Contact radio/speakers hapert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die carkit geloof ik wel, daar mag de inbouwer binnenkort naar kijken. De radio is natuurlijk wel erg irritant. Hoe kan ik deze het beste benaderen / blootleggen? ik heb het gevoel dat er op een of andere manier wat los is gekomen/niet meer helemaal lekker vast zit. Is er een makkelijke manier de radio er even uit te wippen door bijv.de schopplaat weg te halen en op gevoel wat te doen?alvast bedankt voor jullie ideeën
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms (ik kan er geen patroon in vinden) lijkt het alsof er in de hoek waar de verlichtingsknoppen zitten 'kortsluiting' is, althans zo klinkt het. Het enige wat ik merk is dat wanneer dit gebeurd alle speakers uitvallen. Als ik dan over een hobbel o.i.d. rij, schieten de speakers weer aan.
Klinkt dit bekend? Is er een kastje oid in die hoek van de auto dat 'op' is of kan zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat hoor je dan ? Licht geknetter oid ? Zou ook een massaverhaaltje kunnen zijn, dat zit lager, links van je linkervoet tegen de A-stijl. Paneel voorzichtig loshalen. Denk om het reeptje kunststof dat langs het dashboard omhoog loopt.davidvdheiden schreef : Soms (ik kan er geen patroon in vinden) lijkt het alsof er in de hoek waar de verlichtingsknoppen zitten 'kortsluiting' is, althans zo klinkt het.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kan ik die massa het beste benaderen (Hoe herken ik 't uberhaupt

- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je het paneel hebt verwijderd, herken je met mijn omschrijving de massastrip wel denk ik (en hoop ik). Kijk even of alle klemmetjes goed vast zitten, er geen corrosie op zit en of je niet toevallig een loshangend zwart draadje ziet dat qua lengte daar op zou passen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was van de week in 740 Sedan (die nu te koop staat)een radio (gekocht van Bas een tijdje geleden)aan het inzetten en viel ook geluid weg , bleek bij het inschuiven van de radio in de console de ls stekker er niet goed in te zitten.
Na goed inklikken stekker nu volop geluid in de 740 Sedan . was dacht ik de bruine stekker achterop de radio (maar stekkers zullen wel eens verschillen per radio.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan dit liggen aan de stekkers achterin in de radio of moet ik het, zeker gezien het 'geknetter', echt zoeken bij de massa-units? (wat gebeurd er als hij slecht massa krijgt?) Is de massa van de radio niet gelijk aan die van de speakers? De radio zelf blijft nml. keurig aan, enkel het geluid valt weg.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Morgen ga ik op mijn gemak alles even nalopen. Kan ik als eikpunt bijvoorbeeld de bedrading van de speaker linksvoor gebruiken, tot waar die gaat? Begrijp ik goed, dat de speakers dus een andere voeding hebben dan de radio?