Mijn accu loopt leeg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 19:14 #1198726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het blijven rare dingen

struis schreef : Ik denk dat de wegenwacht ook niet met een dergelijke accu tester in de auto rond rijdt.....

was daarom ook twee keer bij twee verschillende Volvo dealers geweest om te meten, waarbij de laatste met de nieuwste apparatuur.
Uiteindelijk heeft van Hemert gewoon de accu vervangen en het was opgelost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 19:28 #1198729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu's:zoveel kosten die toch niet?
Waarom moeilijk doen? Voor 60,- Euro zit er een nieuwe in. Helaas was het bij mijn laatste 3 auto's het geval (Volvo,Saab,Volvo) accu stuk (chronologisch:2 dagen,1 maand,4 maanden) maar dealers hebben klaarblijkelijk liever het stempel "slechte service" dan dat ze gewoon een nieuwe accu monteren bij het afleveren,het zijn in mijn ogen de (inkoop)kosten niet.
groet Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 19:47 #1198733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou er toch voor gaan
Ik zou er toch voor gaan eens een dagje de accu los te koppelen. Dan weet je gewoon zeker of het de accu is of niet.
Het is prettiger geld uitgeven met de zekerheid dat het wat oplevert (behalve voor een beursspeculant dan  )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:15 #1198741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic risico
tis eigen risico, ik houd je niet tegen. de kosten voor een accu vallen natuurlijk ook wel mee.

maar ik ben na een CIS klepje van 185 euro ex btw wel genezen van het vervangen want we vermoeden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:23 #1198743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adresje?

Volvo960_1993 schreef : Waarom moeilijk doen? Voor 60,- Euro zit er een nieuwe in.

Het jij een goedkoop adresje of zo?
Ik heb er voor 128 euro een Bosch Silverline in gezet, met een koudestartstroom van 680A, de maximale afmetingen voor in een Volvo, 74Ah. Lekker. Ook in de winter nooit een probleem gehad.
Ik heb er 4 gehad, een Tudor, die met drie jaar op was, een Varta, die na 2,5 jaar op was en een kwikfit, die aan het einde van de uitrit van de kwikfit al stuk was. ("oh, vervelend, en nee, daar zit geen garantie meer op, hij is nu gebruikt....",grrrrr.)
Eens kijken hoe lang deze het uithoudt.Overigens denk ik dat je voor een nieuwe merk-acuu echt wel beduidend meer kwijt bent dan 60 euro.
Die Bosch van mij, staat voor 155 euro in de meeste prijslijsten, maar na enig shoppen en afdingen, had ik hem voor 127,95 bij Staadegaard te pakken. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:41 #1198748 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 1%
Dan behoor je blijkbaar toch tot die ene procent!
Dat is me pas ook nog overkomen met een accu.
Niets aan te ontdekken, ondanks de klacht van steeds een lege accu door de klant.
Accu een paar keer goed doorgeladen/ontladen, en hij was definitief overleden..........(accu)
Een Midtronics meter meet het effective plaat oppervlak in de accu, dat is blijkbaar goed geweest, maar er was een andere verbinding in de accu slecht.
Dat is niet te meten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:52 #1198750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merkloos
Ik heb er in alle drie de gevallen een merkloze ("onderhoudsvrije") calcium-nog-wat accu ingezet. Gekocht bij de lokale automaterialenhandel (geen halfords,een soort brezan)
De eerlijkheid bied te zeggen dat ik met de eerst genoemde auto's amper een jaar gereden heb (3 maanden & 1 jaar),dus ik weet niet wat het op de langere termijn "doet".
Maar stel dat je 2 jaar doet met zo'n "billig" accu,weinig aan de hand dus: afschrijving 2,50/maand
groet Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:54 #1198752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onbelast

Janneman schreef : Ik zou er toch voor gaan eens een dagje de accu los te koppelen. Dan weet je gewoon zeker of het de accu is of niet.
Het is prettiger geld uitgeven met de zekerheid dat het wat oplevert (behalve voor een beursspeculant dan

)

dan weet je volgens mij nog niets want een slechte accu kan best een nachtje onbelast goedblijven, terwijl hij met lichte belasting (standaard altijd iets) de volgende ochtend niet genoeg kracht heeft (jaja, ook dat had ik wel eens geprobeerd destijds...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:56 #1198753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo meter

struis schreef : Dan behoor je blijkbaar toch tot die ene procent!
Dat is me pas ook nog overkomen met een accu.
Niets aan te ontdekken, ondanks de klacht van steeds een lege accu door de klant.
Accu een paar keer goed doorgeladen/ontladen, en hij was definitief overleden..........(accu)
Een Midtronics meter meet het effective plaat oppervlak in de accu, dat is blijkbaar goed geweest, maar er was een andere verbinding in de accu slecht.
Dat is niet te meten!

Wellicht dat de Volvo meetapparatuur dit niet zo goed kan? 
Hoeveel tijd kost dat doorladen/ontladen? 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 22:10 #1198779 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Doorladen/ontladen
Een paar dagen...........

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC