Vraagje, brandstofrelais checken... OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb deze week ook wat problemen gehad die mogelijk te maken hebben met het brandstofpomprelais. Na enig zoeken op deze site ging ik er van uit dat het om een wit relais op positie E zou moeten gaan. Maar wat schetst mijn verbazing; in mijn auto is positie E leeg!!!??? Aan het geluid te horen én voelen, lijkt mijn brandstofpomp te worden aangestuurd door een blauw relais op positie M. Ik heb dat relais er ook even uitgehaald en toen deed mijn brandstofpomp inderdaad niets meer.
Kan iemand ophelderen hoe het nu precies zit; waar kan het relais bij de verschillende types allemaal zitten? Mijn 940 (non-turbo) is van eind 1994.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch doen, gewoon een veeg S39 erover en met een hete bout aantippen, alle contact/soldeerpunten.Chilm schreef : als alle soldeerpunten goed zijn (gecontroleerd met een loep), is het dan toch mogelijk dat ie stuk is?
Ook als je denkt dat het er picobello uitziet.
Of het veel te maken heeft met een slechte start, betwijfel ik.Dat relais zorgt ervoor dat ie start, of als ie stuk is, dat ie niet start, niet half.
Je zou eens kunnen kijken of je niet toevallig drukverlies hebt.
Is elke start een slechte start?Of heb je na je bezoek aan de bakker een lekker vlot startende auto? (dus een willekeurige tweede startpoging)
Als de druk in je leiding terugloopt, zou het kunnen dat ie net te weinig druk heeft om aan te slaan.
Zet hem met koude start eens drie keer op contact, zo, dt je de pomp onder de auto hoort draaien.De vierde keer start je.Verbetering?
Stinkt ie overmatig naar benzine, als je probeert te starten maar hij niet aan slaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is ook wel de bedoeling dat je het weer schoonmaakt natuurlijk, dat klopt.Mijn ervaring zonder is dat oud soldeer niet meer vloeit en de enige overgebleven optie is dan weer, om een extra beetje soldeer met harskern toe te voegen.Dat gaat bij een brandstofpomprelais best goed, maar voor het fijne werk is het niet altijd een optie.henk 940LPT schreef : De soldeer vloeit wel beter met S39 maar de zuren zijn niet bevorderlijk voor printplaatjes.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Al dat gesoldeer. Koop een nieuw relais. Dat nieuwe relais heeft een andere verbeterde constructie en kost (maar/wel) 17€
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals Timen al zegt koop gewoon een nieuwe. Kosten € 25,00wp001 schreef : Er is ook nog zoiets dat de pomp bij het op contact zetten 2 sec. moet lopen. Daar zorgt dat relais toch ook voor!
Al dat gesoldeer. Koop een nieuw relais. Dat nieuwe relais heeft een andere verbeterde constructie en kost (maar/wel) 17€
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou ik eerst maar eens controleren, lukraak vervangen is toch weer zonde, niet?'t Is maar 25 euri, maar daar kun je toch weer ruim van heen en weer naar het strand, of zo, op een volle gastank...Chilm schreef : ..........(is dan de leiding wel op druk).....................

Je kunt het gewoon meten met een bandenspanningstester, een ouwe dan, want sommige kunnen maar 1 keer tegen een beetje benzine...