Contact radio/speakers hapert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 20:30 #1080188 door V700 register
Contact radio/speakers hapert is gemaakt door V700 register
bij mijn 740 is per vandaag (ontstaan vanuit niks) het volgende aan de hand: de radio blijft keurig aan, maar het geluid valt weg na bijvoorbeeld over een hobbel te rijden. Bij de volgende beweging doet hij het wel weer. Belangrijke opmerking hierbij: een tijd terug is een carkit (bury 9060) ingebouwd, met mutebox. Deze carkit ligt bij de kachelmotor op de schopplaat. Ging tot vandaag goed; op dit moment zit er alleen geen stroom meer op de carkit (schermpje dat erbij hoort blijft uit). De mutebox doet zijn werk niet, de melding mute blijft uit op de radio.
Die carkit geloof ik wel, daar mag de inbouwer binnenkort naar kijken. De radio is natuurlijk wel erg irritant. Hoe kan ik deze het beste benaderen / blootleggen? ik heb het gevoel dat er op een of andere manier wat los is gekomen/niet meer helemaal lekker vast zit. Is er een makkelijke manier de radio er even uit te wippen door bijv.de schopplaat weg te halen en op gevoel wat te doen?alvast bedankt voor jullie ideeën

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 16:54 #1274881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inmiddels zijn we wat
inmiddels zijn we wat verder. Carkit werkt prima, radio ook.
Soms (ik kan er geen patroon in vinden) lijkt het alsof er in de hoek waar de verlichtingsknoppen zitten 'kortsluiting' is, althans zo klinkt het. Het enige wat ik merk is dat wanneer dit gebeurd alle speakers uitvallen. Als ik dan over een hobbel o.i.d. rij, schieten de speakers weer aan.
 Klinkt dit bekend? Is er een kastje oid in die hoek van de auto dat 'op' is of kan zijn? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 17:01 #1274882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??

davidvdheiden schreef : Soms (ik kan er geen patroon in vinden) lijkt het alsof er in de hoek waar de verlichtingsknoppen zitten 'kortsluiting' is, althans zo klinkt het.

Wat hoor je dan ? Licht geknetter oid ? Zou ook een massaverhaaltje kunnen zijn, dat zit lager, links van je linkervoet tegen de A-stijl. Paneel voorzichtig loshalen. Denk om het reeptje kunststof dat langs het dashboard omhoog loopt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 17:03 #1274885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic licht geknetter is het
licht geknetter is het inderdaad. 
Hoe kan ik die massa het beste benaderen (Hoe herken ik 't uberhaupt :) ?)?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 17:25 #1274887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te
Te herkennen als een stripje dat direct op de carrosserie geschroeft is en waar een aantal (denk stuk of 4) van die klemmetjes op geschoven kunnen worden. Ze hoeven niet allemaal gebruikt te zijn, maar de draadjes die erheen gaan zijn allemaal zwart. Zoals gezegd, zit achter het paneel dat tegen de onderkant van de A-stijl zit (voor het voorportier). Schoplaat (boven je knieeën) verwijderen door de 3 torx schroeven langs de bovenrand los te draaien. Dan de schopplaat naar achteren schuiven. In het paneel tegen de A-stijl zitten 2 schroeven. Die losdraaien en voorzichtig het paneel verwijderen. Denk, zoals gezegd, om het dunne reepje dat langs de zijkant van het dashboard omhoog loopt. Mogelijk moet je eerste (voorste) schroef van de afdekking van de dorpel ook even losdraaien om wat meer ruimte te krijgen. Zit onder een afdekplaatje wat je er met een kleine schroevendraaier zo af kan wippen.
Als je het paneel hebt verwijderd, herken je met mijn omschrijving de massastrip wel denk ik (en hoop ik). Kijk even of alle klemmetjes goed vast zitten, er geen corrosie op zit en of je niet toevallig een loshangend zwart draadje ziet dat qua lengte daar op zou passen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 18:54 #1274899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ls vallen weg
Zou het ook niet gewoon de stekker achter in de radio zijn.
Was van de week in 740 Sedan (die nu te koop staat)een radio (gekocht van Bas een tijdje geleden)aan het inzetten en viel ook geluid weg , bleek bij het inschuiven van de radio in de console de ls stekker er niet goed in te zitten.
Na goed inklikken stekker nu volop geluid in de 740 Sedan . was dacht ik de bruine stekker achterop de radio (maar stekkers zullen wel eens verschillen per radio.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 19:19 #1274914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan blijf ik nog wel zitten
dan blijf ik nog wel zitten met het lichte knetterende geluid van onder/achter het dashboard, dus dan is de stekker denk ik wel goed

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2010 22:30 #1275019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog 1 laatste vraag voor ik
nog 1 laatste vraag voor ik morgen alles open haal: het vreemde is dat wanneer ik naar links stuur (échte bocht, weliswaar), de speakers keurig geluid geven, terwijl in een bocht naar rechts het juist niet gebeurd. Alles er tussenin is dramatisch.
Kan dit liggen aan de stekkers achterin in de radio of moet ik het, zeker gezien het 'geknetter', echt zoeken bij de massa-units? (wat gebeurd er als hij slecht massa krijgt?) Is de massa van de radio niet gelijk aan die van de speakers? De radio zelf blijft nml. keurig aan, enkel het geluid valt weg.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 11:36 #1275071 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic alles
Gewoon alle kabels even nalopen tot bij de speakers dan kom je vanzelf wat tegen, zoveel werk is het niet, in een halfuur kun je al een hoop gezien hebben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2010 21:03 #1275144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik vermoed inderdaad iets in
ik vermoed inderdaad iets in de bedrading linksvoor. Op de massa-strip (volgens mij gevonden ;)) zag ik zo snel niets los zitten. Overigens wel een rotplek om te kijken haha, maar weet nog wel dat dat bij een kleine auto toch nog stukken krapper was.
Morgen ga ik op mijn gemak alles even nalopen. Kan ik als eikpunt bijvoorbeeld de bedrading van de speaker linksvoor gebruiken, tot waar die gaat? Begrijp ik goed, dat de speakers dus een andere voeding hebben dan de radio?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC