Remlicht defect controlelampje

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2007 23:08 #1059712 door Eric Bakker (GAST)
Remlicht defect controlelampje is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Ik wil van die hinderlijke melding af dat er een lampje defect is vanwege mij spoiler met remlicht. Volgens Paul zou het plaatsen van een weerstandje van 17 à 18 ohm voldoende zijn om het relais om de tuin te leiden. Kan iemand dit bevestigen? Ik ben een volstrekte amateur op dit gebied. Als het klopt kan ik ook hiermee aan de slag. Misschien dat Hans L. ook van de partij is met dit zelfde klusje.
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2007 01:43 #1164004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Een ander relais doet ook wonderen, is alleen wat duurder als een weerstandje. Je moet namelijk voorkomen dat er een verschil is tussen de linker en de rechterkant van de wagen qua stroomkring. Wellicht is het derde spoilerremlicht aan twee kanten aansluiten ook een mogelijkheid maar ik weet niet of dan het voornoemde lampje nog werkt op de remlichten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2007 09:40 #1164010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie

R. Korteweg schreef : Daarnaast wil ik van die hinderlijke melding af dat er een lampje defect is vanwege mij spoiler met remlicht. Volgens Paul zou het plaatsen van een weerstandje van 17 à 18 ohm voldoende zijn om het relais om de tuin te leiden. Kan iemand dit bevestigen? Ik ben een volstrekte amateur op dit gebied. Als het klopt kan ik ook hiermee aan de slag. Misschien dat Hans L. ook van de partij is met dit zelfde klusje.

Kun je dat 4e remlicht (dus de originele 3e remlamp) niet gewoon laten zitten, maar het glas plaatselijk blinderen?
Dan ben je er toch ook?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2007 11:02 #1163868 door V700 register