Guard alarm II werkt niet, CV wel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2009 15:23 #1234780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kapot?

Sjaap schreef : Even weer een update.
Vanmiddag is bij de Volvo garage in Groningen de regeleeneheid gecontroleerd, en deze geeft een fout. Dat is dus de oorzaak. Heeft iemand nog een nieuwe (lees: werkende) liggen? Onderdeelnummer is: 9177999
Had me het geld ook wel kunnen besparen want het alarm is dus niet op permanent op niet actief te zetten dmv de box... adtief- niet actief toch wat verkeerd geinterpreteerd. Maargoed, ik weet nu wel dat in elk geval de regeleenheid een interne fout heeft.

Welke storingscode gaf het relais?Ik heb inmiddels een Originele Volvo Guard Alarmtester (waarschijnlijk dezelfde die jouw dealer gebruikte, yes!) die zowel de key als de regeleenheid opnieuw zou moeten kunnen programmeren, alsmede de storingscodes kan uitlezen.
En ja, volgens mij heb ik een regelunit nog liggen. Ik heb overigens ook een regelunit liggen met een ander nummer, maar wel met 2 bijbehorende remotes.Dit zou moeten passen.
[edit] Ik zie dat je een versie 9 relais hebt, dat kon wel eens een probleem zijn bij uitwisselen. Degene die ik heb liggen is een versie 2, en een versie 5 als het goed is.[end edit]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2009 21:07 #1234808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep precies dezelfde.
Yep precies dezelfde. Storingscode 021, maar daar wisten zij verder niets vanaf. Deze code moest je noteren bij het de module wanneer je hem op zou sturen naar de fabriek.
Thnx voor de eenheden, maar bij Hunter in Gorredijk ligt er nog een en die haal ik morgen op. Kijk jou dan wel ff lief aan voor een mogelijke herprogrammering, oke?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 12:54 #1235376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorige week een andere
Vorige week een andere eenheid geprobeerd van Hunter in Gorredijk. Helaas, zelfde probleem: CV werkt wel, auto relock ook maar alarm niet. Wel raar dat twee units precies dezelfde storingen geven.
Maar anyways, ik ben opzoek naar nog een andere regeleenheid met versienummer/frequentie code 9. Heeft iemand die, ik houd me van harte aanbevolen...!
Thnx. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 13:17 #1235380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingen.

Sjaap schreef : Helaas, zelfde probleem: CV werkt wel, auto relock ook maar alarm niet. Wel raar dat twee units precies dezelfde storingen geven.

Maar is het dan niet beter de storing op te lossen?Dat moet toch te traceren zijn? Gaf de tweede unit ook code 021

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 13:53 #1235388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een paar vragen:

Sjaap schreef : Vorige week een andere eenheid geprobeerd van Hunter in Gorredijk. Helaas, zelfde probleem: CV werkt wel, auto relock ook maar alarm niet. Wel raar dat twee units precies dezelfde storingen geven.

