Mijn accu loopt leeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
was daarom ook twee keer bij twee verschillende Volvo dealers geweest om te meten, waarbij de laatste met de nieuwste apparatuur.struis schreef : Ik denk dat de wegenwacht ook niet met een dergelijke accu tester in de auto rond rijdt.....
Uiteindelijk heeft van Hemert gewoon de accu vervangen en het was opgelost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar ik ben na een CIS klepje van 185 euro ex btw wel genezen van het vervangen want we vermoeden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het jij een goedkoop adresje of zo?Volvo960_1993 schreef : Waarom moeilijk doen? Voor 60,- Euro zit er een nieuwe in.
Ik heb er voor 128 euro een Bosch Silverline in gezet, met een koudestartstroom van 680A, de maximale afmetingen voor in een Volvo, 74Ah. Lekker. Ook in de winter nooit een probleem gehad.
Ik heb er 4 gehad, een Tudor, die met drie jaar op was, een Varta, die na 2,5 jaar op was en een kwikfit, die aan het einde van de uitrit van de kwikfit al stuk was. ("oh, vervelend, en nee, daar zit geen garantie meer op, hij is nu gebruikt....",grrrrr.)
Eens kijken hoe lang deze het uithoudt.Overigens denk ik dat je voor een nieuwe merk-acuu echt wel beduidend meer kwijt bent dan 60 euro.
Die Bosch van mij, staat voor 155 euro in de meeste prijslijsten, maar na enig shoppen en afdingen, had ik hem voor 127,95 bij Staadegaard te pakken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dat is me pas ook nog overkomen met een accu.
Niets aan te ontdekken, ondanks de klacht van steeds een lege accu door de klant.
Accu een paar keer goed doorgeladen/ontladen, en hij was definitief overleden..........(accu)
Een Midtronics meter meet het effective plaat oppervlak in de accu, dat is blijkbaar goed geweest, maar er was een andere verbinding in de accu slecht.
Dat is niet te meten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
De eerlijkheid bied te zeggen dat ik met de eerst genoemde auto's amper een jaar gereden heb (3 maanden & 1 jaar),dus ik weet niet wat het op de langere termijn "doet".
Maar stel dat je 2 jaar doet met zo'n "billig" accu,weinig aan de hand dus: afschrijving 2,50/maand
groet Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan weet je volgens mij nog niets want een slechte accu kan best een nachtje onbelast goedblijven, terwijl hij met lichte belasting (standaard altijd iets) de volgende ochtend niet genoeg kracht heeft (jaja, ook dat had ik wel eens geprobeerd destijds...)Janneman schreef : Ik zou er toch voor gaan eens een dagje de accu los te koppelen. Dan weet je gewoon zeker of het de accu is of niet.
)
Het is prettiger geld uitgeven met de zekerheid dat het wat oplevert (behalve voor een beursspeculant dan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht dat de Volvo meetapparatuur dit niet zo goed kan?struis schreef : Dan behoor je blijkbaar toch tot die ene procent!
Dat is me pas ook nog overkomen met een accu.
Niets aan te ontdekken, ondanks de klacht van steeds een lege accu door de klant.
Accu een paar keer goed doorgeladen/ontladen, en hij was definitief overleden..........(accu)
Een Midtronics meter meet het effective plaat oppervlak in de accu, dat is blijkbaar goed geweest, maar er was een andere verbinding in de accu slecht.
Dat is niet te meten!
Hoeveel tijd kost dat doorladen/ontladen?
- André Struis
- Nieuw lid
-