Guard alarm II werkt niet, CV wel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb van Baseman een AB gekocht, inregelen was zo gebeurt en heerlijk dat er geen sleutel meer nodig is als je met je doos boodschappen in je hand de achterklep open wilt maken...!
Maar...Het alarm werkt niet, echt helemaal niets. De status led brandt niet, de panic funtie op de AB niet (+3seconden), als je in de auto zit en de portieren vergrendeld met de AB en de motorkap opentrekt ook niets, en met AB vergrendelen en ontgrendelen per sleutel...ook niets....Kortom, niets.
Iemand enig idee? Er zijn hele boeken geschreven over Guard II maar meer over slecht werkende alarmen dan over niet werkende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je hier op het forum de Volvo Guard Alarm-handleiding al gelezen? Je kunt er zo'n beetje alles aan programmeren (en dus ook uitzetten)...
Dré
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De handleiding voor Volvo Guard die ik je toezond, zou wel de info moeten bevatten om af te leiden hoe je welke functies aan of uit kan zetten.Ik zal kijken of ik hem van Guard II ook heb, die stuur ik dan via mail.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoop deze week nog even een gaatje te kunne vinden om het dashboard open te trekken.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit er aan de rechter kant van de console een klep waar de relaistray onder zit en valt het met het 'open trekken', wel mee....Sjaap schreef : Hoop deze week nog even een gaatje te kunnen vinden om het dashboard open te trekken.

- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8217.JPG "> members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8217.JPG
<a href=" members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8224.JPG "> members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8224.JPG (voor t nummer).
<a href=" members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8228.JPG "> members.home.nl/mulderhj/Volvo/IMG_8228.JPG
Geen losse draadjes, verwijderde contactjes of wat dan ook te zien (voor zover ik dat kan). Wel eens gelezen op vadis dat voor t permanent ontkoppelen van het alarm een contact wordt verwijderd. Hier al eens eerder naar gekeken maar niets tegen gekomen. Hoop dat jij (Baseman) of iemand anders me kan helpen...! T zit erop, dus dan moet het werken.
(en mn broer heeft net een V70 '99 diesel gekocht, die niet alleen sneller is maar ook nog een werkend alarm heeft, DUS moet de mijne het ook doen

- V700 register
- Nieuw lid
-
3
Iemand mogelijk nog andere tips? Heb overigens nog niets gelezen over het functie programmeren van guard II, wel van Guard I. Hoewel de diagnose box "programming box"genoemd wordt. Kan iemand dat bevestigen?

- V700 register
- Nieuw lid
-

Heb nu aanvullende bedradings info, programmeerbare opties (idd, programmingbox), etc etc. Dus binnenkort langs de dealer om te kijken of ze zo'n programming ding hebben en me willen helpen.
Als ik het hele zaakje werkend heb, misschien wel een idee een handleiding oid te maken voor anderen die de zelfde uitdaging starten.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag is bij de Volvo garage in Groningen de regeleeneheid gecontroleerd, en deze geeft een fout. Dat is dus de oorzaak. Heeft iemand nog een nieuwe (lees: werkende) liggen? Onderdeelnummer is: 9177999
Had me het geld ook wel kunnen besparen want het alarm is dus niet op permanent op niet actief te zetten dmv de box... adtief- niet actief toch wat verkeerd geinterpreteerd. Maargoed, ik weet nu wel dat in elk geval de regeleenheid een interne fout heeft.