Heeft jouw auto een status indicatie op de A-stijlHeeft jouw auto mogelijk ook, of alleen, een status led op het rechter speakerrooster?
Knipperen de knipperlichten als je de knop indrukt (en dus de deuren op slot gaan?)
Heb je linksvoor, in de motorruimte een schakelaartje, wat lijkt op een soort magneeschakelaartje, wat je ook bij huisbeveiliging ziet, met een zwarte pin eruit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 22:33 #1235752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha die baseman! Ik heb twee
Ha die baseman! Ik heb twee status leds, eentje rechts voor samen met de diode voor de ECC, en eentje links. De knipperlichten knipperen zoals het hoort. Auto relock dus ook (ontgrendelen met de AB zonder een deur open te trekken en dan na 2 minuten vergrendeld de zaak automatisch). Status led brand alleen bij inlezen van de AB. De motorkap schakelaar zit er ook inderdaad. Het uitlezen van de code was niet mogelijk, dat zou weer een bezoek aan de dealer beteken a veel euri's. De foutcode is toch neem ik aan een interne fout code, dus een defect aan de unit zelf? Of begrijp ik het nu verkeerd. (zoals ik wel vaker dingen verkeerd heb begrepen..). Wel apart dat een andere unit precies de zelfde storing geeft, maar heb nog geen tijd gehad om de electra na te meten, maar heb alle gegevens nu wel bij de hand. Wat me laatst opviel, op mijn regelunit/eenheid/relais hoe zullen we het noemen, staat alleen 'remote control' terwijl ik vadis een afbeelding van het ding staat met "Guard II" en Volvo. Kan het zijn dat er ooit units verkocht zijn waar alleen een op afstandsbediening voor CV op zit, zonder alarm functie? Lijkt mij sterk, niets over gevonden in Vadis, en heb verder wel alle sensors voor alarm aan boord. Volgens mij zelfs een kantelsensor links achterin.
Voorlopig actiepunt is het doormeten van de electrta/signaal draden, en opzoek naar een andere unit met zelfde frequentiecode. Tenzij jij nog met gouden tips komt...! (hope so... ;) )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 23:28 #1235764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een keer.
Blijft wel een lastig verhaal, lijkt het.
De dealer heeft iets uitgelezen. Wat precies? Het relais, hoop ik, toch?Heb je dat relais bekeken? Zit daar een 5 polige stekker bovenin (1 cm breed), of een 10 polige, die dus 2 cm breed is?(hij zit rechts in de hoek, als het goed is, achter de rechter-binnen-zijkant van het handschoenkastje.  Schrijf dan meteen even het nummer op.
Als de dealer het relais uitleest (dus uit de auto trekt en in een tester zet) dan dan daar geen code in zitten voor de bedrading, wel voor de alarmstoring.
Het alarm werkt dus blijkbaar wel, want je knipperlichten knipperen. Tenminste als je mijn vraag goed hebt opgepikt: Knipperen de knipperlichten als je op de AB-knop drukt (dat ze gewoon werken als je de stuurhendel beweegt, neem ik wel aan, maar dat bedoel ik niet.)Als de knipperlichten niet aangaan als je op de lock-button drukt, dan zit er een storing in. Meestal een motorkapsensor, een koferbaksensor of een tilt-sensor (die linksachterin in dat witte doosje in het opbergvak zit)
Je hebt dus GEEN kastje op de A-stijl? Dan heb je dus een Guard II.Heb je WEL een kastje op de A-stijl en een status LED op het rechterspeaker rooster, dan klopt er iets niet.Guard II kan ik dus ook uitlezen, maar de tester geeft geen (nee NOOIT!) een storingscode in het format EEE en dan 4 cijfers. Dat bestaat niet. De Guard I geeft mogelijk wel een dergelijke code, dat zou ik moeten nazoeken.
Heb je niet gewoon een Euro Alarm of zo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 18:30 #1235816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zeker een lastig
Het is zeker een lastig verhaal...
De dealer heeft de regeleenheid (waar CF op staat) uitgelezen, met een zelfde tester die jij net gekocht hebt. Het is een 5polige stekker. Wat de locatie betreft ben je denk ik in de war met een ouder type 960, bij mij zit ie in de relais tray achter de asbak in de middenconsole aan de linker kant. Je kan erbij wanneer je de schopplaat aan de bestuurderskant eruit haalt. Het nummer is: 91 77 999
De tester gaf een storing aan, wanneer er een self test werd uitgevoerd. Ding begon te piepen, en gaf aan "Failed, error code 021"
De RAW's knipperen: Twee keer voor unlock, een keer voor lock. Ik heb geen kastje op de A stijl.
Hoe herken ik een Euro alarm? De afstandsbediening is zeker weten van Guard II (heb jij me verkocht), en alle onderdelen beschreven in Vadis zijn ook te vinden in de auto. Behalve dan dat de opdruk van het relais verschilt.
Hier nog een ploatie van hoe de unit erin zit: members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8217.JPG
Misschien nog wel even wijs te beschrijven hoe ik het alarm test:
Raam open, auto vergrendelen: hand langs de ultrasoon bewegen: Niets
Deur open, met hand knopje in drukken en auto vergrendelen, daarna knopje loslaten: Niets.
Auto vergrendeld: hard aan auto schudden: Niets.
Niks, nakkes, nada, ook geen knipperende status led.

