijk. De passagierszijde krijgt eerlijk gezegd niet of nauwelijks lucht van onderaf ondanks welke stand ik ook kies.
Lijkt me niet werkende vacuumkleppen. Om daar bij te komen moet je ook veel uit de weg halen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric heeft het bij twee auto's laten repareren. Het is een hele klus. een halve dag als je het via een kijkoperatie doet, anderhalve dag als je het écht doet en he hele dash sloopt. Er staan diverse artikelen over op het internet, <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/HeatingVacuumSe...cuumServoReplacement " target="_blank">hier bijvoorbeeld. Op ons eigen forum staat ook veel beschreven. Als het in dit deel van het systeem zit, kan je het horen sissen achter het schopbord. Je moet de ECC wel in verschillende standen draaien om ervoor te zorgen dat je alle kranen aanspreekt.
Succes met zoeken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gegroet, Rik
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb eigenlijk nog geen goede manier gevonden om de kachelradiator te testen. Als er namelijk nog drie of vier leidingen in de radiator open zijn heb je retour gewoon warm water, terwijl je niet genoeg doorstroom hebt om fatsoenlijk warmte af te geven. In mijn geval was dit namelijk het geval en heb ik heel lang gedacht dat het de radiator niet kon zijn omdat ik a) flow had en b) de retourleiding warm was. Pas toen ik hem na het vervangen opengeslepen heb kon ik zien hoe dicht het zat.
Een andere optie is de stappenmotor die de warme/koude lucht mengt. Maar die heb je misschien al getest. Ik ben benieuwt naar de oplossing van dit probleem. Kouw lijden in een 965 is niet de bedoeling van zo'n luxe bak........ .
Groetjes Bouke