Accuspanning marges.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2007 16:03 #1176974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Bas
Daar is al een draadje of wat aan gespendeerd, het is nou eenmaal een volvo kwaal. ALTIJD meten zoals Jan-Geert aangeeft en je zult versteld staan dat je gewoon 14,2 V meet achter op je dynamo. Ook ik ben er met mijn tweede LPT weer ingetuind maar heb snel een extra kabelsetje gemaakt en de verbindingen schoongemaakt. Laad de accu weer als een nieuwe en belangrijk mijn boordspanning is 1 volt hoger geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2007 17:38 #1176981
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo doormeten
Bas, Voor het geval je je dynamo wil doormeten staan <a href="/node/13095" target="_blank">hier</a> de specificaties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2007 17:40 #1176982
door V700 register
Op de planning staat dit weekend het schoonmaken van de massaaansluitingen, daar is het volgende heb gemeten.
De weerstand op de plus is zonder en met contact: 2 Ohm
De weerstand op de massa (massa dynamo <-> accu zonder contact 15 Ohm
Idem, maar dan met contact aan, KPII, "run"-positie: 85 Ohm.
Ergens zit er mijns inziens iets niet goed.
Edoch, ik heb voor 13 euri een nieuwe borstelbrug gekocht (kan nog terug) en zal kijken wat schoonmaken opleverd en hoe de oude er aan toe is.
Ik laat het weten, bedankt voor de reacties to nu toe.
Beantwoord door V700 register in topic Op de planning.
Op de planning staat dit weekend het schoonmaken van de massaaansluitingen, daar is het volgende heb gemeten.
De weerstand op de plus is zonder en met contact: 2 Ohm
De weerstand op de massa (massa dynamo <-> accu zonder contact 15 Ohm
Idem, maar dan met contact aan, KPII, "run"-positie: 85 Ohm.
Ergens zit er mijns inziens iets niet goed.
Edoch, ik heb voor 13 euri een nieuwe borstelbrug gekocht (kan nog terug) en zal kijken wat schoonmaken opleverd en hoe de oude er aan toe is.
Ik laat het weten, bedankt voor de reacties to nu toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2007 11:59 #1178184
door V700 register
Welnu, de regalaar heb ik vervangen en een hele rits massapunten schoongemaakt.
De weerstandswaarden zijn nu aanzienlijk lager, dus het heeft wel geholpen.
Echter, nog steeds komt de spanning op de accu niet boven de 13,7 uit, achterop de dynamo hetzelfde.
Overigens bleek bij inspectie van de accu, dat de 6 controledopjes bol staan, waardoor mijn vermoeden is dat de accu echt op is.
Tevens ik merk dat de motor moeizamer rondkomt bij het starten en pas met een aan twijfel grenzende moeite toch wil aanslaan, wat mijn vermoeden, denk ik, voldoende bevestigd.
Ik laat hem vanmiddag even doormeten en schaf indien nodig maar gelijk een nieuwe aan. (Bosch 74Ah/680A) à 135 euri.......(mijn god, wat een geld.)
Alternatief was een Fulmen FF19 of een Varta Silver Dynamic (77Ah/760A) maar die zijn respectievelijk 15 euro en 115 euro duurder.
Beantwoord door V700 register in topic Status.
Welnu, de regalaar heb ik vervangen en een hele rits massapunten schoongemaakt.
De weerstandswaarden zijn nu aanzienlijk lager, dus het heeft wel geholpen.
Echter, nog steeds komt de spanning op de accu niet boven de 13,7 uit, achterop de dynamo hetzelfde.
Overigens bleek bij inspectie van de accu, dat de 6 controledopjes bol staan, waardoor mijn vermoeden is dat de accu echt op is.
Tevens ik merk dat de motor moeizamer rondkomt bij het starten en pas met een aan twijfel grenzende moeite toch wil aanslaan, wat mijn vermoeden, denk ik, voldoende bevestigd.
Ik laat hem vanmiddag even doormeten en schaf indien nodig maar gelijk een nieuwe aan. (Bosch 74Ah/680A) à 135 euri.......(mijn god, wat een geld.)
Alternatief was een Fulmen FF19 of een Varta Silver Dynamic (77Ah/760A) maar die zijn respectievelijk 15 euro en 115 euro duurder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2007 20:02 #1178223
door V700 register
Bas,
Ze zijn origineel Volvo in de aanbieding bij Estate services, ik dacht voor 69 Euro.
