Vraagje, brandstofrelais checken... OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je doelt hiermee op LPi injectoren ? Die 4 zekeringen even losnemen, het LPi systeem kan dan niet meer op druk komen en er kan om die reden ook geen LPG in het spruitstuk komen. Pas beoordelen na 2 of 3x starten, de eerste keer nadat je de zekeringen los hebt gehaald kan er misschien wat LPG uitgestroomd zijn.Chilm schreef : Door deze samenhang is slecht starten zo moeilijk te determineren n.l. er zijn zo veel factoren, om nog maar niet te spreken van eventueel toch gas lekkende injectoren waarbij dit eerst weggeblazen moet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het systeem staat tot de injectoren onder druk met vloeibaar LPG. Zo zul je het niet kunnen testen.henk 940LPT schreef :
Je doelt hiermee op LPi injectoren ? Die 4 zekeringen even losnemen, het LPi systeem kan dan niet meer op druk komen en er kan om die reden ook geen LPG in het spruitstuk komen. Pas beoordelen na 2 of 3x starten, de eerste keer nadat je de zekeringen los hebt gehaald kan er misschien wat LPG uitgestroomd zijn.Chilm schreef : Door deze samenhang is slecht starten zo moeilijk te determineren n.l. er zijn zo veel factoren, om nog maar niet te spreken van eventueel toch gas lekkende injectoren waarbij dit eerst weggeblazen moet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mmmm... jammer, leek mij een goede truucwp001 schreef :
Het systeem staat tot de injectoren onder druk met vloeibaar LPG. Zo zul je het niet kunnen testen.henk 940LPT schreef :
Je doelt hiermee op LPi injectoren ? Die 4 zekeringen even losnemen, het LPi systeem kan dan niet meer op druk komen en er kan om die reden ook geen LPG in het spruitstuk komen. Pas beoordelen na 2 of 3x starten, de eerste keer nadat je de zekeringen los hebt gehaald kan er misschien wat LPG uitgestroomd zijn.Chilm schreef : Door deze samenhang is slecht starten zo moeilijk te determineren n.l. er zijn zo veel factoren, om nog maar niet te spreken van eventueel toch gas lekkende injectoren waarbij dit eerst weggeblazen moet worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat doe ie als je hem het laatste stuk voor het uitzetten op benzine rijdt en ook zo weg zet?
Als hij dan wel goed start dan lekken je lpi injectoren waardoor te rijk mengsel bij koude start.
Groet chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Henk,henk 940LPT schreef : Mij lijkt dat je op de door mij beschreven manier wel kunt testen of je LPi injectoren lek zijn. (anders had ik het natuurlijk ook niet opgeschreven). Het systeem staat inderdaad tot aan de injectoren onder druk. Die druk wordt opgebouwd door de pomp. Als je nu de pomp uitschakelt (door de zekeringen los te nemen) zal de LPG die nog onder druk staat door lekkende injectoren verdwijnen. De eerste keer (of misschien de eerste paar keer) heb je daar nog last van, daarna niet meer want dan zal de druk weg zijn. Heb je nog goede injectoren dan zou het starten met en zonder zekeringen even soepel moeten gaan.
Het weglekken van het LPG door een lekkende injector duurt dagen voordat het leidingsysteem "leeg" is. Bij een lekkende LPI-injector moet je niet denken dat deze openstaat als een waterkraan. De hoeveelheid in de leiding wat ook nog vloeibaar is ben je dus niet snel kwijt. Het uitzetten van de pomp maakt niet uit de leiding is reeds met vloeibaar LPG gevuld.
Er ontsnapt maar zo weinig net genoeg om na langere tijd het inlaatspruitstuk met een beetje gasvormige LPG te vullen.
Meestal wil de auto dan na langere tijd stilstaan niet meer starten. Na b.v. een halfuur stilstand is er nog niets aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmmm, dat klinkt niet erg veilig, Henkhenk 940LPT schreef : Buiten doen, met handschoenen aan want er komt LPG vrij dat snel verdampt en vries/brandwonden kan geven.
Helemaal rond of aantal compressieslagen? Indien het laatste valt het wel mee, toch? Theoretisch moet 3 à 4 keer natuurlijk voldoende zijn, maar dat is theorie. Kun je het ook in aantal seconden aangeven? Zo tel ik n.l. altijd. Topics over starten hebben altijd mijn warme belangstelling (hoewel het bij mij nu wel goed lijkt te gaan), dus ik ben benieuwd, ook naar het vervolg.Chilm schreef : moet de krukas soms 7 of 8 maal rond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Nee, Henk weer fout! Wanneer je het eerste systeem drukloos wilt maken moet je dat niet zo doen.henk 940LPT schreef : Daar heb je een punt, van een beetje vloeibaar LPG krijg je een heleboel dampvormig LPG. Om dat ook kwijt te raken zou je een slang van één van de injectoren moeten halen. Buiten doen, met handschoenen aan want er komt LPG vrij dat snel verdampt en vries/brandwonden kan geven. Vooraf nieuwe O-ringetje halen zodat je na het drukloos maken de boel weer meteen netjes dicht kunt maken.
Ik denk dat je dit in de praktijk ook nog nooit gedaan hebt. Als voormalig leraar geef ik het nu op. Je moet eerst de praktijklessen maar eens volgen.
Eerlijkheidshalve moet ik wel vertellen dat ik al eens leergeld heb betaald. Ik raad dus stellig af, om de door jou beschreven methode uit te voeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.