Contact radio/speakers hapert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 21:58 #1275172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede tip, misschien wel
goede tip, misschien wel handig ja. Al gaat het mij nu in eerste instantie om de aansluitingen achterop de radio, kijken of die goed vastzitten. Dus even radio eruit en friemelen, en dan even met de radio er half uit rondje rijden, zien wat er gebeurd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 22:01 #1275175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Crack-it.
Als je dan toch gaat testen, en de crack-it heeft ISO stekkers of zo, in ieder geval iets wat er makkelijk tussenuit kan, probeer dat dan even, mogelijk stoort die carkit ergens op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 22:21 #1275179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als alles open is inderdaad
als alles open is inderdaad een goede optie, ga ik even doen. Eerst maar 's open zien te krijgen ;).

stel dat het daarin zit, kan dat theoretisch ook het lichte geknetter linksvoor verklaren? 

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 22:37 #1275185 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic pioneer
Volgens mij moet je om die pioneer los te halen, van die stalen lipjes ombuigen. Ik had hetzelfde toen ik mijn Kenwood voor een originele Volvo radio omwisselde. Is een crime maar als je het loshebt denk je van "oh zit dat zo". Ik weet nog wel dat ik er lang mee bezig was

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 20:08 #1275357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic radio eruit halen is me niet
radio eruit halen is me niet gelukt, maar heb er ook geen uren aan lopen morren. Heb de beide schopplaten wel even losgemaakt en voor zover mijn kennis reikt de bedrading bekeken. Vond links bij de massastrip geen corrosie of iets ander geks. Het probleem heeft zich daarentegen ook niet meer voorgedaan. Ik neig ernaar te vermoeden dat het samenhangt met het vochtprobleem dat ik hem (linksvoor + achter vloerbedekking). Die oorzaak zit ergens in het ventiliatiekanaal.

Even de eerstedebeste plensbui afwachten en kijken wat er gebeurd. Ik meld me wel weer :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2010 10:20 #1275625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar was ik weer
Daar was ik weer even!
Gisteren op 't gemak nog eens alles bekeken. Op de massastrip op de A-stijl zit nu slechts 1 draad aangesloten, ik vermoed van de tellerbakunit (niet getest). Verder aldaar in elk geval geen corrosie of andere gekke dingen, dus daar zal het niet in zitten.

Wel viel me op dat er 2 geel-groene draden incl 'schuifstukje' op het einde loshingen. Een daarvan, de blauwe, op de massa zetten resulteerde in het op slot gaan van alle portieren, dus die mag eraf blijven. De rode had geen direct effect, dwz ik merkte niks. Zie bijgaande foto's. Het haperen van de speakers is overigens alweer 2 dagen niet meer voorgekomen, maar ik reken er niet op dat een probleem vanzelf weggaat in deze :).
Vragen die bij mij opkwamen:
- waar zou de geelgroene draad met rood uiteinde van kunnen zijn?
- nog meer tips m.b.t. mijn speakersprobleem / lichte knetter in het linksvoor onder dashboard? Is er een dergelijke massastrip ook aan de rechtszijde a-stijl? (Durf niet zomaar alles los te halen, vandaar :) ). Zou eventueel ook het manco aan de carkit-voeding aan het licht kunnen brengen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2010 11:04 #1275627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carkit.
Ik weet niet hoe die carkit vast zit, maar die zou ik er als eerste eens tussenuit schroeven.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC