Xenonverlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal, je maakt het al heel snel doffer met schoonmaken. Sprak de ervaringsdeskundige...henk 940LPT schreef : Sop die reflectoren heel voorzichting, met lauw/warm water. Het is een heel dun opgedampt laagje aluminium. Als je een te agressief schoonmaakmiddel gebruikt (bijv. ammonia) dan lost dat zo op en kun je de reflectoren weggooien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En voor xenon lijkt t mij ook belangrijk dat de wis was installatie goed functioneert. Ik zit nu in Tsjechië en kan je vertellen dat dat geen luxe is als je door de sneeuwbuien heen rijdt. Evenals xenon want wegen zijn hier niet zo verlicht als thuis. En ja ik ga geregeld hier naartoe, vandaar dat ik de verlichting erg belangrijk ben gaan vinden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In mijn bericht van Din, 2009/10/27 - 20:16 hierboven, staat wat ik waar heb zitten.
Daar waar glas en reflector bij elkaar komen aan de onderkant, laat het aluminium plaatselijk los. Ik heb het idee dat dat een kwaaltje van deze auto's is. Van de Xenon kan het niet zijn, want die wordt lang niet zo warm. Maar als Volvo ooit die aluminiumlaag op de reflector heeft kunnen krijgen, zou het ook mogelijk moeten zijn om dat 20 jaar later nog eens te laten doen. Vraag is dan wat zoiets kost en waar je dat kunt laten doen.
Mijn wissertjes reageren al een paar jaar niet zo positief met zuurstof uit de lucht. Dus die zijn aan vervanging toe.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb met sneeuwbuien nog niet zo veel ervaring, maar ik denk dat tegen de tijd dat het zo hard sneeuwt dat je last krijgt van "te veel licht", het sowieso tijd wordt om de auto aan de kant te zetten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De beloofde 90% meer licht is echt wel merkbaar. Het is ook iets witter dan normaal.
Besteld bij Powerbulbs.com (zie: www.powerbulbs.com/store/category/osram-nightbreaker-plus ).
In de mistlampen en de verstralers (groot licht) heb ik gele lampen gezet en deze doen het erg goed bij mist en sneeuw. En staat ook erg retro (vind ik). Besteld bij GoMaxx.com (zie: www.gomaxx.com/Licht-Lampen/Vervangingsl...Geel-Retro-look.html ). Maar hier kun je naruurlijk ook Nightbreakers in zetten.
Gr.,
Ferry
945 LPT 1997
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dan zijn, onder de bumper gemonteerde, breedstralers ideaal.Mathy schreef : Ik heb met sneeuwbuien nog niet zo veel ervaring, maar ik denk dat tegen de tijd dat het zo hard sneeuwt dat je last krijgt van "te veel licht", het sowieso tijd wordt om de auto aan de kant te zetten.