srs lampje volvo 940 diesel uit 1992 (volgende probleem....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik haal aan de rode (plus) kant van de accu alle stekkers los. en vervolgens plaats ik de meter tussen de accu en een van de twee rode kabels. Op welke stand zet ik de multimeter?

op de klusdag wist ik niet dat ik voor zulke grote problemen stond....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Je kunt op dezelfde manier meten als je al hebt gedaan, alleen haal je een voor een die 2 rode draden los en kijk je of de waarde zakt. Op ampere natuurlijk (A=)(Ik ga er wel vanuit dat je het bij die 26 zekeringen ook zo gedaan hebt)? Je moet wel uitkijken dat je niet te lang meet want je multimeter wordt warm bij ampere meten.mvoeten schreef : nu heb ik dus wat details nodig:
ik haal aan de rode (plus) kant van de accu alle stekkers los. en vervolgens plaats ik de meter tussen de accu en een van de twee rode kabels. Op welke stand zet ik de multimeter?
op de klusdag wist ik niet dat ik voor zulke grote problemen stond....
En als je het niet vertrouwd, laten liggen en fysieke hulp vragen, het is kapot voor je het weet bij verkeerd gebruik.

** Hoe onzinnig is de optie als je iets qoute dat je WEER een onderwerp in moet vullen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
goede accu, goede dynamo, geen lekstroom
vraag gesteld: waar blijft mijn stroom dan?
dat weet dus bijna niemand.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga in de auto zitten en trek een voor een de relais eruit.Help dat niet, ga dan op zoek naar de zekering van je niet originele Volvo alarmsysteem.
Als laatste optie, verifieer of onder op de asbak de zekerinegn vermeld staan.Controleer ze op juiste waarde en trek ze er allemaal uit en zet ze bij voorkeur op zijn kop terug, waar je hem uithaalde, zodat je makkelijk weet waar ie terug moet.
Er moet een moment komen dat de lekstroom wegvalt.
Heb je een trekhaak? Trek de 10-polige connector in het linker-opbergvak los, die voor de stroomvoorziening zorgt naar de aansluitdoos, en meet opnieuw.
Als je er niet verder mee komt, lees ik het weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zou inderdaad een moment moeten komen dat de auto niet meer om stroom vraagt....
zonder relais en zonder alle zekeringen en zonder de tellerunit blijft de auto nog steeds stroom pakken van de accu.....en de autoradio was er ook helemaal uit....
die stekker voor de trekhaak kan ik niet vinden in het opbergvak: ik heb een sedan
Nog meer suggesties?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij moet er zitten.Als het goed is achter de bekleding, aan de linkerkant van de auto op de bult die van de wielkast is, zitten twee stekkers: 1 van de antenne en 1 voor de trekhaak.Om erbij te kunnen, moet je de bodemplaat even verdwijderen, die grijze plank dus, de linker en rechter afdekkap van de lampen en de plastic strip onder de kofferbak rand moeten er ook even af.Als je niet zo zuinig bent op de bekleding achterin, kun je het gewoon laten ziten en aan de bekleding trekken, maar erg stevig is het niet, stuk kan het wel.mvoeten schreef : die stekker voor de trekhaak kan ik niet vinden in het opbergvak: ik heb een sedan
Even voor de goede orde:Als je de zekeringen tray leeg haalt, echt allemaal, ook die aan de zijkanten en vooraan zitten, heb je nog steeds een lekstroom..?!?!?!? En als je de relais eruit haalt, dus zonder de zekeringen terug te doen, nog steeds?
Dan MOET het in iets aftermarket-achtigs zitten (versterker, permanente plus naar de aanhangerdoos, alarmsysteem, radio, wisselaar, electrische antenne (die het nu niet doet), gasinstallatie), want als het goed is doet (van origine) helemaal niets het meer in je auto, als de relaistray leeg is.
Meet even op, wat de weestandswaarde is tussen de min-kabel die je normaal op de min-pool hebt, maar even loshaalt, en het blok, de massastrip achterop of zo.Doe datzelfde even met de pluskabel (met de minkabel nog steeds los) en massa van het blok (LET OP, dus niet tussen pluspool van de accu en automassa)
Ik lees het weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
van zwart naar auto 3,1 A
ben aan het zoeken naar de trekhaakstekker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee WEERSTAND, geen stroom.mvoeten schreef : van rood naar auto: geen stroom
van zwart naar auto 3,1 A
- V700 register
- Nieuw lid
-
ben hem nu weer in elkaar aan het zetten. mocht iemand de oplossing te binnen schieten: 06-51582387

over een half uur check ik de pc weer
ik heb twee meetapparten: 1 multimeter van een autoshop (wel aggenebbes €19,

beide zouden een 0 waarde moeten geven als ik hem tussen de accu en een draad zou doen die vanuit de accu loopt.... of ben ik totaal verkeerd bvezig?