Ct 503 radio, is hier een standaard verloop voor?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 01:40 #1286409 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Neeeeeeeh
Hallo Niels

Mr.Mukkes schreef : Dus ik trek met een punt tang alles pennetjes uit de 14 polige stekker en duw deze dan weer in de iso plug, dat scheelt wel een hoop stekkers en en kabel ja :)

De pennetjes zitten vast met een lipje.  Dat druk je vanaf de kant waar de contrastekker er normaalgesproken ingaat, even naar binnen met bijvoorbeeld een dunne, opengebogen paperclip.  Er zijn ook hulpstukjes voor te koop, maar een paperclip werkt voor mij beter.  Je hebt wel of ervaring of een engelengeduld nodig.  (Hoe meer ervaring, hoe minder geduld je nodig hebt.  En het helpt enorm, als je heel goed kijkt, waar het lipje zit dat je moet indrukken.)  Is het lipje ingedrukt, dan trek je de pen er zo uit.  Als ie er al niet vanzelf een stuk uit komt.
Ga dus niet met een tangetje trekken, want volgens mij bereik je daar redelijk weinig mee.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 10:23 #1286418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Mr.Mukkes schreef : maar het licht in het display brand wel, alleen die van de knoppen niet kan dat kloppen dat ik die andere verlichting apart moet voeden?

Klopt. Display doet het op de accesoirespanning, de verlichting achter de knoppen alleen als de rheostaat is aangesloten.Een tangetje is inderdaad, zoals Mathy aangeeft, een erg slechte oplossing.
Wellicht is het zinvol, op de sloop de twee originele Volvo stekkers te halen, die 10 en 14-polige, en het hele spul opnieuw aan elkaar te knopen, netjes met krimpkous afgewerkt.Ben je van de onnodig dradenboel af en je rheostaat werkt.
Schema heb ik wel voor je, sterker nog, staat hier<a href="/node/25613" target="_blank"> gewoon op de site </a>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 15:45 #1286439 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Heh?!
Hallo Bas

Baseman schreef : Wellicht is het zinvol, op de sloop de twee originele Volvo stekkers te halen, die 10 en 14-polige, en het hele spul opnieuw aan elkaar te knopen, netjes met krimpkous afgewerkt.

Waarom?  Niels heeft nu twee verloopstekkers met aan beide uiteinden de juiste stekkers.  Alleen zitten nu in het midden twee keer twee ISO-stekkers (twee mannetjes en twee vrouwtjes).  Als ie die er tussenuit haalt en daarbij oplet aan welke kant hij de pennetjes los moet maken, is 95% ervan plug and play.  Alleen voor wat extra kabeltjes (mocht er een signaal ontbreken en er nog een gaatje vrij zijn) heeft ie dan misschien krimpkous nodig.  De pennen van de ISO-stekkers passen gewoon in de Volvo stekkers.  Maar je moet natuurlijk niet mannetjes in een stekker duwen, waar vrouwtjes thuis horen en vice versa.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2010 16:01 #1286443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas.

Mathy schreef : De pennen van de ISO-stekkers passen gewoon in de Volvo stekkers. 

De male contacten van de ISO stekker passen niet in de male-Volvo stekker.De ISO pin is 2 mm breed, of zoiets, en de pin uit de volvo stekker is niet meer dan 1 mm.Tuurlijk, alles past, maar het gaat in dit geval niet netjes.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 00:47 #1286483 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschillende stekkers
Hallo Bas
Dan hebben we het over verschillende stekkers.  Ik heb destijds geen verschil kunnen vaststellen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC