Startkabels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Joris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
HET massa min-punt van elke auto is natuurlijk de min pool van de accu.
Altijd eerst de massa-punten van beide auto's verbinden met de zwarte kabel (startkabels met een minimale waarde van 150 ampere gebruiken ), daarna de rode plus kabel verbinden met de plus van de pech-auto, daarna pas als allerlaatste de plus verbinden met de te gebruiken donorauto, daarna de motor van de donor auto starten voor een zo sterk mogelijke spanning.
- V700 register
- Nieuw lid
-
niet bij een lopende motor?Pierre van Aert schreef : daarna de motor van de donor auto starten voor een zo sterk mogelijke spanning.
Ik heb altijd geleerd dat een veel stroomvragende auto, de donorauto -als daarvan de accu niet helemaal vol is- het starten kan belemmeren
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Gulle Groet,

1. Start donor wagen en laat deze lopen.
2. Sluit eerst de rode kabel aan.
(Laat je 'm uit je handen vallen, dan heb je geen kortsluiting)
3. Sluit de zwarte kabel aan.
(Bij een echt lege accu, gebruik de - pool)
4. Wacht een tijdje totdat de lege accu weer wat lading heeft. (5-15 min)
5. Starten
6. Zwarte kabel verwijderen
7. Rode kabel verwijderen
8. Flink stuk rijden met de wagen met de lege accu.
(opladen)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
En meestal als de laatste klem tegen het massapunt (weet niet beter dan aan de min-pool te klemmen) komt krijg je een paar mooie vonken. Is volgens mij niet te vermijden.
Fijne dag,
JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verlichting gaat kapot bij een hogere spanning, achterruitverwarming wordt alleen maar heter dan normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan iemand (niet ersé jij Miquel) me uitleggen of voorrekenen waarom de motor van de stroomleverancier MOET draaien bij de startpoging van de stroomvragende auto?Miquelangelo1969 schreef : Ook ik heb geleerd dat de donor auto moet draaien als je de polen aansluit, omdat er anders te veel van de (op dat moment niet bijgeladen want de motor staat stil) accu gevraagd kan worden.
In mijn optiek ben je hard toe aan een nieuwe accu als de stroomvrager met 1 startpoging (van mijn part 5 die elk 5 seconden duren) de accu van de stroomgever leegtrekt.
Dat gaat er bij mij niet in, namelijk.Ik heb een 74Ah 680CCK Bosch-accu, knappe jongen die die leegtrekt met starten.
Ohja, als je startkabels koopt met die mooie volledig geplastificeerde (dus extra veilige???) klemmen eraan, realiseer je dan dat er maar weinig accu's zijn waar je de bek op de klem krijgt. Door al dat plastic past het niet meer, vandaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van welke auto?MSuidgeest schreef : Doe bij deze startpoging de verlichting UIT en laat hem uit. Doe juist wel de achterruitverwarming AAN om veel stroom te trekken als de auto draait om te voorkomen dat de dynamo een te hoge spanning afgeeft aan de verlichting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Peter
Lobbes