goedkope zonnepaneel Action, is dat wat?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 22:49 #1234052
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Steek
Hallo Jeroen
Volgens mij wordt het tijd dat je uit de zon komt.
groetjes
Mathy
Volgens mij wordt het tijd dat je uit de zon komt.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2009 23:47 #1234060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.....
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 00:31 #1234062
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Licht
Het gaat inderdaad om om de hoeveelheid licht.
Ik heb 8 zonnepanelen op het dak van m'n huis liggen. met een omvormer en een Kwh meter ertussen.
De eerste jaren heb ik dagelijks bijgehouden wat de opbrengsten waren, met de weersomstandigheden erbij.
Als er sneeuw is gevallen (witte wereld) is het licht zo intens dat ik een gemiddelde zomerdag qwa opbrengst benader.........
Ik heb nog een ouderwetse meter die nog achteruit kan lopen.
Als ik met vakantie ben geweest, is m'n meterstand lager als wanneer ik vertrok.
Nou niet gelijk denken dat je hier rijk van wordt.
Ik ga pas rendement halen na ca 13 jaar (als ze het dan nog doen, zonder onkosten) prognose was 15 jaar.
Ondanks dat er destijds 90% subsidie op zat, met een vermogens garantie van 20 jaar, een levensduur van 25 jaar,
een huis pal op het zuiden, een schaduwvrije opstelling onder een hoek van 35 graden overbemeten gelijkspannings bekabeling enz enz

Ik heb 8 zonnepanelen op het dak van m'n huis liggen. met een omvormer en een Kwh meter ertussen.
De eerste jaren heb ik dagelijks bijgehouden wat de opbrengsten waren, met de weersomstandigheden erbij.
Als er sneeuw is gevallen (witte wereld) is het licht zo intens dat ik een gemiddelde zomerdag qwa opbrengst benader.........
Ik heb nog een ouderwetse meter die nog achteruit kan lopen.
Als ik met vakantie ben geweest, is m'n meterstand lager als wanneer ik vertrok.
Nou niet gelijk denken dat je hier rijk van wordt.
Ik ga pas rendement halen na ca 13 jaar (als ze het dan nog doen, zonder onkosten) prognose was 15 jaar.
Ondanks dat er destijds 90% subsidie op zat, met een vermogens garantie van 20 jaar, een levensduur van 25 jaar,
een huis pal op het zuiden, een schaduwvrije opstelling onder een hoek van 35 graden overbemeten gelijkspannings bekabeling enz enz

Moderators: Jerry Stam