srs lampje volvo 940 diesel uit 1992 (volgende probleem....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu de tellerunit en de accu vervangen zijn en alles het weer doet, brandt er een lampje op de tellerunit. lampje SRS. Nu de hamvraag hoe lees ik de foutcodes uit? Wat is een pigtail? als het dat draadje is wat aan dat zwarte doosje zit heeft dat geen effect. ik krijg geen enkele code. ik heb het volgende gebruikt:
B5 SRS SRS = Supplemental Restraint System ofwel populair: "Airbags" Procedure uitlezen fout code (mode 1)
- Motor uit, contact aan
- Test draadje (zgn Pigtail) in diagnose doos B insteken op positie 5, zorg dat u pen en papier bij de hand heeft om de codes te noteren. De diagnose doos is gemoneerd op de linker veerpoot in de motor ruimte, zwart plastic doosje met afdek kapje.
- Bedien drukker op de diagnosedoos, minstens 1 seconde, maximaal 3 seconden, dan drukker loslaten
- Lees de codes uit door opflitsend lampje (LED) te tellen. Tel de korte flitsen, dat geeft 1 getal binnen de code, tussen twee opvolgende getallen is een langere pauze voor het volgende getal komt.
- Iedere code bestaat uit 3 getallen, er worden maximaal 3 codes na elkaar getoond, alle drie deze codes zijn mogelijk belangrijk
- Bedien nogmaals de drukker en lees de 2e code uit
- Bedien nogmaals de drukker en lees de 3e code uit
- Verwijder het test draadje uit positie 5 en sluit de afdek kap.
Iemand een idee?
Gr,
Mike
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je uberhaupt wel SRS op een 92-er diesel?Zit er bijvoorbeeld een plofzak in je stuur?mvoeten schreef : Graag iets meer info. op dit moment komt er helemaal geen code. ik duw de knop in met dat draadje in de 5 (B-kant). na een 1, 2 of drie seconde laat ik los en gaat het lampje uit. nu verwacht ik de codes maar er gebeurt niets. En ja ik heb het contact aan staan.
Of anders gezegd: Als je de pigtail uit gaatje 5 trekt, zie je dan een zilverkleurige bus in dat gaatje zitten, die je bij gaatje 4 bijvoorbeeld niet ziet?
Overigens staat de uitleg ook hier:<a href="/node/12340">Foutcodetabel SRS: Supplementary Restraint System</a> en geld alleen voor Volvo's van 1993 en later.Dikke kans dat je dat lampje in je oude tellerunit niet zal terugvinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja ik zie een zilverkleurig busje in gaatje 5 (

Gr,
Mike
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
er verschijnt in zijn geheel geen code. het lampje brandt alleen als je het knopje ingedrukt houdt. er gaat niet knipperen, ook niet als je het knopje na drie seconde los laat en ook niet na 7 seconde (of tien) wachten. Herhaling op verschillende wijzen maakt geen verschil.
Wellicht kunnen we dit opvatten als code 0-0-0. Nu nog een betekenis....
Gr,
Mike
- V700 register
- Nieuw lid
-
Code 0-0-0 bestaat niet in foutcodetabellen van Volvo, die kun je dus ook niet krijgen.1-1-1 is de default code, voor een correct werkend systeem. (eigenlijk dus geen foutcode, maar bevestiging dat alles in orde is)mvoeten schreef : Wellicht kunnen we dit opvatten als code 0-0-0. Nu nog een betekenis....
Als je de radio code hebt, kan je proberen de accu min-pool los te nemen en dit een uurtje zo te laten.Trap na dat uur voor de zekerheid ook nog even op de rem en sluit daarna de minpool weer aan.
Ik lees wel wat er dan gebeurd en of ie dan wel uit te lezen is.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Als ik de auto op contact zet dan moet het lampje branden maar moet hij na 10 sec uitgaan. Doet hij dat niet dan moet ik de foutcode uitlezen.
Let wel, dit gaat over een 760 van '88 in USA uitvoering. Ik had het iig nog nooit zo gezien.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
En bij nog andere heb je een losliggende testdraadje naast de zekeringen, te behandelen zoals de omschrijving van Leôn.M'n rode 780 (mj 91) is in dat geval. In dat geval zijn de codes anders.ldoensen schreef : Bas, in mijn '83 760......dus eigenlijk '88
zit ook een airbag en geen zelfdiagnose. Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.
Als ik de auto op contact zet dan moet het lampje branden maar moet hij na 10 sec uitgaan. Doet hij dat niet dan moet ik de foutcode uitlezen.
Let wel, dit gaat over een 760 van '88 in USA uitvoering. Ik had het iig nog nooit zo gezien.
Groeten,Hedwig