Vraagje, brandstofrelais checken... OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja hoor, in de praktijk als eens zo gedaan. Toen was ik me niet bewust dat er damp uit kwam dus wel geschrokken. En dan is het inderdaad niet zo veilig...Hoe hoort het wel ?wp001 schreef : Nee, Henk weer fout! Wanneer je het eerste systeem drukloos wilt maken moet je dat niet zo doen.Ik denk dat je dit in de praktijk ook nog nooit gedaan hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oei nou Timen, dat weet ik ook nog wel, was best angstig. Meteen met je handen in een emmer water heeft erger voorkomen. En ik kan jullie vertellen dat als een losse leiding met vloeibaar lpg er in los wordt gehaald hij dan gewoon 10 minuten lang gas staat te spuiten en je een compleet bevroren motorcompartiment hebt, dan 1 vonkje en...Als het dan toch moet... draai een banjobout op het gasverdeelstuk een klein beetje los tot er gas ontsnapt en gooi er een doek overheen. Nooit binnen doen dit.@Pietje Precies: krukas helemaal rond dus... 8 a 10 seconden starten.@Scaniar: Heb ik gedaan Chris, maakt niets uit.wp001 schreef : ik wel vertellen dat ik al eens leergeld heb betaald. Ik raad dus stellig af, om de door jou beschreven methode uit te voeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb ooit wel eens wat LPGtanks uit moeten bouwen. Helaas was één daarvan (zat toevallig in een Volvo 300) niet voorzien van een elektrische afsluiter. Daar kwam ik achter toen ik de leiding eraf draaide. Ik heb de auto naar achter getrokken zodat ie nog wat meer buiten stond en heb gewacht tot al het gas eruit was. Ik denk niet dat een paar handschoenen of een grote (lees: lange) tang veel geholpen zou hebben.
groetjes
Mathy
PS ja, er zat een mechanische afsluiter (draaiknop) op, maar als het gas eenmaal naar buiten stroomt, moet je daar niet meer al te dicht bij in de buurt komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet echt handig Mathy, een stalen tang terwijl je gas er uit spuit... vonkje en zo Zo ging mijn opa eens zoeken naar gaslucht in de kelder met een aangestoken lucifer, echt waar gebeurd.Mathy schreef : Ik denk niet dat een paar handschoenen of een grote (lees: lange) tang veel geholpen zou hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Rob, zonder je nu meteen heel treurig te maken, zou ik de optie van lekkende injectoren toch heel serieus nemen.Chilm schreef : Door deze samenhang is slecht starten zo moeilijk te determineren n.l. er zijn zo veel factoren, om nog maar niet te spreken van eventueel toch gas lekkende injectoren waarbij dit eerst weggeblazen moet worden.
Bij mijn 940 deed zich een bijna identieke situatie voor die verdwenen is na het vervangen van 2 injectoren (Testje bij Timen met zeepsop: 1 lekte een beetje (Cyl 1) en 1 lekte behoorlijk (Cyl 2))
Timen was toen "los" qua niet lekkende tweedehands injectoren en de injectoren van cyl. 3 en 4 zijn heel veel moeilijker te bereiken.
Sinds het vervangen start de 940 zoals het hoort: even het contact om en na maximaal een volledige slag loopt ie, vaak nog sneller
- V700 register
- Nieuw lid
-