srs lampje volvo 940 diesel uit 1992 (volgende probleem....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Intressant. Als je hier wat meer info over hebt, is dit denk ik een handige aanvulling op de huidige pagina's met storingscodes.Jij hebt waarschijnlijk in jouw 760 geen busje in gaatje 5 zitten van box B, wel?De topicstarter wel.ldoensen schreef : Bas, in mijn '83 760......dus eigenlijk '88
zit ook een airbag en geen zelfdiagnose. Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.
Hoe ga je trouwens code 0-0-0 aangeven met knippersignalen, bedenk ik me nu........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Bij een diagnosekastje heb je toch ook maar 1 lampje...Baseman schreef :
Hoe ga je trouwens code 0-0-0 aangeven met knippersignalen, bedenk ik me nu........ldoensen schreef : Bas, in mijn '83 760......dus eigenlijk '88
zit ook een airbag en geen zelfdiagnose. Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.
Bij het oude uitlees systeem heb je niet zoveel codes, dacht slechts 11 codes.Minder uitgebreid dus.
Groeten,Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Lees even het vetgedrukte Pas vanaf '89 is er zelfdiagnose wat ik begreep....ik had dus beter een jongere donorauto kunnen nemen..Baseman schreef :
Intressant. Als je hier wat meer info over hebt, is dit denk ik een handige aanvulling op de huidige pagina's met storingscodes.Jij hebt waarschijnlijk in jouw 760 geen busje in gaatje 5 zitten van box B, wel?De topicstarter wel.ldoensen schreef : Bas, in mijn '83 760......dus eigenlijk '88
zit ook een airbag en <u>geen zelfdiagnose.</u> Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.
Als het SRS lampje na 10 sec op conact uitgaat is er geen storing.Blijft hij wel aan dan moet ik actie ondernemen om de daadwerkelijke code uit te lezen en daar zit geen 000 of 111 bij.Baseman schreef : Hoe ga je trouwens code 0-0-0 aangeven met knippersignalen, bedenk ik me nu........
Ook leuk trouwens; als ik 5000mile(8000km) gereden heb gaat het service lampje aan als teken voor an oil change...Ik moet dan middels een knopje naast de dagteller het lampje resetten....tja het is wat zo'n amerikaans ding.....en ik heb natuurlijk dat boing-boing relais(blauw) erin zitten
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dus?Knipper even code 0-0-0 dan, met 1 lampje.......hlambrechts schreef : Bij een diagnosekastje heb je toch ook maar 1 lampje...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Och ja, natuurlijk, niet aan gedacht..... En als scheiding tussen de verschillende codes, natuurlijk ook, .....niets?hlambrechts schreef : 3 seconden niets, 3 seconden niets, 3 seconden niets....
Maar goed, het gaat hier om een 92-er 940 diesel, dus het zou gewoon moeten werken, niet?Dus is er toch iets ander aan de hand.
@mvoeten: Als je op het knopje drukt, zonder de pigtail in bus 5 te proppen, brand het LED-je dan ook? Als je de pigtail er dan wél in doet, brand de LED dan feller of precies hetzelfde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik zal morgen kijken. heb wel vandaag de boel laten uitlezen door de volvo dealer. die sluit er een kastje op aan ipv de pigtail. ook met dat kastje geen codes. Advies: haal het lampje uit de tellerunit....
zouden ze vast niet zeggen als ik een S80 limo/comfort/exclusive/limited edition kwam kopen....
gelijk ook even de nieuwe accu doorgemeten.....12,8V met motor uit, 13,88V als de motor draait.....
Over alles: graag advies van echte volvo kenners: de volvo garage valt daar niet onder....of is het niet reeel te verwachten dat ze een auto uit 1992 kennen?
Gr,
Mike
Nu toch maar het lampje eruit gehaald. Nu ga ik verder met testen. Ik zal toch codes moeten krijgen.
Helaas: het lampje gaat branden onder de volgende voorwaarden:
- de pigtail zit in A3 of B5 en het contact staat aan: geen codes;
- de pigtail raakt een stuk ijzer van de auto: geen codes
ra ra: wat nogg meer?
de multimeter geeft als ik 1 voor 1 de zekeringen eruit haal en de mutimeter tussen de min en de kabel van de accu plaats een constante waarde van 3,1 A aan....
ja dat was 26 keer in en uit de auto....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
er lopen twee dikke draden vanuit de plus pool (Rood) ....volgens mij is dat wel orgineel?
ik hoor het wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Als dat de enige zijn dan zou dat moeten kloppen(1 naar startmotor en 1 naar de dynamo) Mogelijk zijn daar dingen vanaf getakt, dat heeft ook geen invloed op die 26 kleine zekeringen. Je zou kunnen overwegen om die 2 rode even los te koppelen en dan nog eens meten. Wellicht zit er iets in de dynamo of startmotor niet lekker en daar staat altijd + op. Was een mooi sleuteldagklusje geweest...mvoeten schreef : moeilijk....
er lopen twee dikke draden vanuit de plus pool (Rood) ....volgens mij is dat wel orgineel?
ik hoor het wel
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.