Groeten,Co.
Beantwoord door V700 register in topic Bas,
Ze zijn origineel
Bas,
Ze zijn origineel Volvo in de aanbieding bij Estate services, ik dacht voor 69 Euro.
Groeten,Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2007 07:53 #1178273
door V700 register
Bas,
ik heb zelf twee 940's waarbij ik bij allebei 13.7 V meet op de dynamo. Is deze waarde niet gewoon normaal?
Groet,
Mark
Beantwoord door V700 register in topic Bas,
ik heb zelf twee
Bas,
ik heb zelf twee 940's waarbij ik bij allebei 13.7 V meet op de dynamo. Is deze waarde niet gewoon normaal?
Groet,
Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2007 08:10 #1178274
door V700 register
Alleen staat er dan dus voor jan doedel op de gelijkrichter dat ie 14.1 volt uit zou moeten spugen.......snap het niet.
Vanmorgen, met een versen Bosch accu, met stoelverwarming, achterruit- en spiegelverwarming, blower op 5 grootlicht en mistlicht aan, netjes 13,3, 13,62 volt bij 1500 toeren.
Dat is een dikke 1,5 volt verschil met de oude accu.
Hij paste maar nèt, of beter gezegd, preciés. Het is een Bosch Silver geworden, 74Ah met een koudestart van 680A, dat is 400 meer dan de oude accu. Sleuteltje om en lopen, dat heeft wel eens meer moeite gekost......
Helaas ook 128 euri lichter, maar goed.
@Co: toch bedankt voor de tip, ik zocht het alleen niet dat ding op te halen en opsturen zullen ze met een kilo-tje of 20 niet graag doen.
Beantwoord door V700 register in topic Vermoed ik ook.
Alleen staat er dan dus voor jan doedel op de gelijkrichter dat ie 14.1 volt uit zou moeten spugen.......snap het niet.
Vanmorgen, met een versen Bosch accu, met stoelverwarming, achterruit- en spiegelverwarming, blower op 5 grootlicht en mistlicht aan, netjes 13,3, 13,62 volt bij 1500 toeren.
Dat is een dikke 1,5 volt verschil met de oude accu.
Hij paste maar nèt, of beter gezegd, preciés. Het is een Bosch Silver geworden, 74Ah met een koudestart van 680A, dat is 400 meer dan de oude accu. Sleuteltje om en lopen, dat heeft wel eens meer moeite gekost......
Helaas ook 128 euri lichter, maar goed.
@Co: toch bedankt voor de tip, ik zocht het alleen niet dat ding op te halen en opsturen zullen ze met een kilo-tje of 20 niet graag doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2007 09:19 #1178281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adresje?
Binnenkort wil ik in de Witte Buffel ook een nieuwe accu zetten. Kent iemand <a href="
www.daveco.nl/
" target="_blank">dit adres?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2007 23:15 #1178368
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ampère
En hoeveel stroom loopt er dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2007 15:55 #1178390
door V700 register
Mijn ervaring is, dat als men de accu leeg rijdt, omdat de dynamo niet meer of te weinig laadt en de accu is nog goed uiteraard, dat onder het rijden eerst de ruitenwissers uitvallen, dan de dashboard meters te weinig aan gaan geven, de zenders van de radio gaan verlopen enz. enz.
Uiteindelijk als je dan de mtor uitzet en de accu dan nagenoeg geen stroomsterkte meer levert, dan hij dan toch nog op de multimeter bijna 11 volt aangeeft.
De stroomsterkte zal dan wel nihil natuurlijk, maar belangrijk is dus, dat niet alleen het voltage gemeten oet worden.
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ervaring is, dat als
Mijn ervaring is, dat als men de accu leeg rijdt, omdat de dynamo niet meer of te weinig laadt en de accu is nog goed uiteraard, dat onder het rijden eerst de ruitenwissers uitvallen, dan de dashboard meters te weinig aan gaan geven, de zenders van de radio gaan verlopen enz. enz.
Uiteindelijk als je dan de mtor uitzet en de accu dan nagenoeg geen stroomsterkte meer levert, dan hij dan toch nog op de multimeter bijna 11 volt aangeeft.
De stroomsterkte zal dan wel nihil natuurlijk, maar belangrijk is dus, dat niet alleen het voltage gemeten oet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam