srs lampje volvo 940 diesel uit 1992 (volgende probleem....)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 12:26 #1235789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intressant.

ldoensen schreef : Bas, in mijn '83 760......dus eigenlijk '88

zit ook een airbag en geen zelfdiagnose. Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.

Intressant. Als je hier wat meer info over hebt, is dit denk ik een handige aanvulling op de huidige pagina's met storingscodes.Jij hebt waarschijnlijk in jouw 760 geen busje in gaatje 5 zitten van box B, wel?De topicstarter wel.
Hoe ga je trouwens code 0-0-0 aangeven met knippersignalen, bedenk ik me nu........;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 13:03 #1235796 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic 1 lampje

Baseman schreef :

zit ook een airbag en geen zelfdiagnose. Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.

Hoe ga je trouwens code 0-0-0 aangeven met knippersignalen, bedenk ik me nu........;-)

Bij een diagnosekastje heb je toch ook maar 1 lampje...
Bij het oude uitlees systeem heb je niet zoveel codes, dacht slechts 11 codes.Minder uitgebreid dus.
Groeten,Hedwig

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 13:11 #1235798 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Intressant.

Baseman schreef :

zit ook een airbag en <u>geen zelfdiagnose.</u> Toch kan ik de foutcode voor de airbag uitlezen. In MIJN geval moet ik dan in de zekeringkast zekering 5 met de massa verbinden(voor 5 sec) en dan loslaten. Het SRS lampje op het dashboard geeft dan dmv knipperen de foutcode aan.

Intressant. Als je hier wat meer info over hebt, is dit denk ik een handige aanvulling op de huidige pagina's met storingscodes.Jij hebt waarschijnlijk in jouw 760 geen busje in gaatje 5 zitten van box B, wel?De topicstarter wel.

Lees even het vetgedrukte   Pas vanaf '89 is er zelfdiagnose wat ik begreep....ik had dus beter een jongere donorauto kunnen nemen..

Baseman schreef : Hoe ga je trouwens code 0-0-0 aangeven met knippersignalen, bedenk ik me nu........;-)

Als het SRS lampje na 10 sec op conact uitgaat is er geen storing.Blijft hij wel aan dan moet ik actie ondernemen om de daadwerkelijke code uit te lezen en daar zit geen 000 of 111 bij.
Ook leuk trouwens; als ik 5000mile(8000km) gereden heb gaat het service lampje aan als teken voor an oil change...Ik moet dan middels een knopje naast de dagteller het lampje resetten....tja het is wat zo'n amerikaans ding.....en ik heb natuurlijk dat boing-boing relais(blauw) erin zitten
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 13:22 #1235799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja?

hlambrechts schreef : Bij een diagnosekastje heb je toch ook maar 1 lampje...

Ja, dus?Knipper even code 0-0-0 dan, met 1 lampje.......;-)

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 13:26 #1235800 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Gewoon...

Baseman schreef :

hlambrechts schreef : Bij een diagnosekastje heb je toch ook maar 1 lampje...

Ja, dus?Knipper even code 0-0-0 dan, met 1 lampje.......;-)

3 seconden niets, 3 seconden niets, 3 seconden niets....
Groeten,Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 13:36 #1235801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja.

hlambrechts schreef : 3 seconden niets, 3 seconden niets, 3 seconden niets....

Och ja, natuurlijk, niet aan gedacht..... En als scheiding tussen de verschillende codes, natuurlijk ook, .....niets?
Maar goed, het gaat hier om een 92-er 940 diesel, dus het zou gewoon moeten werken, niet?Dus is er toch iets ander aan de hand.
@mvoeten: Als je op het knopje drukt, zonder de pigtail in bus 5 te proppen, brand het LED-je dan ook? Als je de pigtail er dan wél in doet, brand de LED dan feller of precies hetzelfde?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 20:12 #1235858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic morgen = vandaag
hoi hoi,
ik zal morgen kijken. heb wel vandaag de boel laten uitlezen door de volvo dealer. die sluit er een kastje op aan ipv de pigtail. ook met dat kastje geen codes. Advies: haal het lampje uit de tellerunit....
zouden ze vast niet zeggen als ik een S80 limo/comfort/exclusive/limited edition kwam kopen....
gelijk ook even de nieuwe accu doorgemeten.....12,8V met motor uit, 13,88V als de motor draait.....
Over alles: graag advies van echte volvo kenners: de volvo garage valt daar niet onder....of is het niet reeel te verwachten dat ze een auto uit 1992 kennen?
Gr,
Mike
Nu toch maar het lampje eruit gehaald. Nu ga ik verder met testen. Ik zal toch codes moeten krijgen.
Helaas: het lampje gaat branden onder de volgende voorwaarden:
- de pigtail zit in A3 of B5 en het contact staat aan: geen codes;
- de pigtail raakt een stuk ijzer van de auto: geen codes
ra ra: wat nogg meer?
de multimeter geeft als ik 1 voor 1 de zekeringen eruit haal en de mutimeter tussen de min en de kabel van de accu plaats een constante waarde van 3,1 A aan....
ja dat was 26 keer in en uit de auto....:)

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 21:57 #1236018 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic shortcut
Dan is er dus nog iets aangesloten maar niet via de zekeringkast(=originele zekeringen), anders kan het niet.(tenzij je niet goed gemeten hebt  Zitten er 'niet originele' draden op de plus pool vd accu??
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 22:34 #1236028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moeilijk.... er lopen twee
moeilijk....
er lopen twee dikke draden vanuit de plus pool (Rood) ....volgens mij is dat wel orgineel?
ik hoor het wel

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 23:24 #1236033 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic klopt

mvoeten schreef : moeilijk....
er lopen twee dikke draden vanuit de plus pool (Rood) ....volgens mij is dat wel orgineel?
ik hoor het wel

Als dat de enige zijn dan zou dat moeten kloppen(1 naar startmotor en 1 naar de dynamo)  Mogelijk zijn daar dingen vanaf getakt, dat heeft ook geen invloed op die 26 kleine zekeringen. Je zou kunnen overwegen om die 2 rode even los te koppelen en dan nog eens meten. Wellicht zit er iets in de dynamo of startmotor niet lekker en daar staat altijd + op.  Was een mooi sleuteldagklusje geweest...
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC