Mijn accu loopt leeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
een eenvoudige test zou kunnen zijn om de accukabel (eigenlijk een massakabel, de kabel die op de minpool van de accu zit aangesloten) van de minpool van de accu te halen om de normale stroomkring "buitenom" zeker weten te onderbreken. als je normaal na een dag al niet kunt starten, en het lukt na aansluiten van de accukabel na bijv 2 dagen wel, dan is er ergens een stiekeme verbruiker.
een stiekeme gebruiker is ook aan te tonen door de stroom tussen bijv. accukabel (die op de minpool hoort) en minpool te meten als de auto niet op contact staat en alles dus uit hoort te zijn.. helemaal 0 zal de stroom wel niet zijn (radio, alarm, dat soort dingen) maar dat mag volgens mij de halve ampere niet overstijgen
geen gebruikers die stroom nemen, maar wel een accu die zonder kabels leegraakt, duidt volgens mij op interne kortsluiting. vervangen is dan het enige.... slechte massa lijkt me geen oorzaak voor "spontaan" leegrakende accus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon een nieuwe accu geplaatst en het probleem is bij mij al meer dan een jaar verdwenen (zelfs laatst Ipaq met lader een hele dag eraan gehad - geen startprobleem).
Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar dit is iig mijn ervaring van vorig jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
als je het risico wilt nemen (niet opgelost, wel geld uitgegeven) kun je het testen overslaan. suit yourself
een tijdje terug werd melding gemaakt dat volvo accu's goedkoper waren dan de vervangingsmarkt. die laatste berekende gestegen grondstofprijzen continu door, volvo scheen dat wat minder frequent te doen => voor een volvo accu betaalde je dus een "oude" prijs. kwaliteit A-merk of volvo maakt volgens mij niet zoveel uit. rondje bellen voor prijzen lijkt me handig.
- André Struis
- Nieuw lid
-
De rest levensduur is dan ook nog wel redelijk te bepalen.
De laad-spanning van de dynamo moet 14,2 Volt zijn, met alle verbruikers aan.
Anders wordt de nieuwe accu ook niet volledig opgeladen.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Groet,
Paul
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij mijn auto liep accu ook leeg. Ik had een alarm in de auto dat het niet deed. Dus toen ik onder het dashboard moest zijn en mij daarbij een draadje voor het LEDje van het alarm in de weg zat, heb ik dat er uit gehaald. Toen ik het terug wilde plaatsen, wist ik niet meer waar het precies gezeten had. In de tussentijd liep de accuspanning zichtbaar (op de multimeter) terug. Na aanduwen startte de motor direct.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan behoorde ik tot die ene procent...struis schreef : Met een goede accutester (Midtronics o.i.d.) en eventueel een goede zuurweger kan je voor 99% zeggen of je accu goed is of niet.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maakt niet uit ook, accu twee jaar oud, gewoon bij de minste twijfel vervangen.
De ellende en ergernissen die je van een slechte accu kan hebben, wegen niet op tegen de restwaarde van een accu van twee jaar oud (die je dus weggooit).