Xenonverlichting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 21:36 #1342230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic JA kijk uit

henk 940LPT schreef : Sop die reflectoren heel voorzichting, met lauw/warm water. Het is een heel dun opgedampt laagje aluminium. Als je een te agressief schoonmaakmiddel gebruikt (bijv. ammonia) dan lost dat zo op en kun je de reflectoren weggooien.

Klopt helemaal, je maakt het al heel snel doffer met schoonmaken. Sprak de ervaringsdeskundige... :-(. Ik heb met chroomverf geprobeerd het weer beter te krijgen maar dat houdt niet lang, vanwege de warmte. Maar als die xenon dingen minder hitte afgeven werkt het misschien wel. Uiteindelijk 2 mooiere tweedehandse geplaatst. Trouwense de glazen kan je wel goed poetsen maar als er veel steenslag opzit verstrooit dat ook het licht helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 22:14 #1342234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks
Bedankt voor de tips. De glazen zijn origineel en hebben zo op t eerste gezicht niet super veel steenslag. Maar nieuw zijn ze niet. Ik zal voorzichtig doen met de reflectoren. Ook overweeg ik nieuwe lampglazen. Maar dat moet nadere inspectie uitmaken.

En voor xenon lijkt t mij ook belangrijk dat de wis was installatie goed functioneert. Ik zit nu in Tsjechië en kan je vertellen dat dat geen luxe is als je door de sneeuwbuien heen rijdt. Evenals xenon want wegen zijn hier niet zo verlicht als thuis. En ja ik ga geregeld hier naartoe, vandaar dat ik de verlichting erg belangrijk ben gaan vinden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 00:43 #1342259 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aluminium en zuurstof
Hallo TheSeent77
In mijn bericht van Din, 2009/10/27 - 20:16 hierboven, staat wat ik waar heb zitten.
Daar waar glas en reflector bij elkaar komen aan de onderkant, laat het aluminium plaatselijk los.  Ik heb het idee dat dat een kwaaltje van deze auto's is.  Van de Xenon kan het niet zijn, want die wordt lang niet zo warm.  Maar als Volvo ooit die aluminiumlaag op de reflector heeft kunnen krijgen, zou het ook mogelijk moeten zijn om dat 20 jaar later nog eens te laten doen.  Vraag is dan wat zoiets kost en waar je dat kunt laten doen.
Mijn wissertjes reageren al een paar jaar niet zo positief met zuurstof uit de lucht.  Dus die zijn aan vervanging toe.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 12:07 #1342292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe gaat dat met sneeuwbuien, is meer verlichting niet meer reflectie ?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 14:28 #1342304 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sneeuw
Hallo Henk
Ik heb met sneeuwbuien nog niet zo veel ervaring, maar ik denk dat tegen de tijd dat het zo hard sneeuwt dat je last krijgt van "te veel licht", het sowieso tijd wordt om de auto aan de kant te zetten.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 15:18 #1342308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampjes
Ik heb Orsram Nightbreakers er in gezet en het is helemaal top!
De beloofde 90% meer licht is echt wel merkbaar. Het is ook iets witter dan normaal.
Besteld bij Powerbulbs.com (zie: www.powerbulbs.com/store/category/osram-nightbreaker-plus ).
In de mistlampen en de verstralers (groot licht) heb ik gele lampen gezet en deze doen het erg goed bij mist en sneeuw. En staat ook erg retro (vind ik). Besteld bij GoMaxx.com (zie: www.gomaxx.com/Licht-Lampen/Vervangingsl...Geel-Retro-look.html ). Maar hier kun je naruurlijk ook Nightbreakers in zetten.
Gr.,
Ferry
945 LPT 1997

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2012 12:34 #1342386 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mistlampen

Mathy schreef : Ik heb met sneeuwbuien nog niet zo veel ervaring, maar ik denk dat tegen de tijd dat het zo hard sneeuwt dat je last krijgt van "te veel licht", het sowieso tijd wordt om de auto aan de kant te zetten.

Dan zijn, onder de bumper gemonteerde, breedstralers ideaal.

Moderators: Jerry Stam