Startkabels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2008 13:51 #1211673
door V700 register
<a href=" aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/media/brochure_S4.pdf " target="_blank">Productfolder aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/media/Product_program_S4.pdf " target="_blank">Product specs (item 574 012 068 en/of 574012 069)
Beantwoord door V700 register in topic Bosch
Wat je precies wil vergelijken weet ik niet, maar die Bosch Silverline S4 (74Ah/680CCA) die ik heb, heb ik wel een adresje voor en meenemen is ook geen punt, moet uit Den Bosch komen. Reken op rond de honderd euro, minstens, helaas.Jeroen schreef : ik moet eens even gaan vergelijken zo her en der.
Prijs/ampere/kwalteit.
<a href=" aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/media/brochure_S4.pdf " target="_blank">Productfolder aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/media/Product_program_S4.pdf " target="_blank">Product specs (item 574 012 068 en/of 574012 069)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2008 14:25 #1211677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al
maar de kabels heb ik reeds..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2008 15:23 #1211682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een volle accu is zo'n
Een volle accu is zo'n beetje 12,5 volt. Als je start trekt die aan stroom het vermogen van de startmotor gedeeld door de spanning (I=U/P)
Zet je nu een lege accu parallel aan de volle, dan zal de spanning over het geheel gaan dalen, hoever die daalt hangt af van hoe leeg de lege accu echt is. Stel dat de spanning terugloopt tot 10 Volt, dan zie je uit de formule dat de stroom een flink stuk groter moet zijn om het vermogen van de startmotor te leveren.
Dat kun je vermijden door de ene auto te laten lopen. Nu is het de dynamo die de spanning gaat bepalen, zo rond de 13,8 volt. Er loopt dan 10/13,8 ofwel een kwart minder stroom

Zet je nu een lege accu parallel aan de volle, dan zal de spanning over het geheel gaan dalen, hoever die daalt hangt af van hoe leeg de lege accu echt is. Stel dat de spanning terugloopt tot 10 Volt, dan zie je uit de formule dat de stroom een flink stuk groter moet zijn om het vermogen van de startmotor te leveren.
Dat kun je vermijden door de ene auto te laten lopen. Nu is het de dynamo die de spanning gaat bepalen, zo rond de 13,8 volt. Er loopt dan 10/13,8 ofwel een kwart minder stroom

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2008 19:50 #1211692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te makkelijk...?
Misschien denk ik er te makkelijk over, maar ik heb met mijn 740 al verschillende met een lege accu gestrande auto's weer op weg geholpen. Grote auto's, kleine auto's, met draaiende motor en zonder draaiende motor. Ik ben nooit zorgvuldig geweest als het over volgorde van eerst zwart, dan rood, of andersom ging. En eerlijk gezegd...ik heb nooit enig probleem ervaren en altijd binnen een paar minuten auto's weer aan de praat gekregen. Zelfs 'behulpzame' mensen die de rode startkabelklem tegen de zwarte aanhielden (per ongeluk weliswaar), en die werden verrast door een vonkenregen hebben nooit voor blijvende problemen gezorgd. In mijn ervaring vonkt het altijd wel iets trouwens, als de kabels worden aangesloten.
En wat ook helpt, voor zover nog niet besproken in dit draadje, is dat de donor auto even wat toeren maakt (2500 ofzo) als de andere auto gaat starten.
En wat ook helpt, voor zover nog niet besproken in dit draadje, is dat de donor auto even wat toeren maakt (2500 ofzo) als de andere auto gaat starten.
Moderators: Jerry Stam