Edit: Net even het onderdeel opgezocht, krijg ik dit: 91 77 999 EXC ALARM 940
Onderdeel nummers van het Guard systeem komen dus niet overeen. Zal er dan gewoon op een een of andere duistere wijze een verkeerde unit in zitten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 20:31 #1235826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

Sjaap schreef : Misschien nog wel even wijs te beschrijven hoe ik het alarm test:
Raam open, auto vergrendelen: hand langs de ultrasoon bewegen: Niets
Deur open, met hand knopje in drukken en auto vergrendelen, daarna knopje loslaten: Niets.
Auto vergrendeld: hard aan auto schudden: Niets.
Niks, nakkes, nada, ook geen knipperende status led.
Edit: Net even het onderdeel opgezocht, krijg ik dit: 91 77 999 EXC ALARM 940
Onderdeel nummers van het Guard systeem komen dus niet overeen. Zal er dan gewoon op een een of andere duistere wijze een verkeerde unit in zitten?

Kan, dat er een verkeerde unit in zit, aan de andere kant, het kan natuurlijk ook dat ie verkeerd geprogrammeerd is.Ik heb in het anti-theft manual eens zitten kijken, maar  volgens mij kun e beter proberen om de auto met het raam open op alarm te zetten en als hij op alarm zou moeten staan, de deur open doen met de greep, van binnenuit, of de motorkap openen.Er zit meen ik wel een vertraging in van 30 seconden, dus ik zou het systeem meer dan 30 de tijd geven in te schakelen.
Ik vond deze uitspraak op het volvo-forum:This newer remote central locking had a dedicated double size relay (P/N 9177999) which is installed into a specific location in the relay base in the driver's footwell (I can post an image of where it has to go if needed). I read somewhere that this system uses one of the wires of either the boot or rear door locking motor as its antenna which gives it a better range than the older system.There is also a dedicated fob (P/N 9442981) which opens and closes the doors using the same button. There is no alarm associated with this remote central locking system. 
Dus, het gedrag klopt dan, zeker als je de opmerking die je zelf al schreef bekijkt: EXC ALARM, geen alarm dus.Wellicht is het dan dus een verkeerd relais. want als je een motorkapsensor hebt en een wit doosje in het opbergvak achterin, dan zou je een alarm moeten hebben.Ik stel toch voor, als je het in orde wil hebben, eens te kijken of het met een van de relais die ik nog heb liggen, wel werkt.Misschien is het ooit vervangen omdat de vorige eigenaar de storing die erin zat niet kon vinden en de makkelijkste weg heeft gekozen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2009 21:58 #1237349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic YEAH!! Eindelijk, na lang
YEAH!! Eindelijk, na lang zoeken naar wat het 'probleem' was, werkt nu mijn Guard II alarm! Ultrasone detectie werkt ook naar behoren, tilt-sensor alleen niet. Dat nog even uitzoeken dus. En die laffe claxon onder de kap moet nog vervangen door een dikke sirene maar dat komt wel.
Om het even samen te vatten: Mijn Guard alarm werkte niet, omdat de centrale regeleenheid ooit eens is vervangen door eentje met alleen een CV funtie en dus zonder alarm. Tsjah, voordat je daar achter bent... ;)
Iedereen die mee heeft gedacht, in het bijzonder Baseman, bedankt!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC