Vraagje, brandstofrelais checken... OPGELOST

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 22:13 #1284242 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

wp001 schreef : Nee, Henk weer fout! Wanneer je het eerste systeem drukloos wilt maken moet je dat niet zo doen.Ik denk dat je dit in de praktijk ook nog nooit gedaan hebt.

Ja hoor, in de praktijk als eens zo gedaan. Toen was ik me niet bewust dat er damp uit kwam dus wel geschrokken. En dan is het inderdaad niet zo veilig...Hoe hoort het wel ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 01:35 #1284262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handen

wp001 schreef : ik wel vertellen dat ik al eens leergeld heb betaald. Ik raad dus stellig af, om de door jou beschreven methode uit te voeren.

Oei nou Timen, dat weet ik ook nog wel, was best angstig. Meteen met je handen in een emmer water heeft erger voorkomen. En ik kan jullie vertellen dat als een losse leiding met vloeibaar lpg er in los wordt gehaald hij dan gewoon 10 minuten lang gas staat te spuiten en je een compleet bevroren motorcompartiment hebt, dan 1 vonkje en...Als het dan toch moet... draai een banjobout op het gasverdeelstuk een klein beetje los tot er gas ontsnapt en gooi er een doek overheen. Nooit binnen doen dit.@Pietje Precies: krukas helemaal rond dus... 8 a 10 seconden starten.@Scaniar: Heb ik gedaan Chris, maakt niets uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 06:42 #1284266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Bij mij was het ongeveer het geluid dat je hebt als je de compressor van het ventiel van je autoband haalt. Net zo hard, net zo kort en het systeem was leeg. Bij mij dus geen naspuitende slang die seconden dan wel minuten heeft lopen spuiten. T gaat dus niet altijd zo....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 14:46 #1284295 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic IJs
Hallo Henk
Ik heb ooit wel eens wat LPGtanks uit moeten bouwen.  Helaas was één daarvan (zat toevallig in een Volvo 300) niet voorzien van een elektrische afsluiter.   Daar kwam ik achter toen ik de leiding eraf draaide.  Ik heb de auto naar achter getrokken zodat ie nog wat meer buiten stond en heb gewacht tot al het gas eruit was.  Ik denk niet dat een paar handschoenen of een grote (lees: lange) tang veel geholpen zou hebben.
groetjes
Mathy
PS ja, er zat een mechanische afsluiter (draaiknop) op, maar als het gas eenmaal naar buiten stroomt, moet je daar niet meer al te dicht bij in de buurt komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 00:42 #1284371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kaboem

Mathy schreef : Ik denk niet dat een paar handschoenen of een grote (lees: lange) tang veel geholpen zou hebben. 

Niet echt handig Mathy, een stalen tang terwijl je gas er uit spuit... vonkje en zo Zo ging mijn opa eens zoeken naar gaslucht in de kelder met een aangestoken lucifer, echt waar gebeurd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 14:23 #1284404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Update: Nieuwe bobine zit er in nu, dat was dus NIET de oorzaak, we zoeken verder, deze week komt ook het nieuwe brandstofrelais er in.Daarom nu een prima gebruikte bobine te koop (Bosch), voor een B230FK, onderdeel Nr: 0221 118 351.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 14:23 #1284405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluk
Klaarblijkelijk heb ik (veel) geluk gehad (t geluk was zeker met de dommen denk ik ). Had mn spruitstuk zelf gedemonteerd en weer ingebouwd, in overleg met de specialist die de zittingen heeft vastgezet. Hij heeft verder niets gezegd over hoe het systeem drukloos te maken. Wel dat je de injectoren het makkelijkst weer monteert als het spruitstuk op de werkbank ligt, de slangen zijn niet zo lang dat het lukt zonder ze los te maken. Als ik er weer eens bij moet, zal ik vooraf goed vragen wat de beste manier is om veilig aan de installatie te sleutelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 16:16 #1284570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofrelais
UPDATE 12-08-2010Heb er een nieuw brandstofrelais ingezet maar dat is het ook niet..., en een nieuwe radiateur maar dat is een ander verhaal <a href="/node/33792#comment-172324">klik</a>.We gaan gewoon verder zoeken en we houden vol tot het is opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 17:49 #1284578 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Lekkende injectoren zijn een reële optie

Chilm schreef : Door deze samenhang is slecht starten zo moeilijk te determineren n.l. er zijn zo veel factoren, om nog maar niet te spreken van eventueel toch gas lekkende injectoren waarbij dit eerst weggeblazen moet worden.

Rob, zonder je nu meteen heel treurig te maken, zou ik de optie van lekkende injectoren toch heel serieus nemen.
Bij mijn 940 deed zich een bijna identieke situatie voor die verdwenen is na het vervangen van 2 injectoren (Testje bij Timen met zeepsop: 1 lekte een beetje (Cyl 1) en 1 lekte behoorlijk (Cyl 2))
Timen was toen "los" qua niet lekkende tweedehands injectoren en de injectoren van cyl. 3 en 4 zijn heel veel moeilijker te bereiken.
Sinds het vervangen start de 940 zoals het hoort: even het contact om en na maximaal een volledige slag loopt ie, vaak nog sneller

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 21:36 #1284587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk
Dag Hein, denk dat je gelijk hebt wat starten betreft. Vorige keer had Timen eigenlijk maar 1 injector die op zeker dicht was en die hebben we er dan ook ingezet. Later heb ik een spruitstuk met injectoren overgenomen en deze er allemaal compleet met alle nieuwe O ringen ingezet. Het is toen even iets beter geweest maar dat was snel weer over. Sparen voor nieuwe injectoren dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD