Rijden op slaolie / zonnebloemolie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een aantal jaren terug was rijden op slaolie of zonnebloemolie populair, scheelt toch een paar dubbeltjes met diesel. Iemand hier ervaring met de D24 blokken met bijmengen van slaolie ?
Wat een ramp op de snelweg die auto, boel herrie en volledig gebrek aan vermogen. Moet toch 80 pk in zitten maar merk er weinig van. Voor mijn gevoel was mijn 200D met 55 pk vlotter. En een rookwalm wat dat ding uitbraakt bij starten en rijden

Ben benieuwd naar jullie ervaring met rijden op slaolie. Ja en ik weet dat het niet mag maar ga niet op 100% rijden maar ga proberen naar de 50%.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Verbruik gaat met 20% omhoog, met een literprijs die nu nagenoeg gelijk is aan diesel. Levert weinig op. Restjes uit de keuken wegwerken ging prima. BTW Van staveren heeft Super S (oid) als 'betere' diesel. Het prijsverschil was 2 jaar geleden 4 ct/l en 5-6% zuiniger. Nu met de huidige prijs kon het verschil nog interessanter zijn. (als de opslag niet groter is geworden)
Ik zou haast zeggen, kom eens buurten en laat mij eens tuffen, kan ik 'm vergelijken met witje. D'r hoort genoeg power in te ziten in de 1 en 2.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hooguit 20% hoor. Iets meer roet, maar qua prestaties geen negatieve ervaring.
Wel grappig om te zien dat juist jíj nu een D24 voor de deur hebt staan Paul. Als je eenmaal begon te vertellen wat er mis was met die dingen, dan wist je van geen ophouden
- V700 register
- Nieuw lid
-

Is overigens geen turbo Jan, in 1,2,3 trekt hij nog wel aardig maar op de snelweg met flinke wind tegen was de 120 nauwelijks haalbaar.
Vandaag ff verse 10W40 en een nieuw olie en luchtfilter erin gedaan. Luchtfilter was sterk vervuild en verfrommeld.
Gisterenavond ff naar de praxis, nooit meer starten, accu geheel leeg. Vriend gebeld en auto met kabels gestart, laadstroom 11,5 volt. Je zou denken dynamo kaduuk. Echter ik kreeg een ingeving en met multimeter even de spanning op de gloeispiralen gemeten, was ook 11,5 volt. Gloeirelais blijft dus hangen. Stekkertje los en geen problemen meer. Draden getrokken naar het dashboard, schakelaar gemaakt en nu bij de start schakelaar uittrekken, motor starten en schakelaar weer uit. Nu geen problemen meer

- V700 register
- Nieuw lid
-

En als hij ploft heb ik gewoon pech...... De virgo velgen zijn 250 waard en de bangers geven nog 250 voor het casco dus echt financieel risico zit er niet in

- G.J.M. Molenaar
- Nieuw lid
-
Ook afgewerkt frituurvet en slaolie is alom hier op het forum bekend/te lezen... .
Ik heb er eerlijk gezegd zelf een beetje mijn eigen mening over... (en rij ook één dag in de week op diesel, maar dan wel met Shell-V-power. En echt geen ramp op de snelweg, een goede acceleratie (aut.), rijdt geluisloos met 130 km/uur. Gewoon perfect. In de winterperiode is het wat "vervelend" voor de hondenuitlaters/joggers, etc. op de Dijk als ik net met koude motor rustig tokkelend wegrij...
Ik ben helemaal gek met Rodolph. Die Red Nose blijft ook, op zeker!
Dat had WItje ook voor de verkoop. het blok is later gereviseerd en doet het weer prima.solexpaul schreef : Is overigens geen turbo Jan, in 1,2,3 trekt hij nog wel aardig maar op de snelweg met flinke wind tegen was de 120 nauwelijks haalbaar.
Goede, bij mij was het meestel een rechthoekkig 2e oliefilter. BTW ik gebruikte 15W40, daar werd het olieverbruik iets minder van. (Voor het geval het nodig is)solexpaul schreef : Vandaag ff verse 10W40 en een nieuw olie en luchtfilter erin gedaan. Luchtfilter was sterk vervuild en verfrommeld.
Dat scheelt. BTW als de voorgenomen regels alsnog getorpodeerd worden (ik geef dat weinig kans), dan heb ik evt nog wel een Turboblok (of 3) staan voor de wagen als je er echt iets mee wil.solexpaul schreef : Gisterenavond ff naar de praxis, nooit meer starten, accu geheel leeg. Vriend gebeld en auto met kabels gestart, laadstroom 11,5 volt. Je zou denken dynamo kaduuk. Echter ik kreeg een ingeving en met multimeter even de spanning op de gloeispiralen gemeten, was ook 11,5 volt. Gloeirelais blijft dus hangen. Stekkertje los en geen problemen meer. Draden getrokken naar het dashboard, schakelaar gemaakt en nu bij de start schakelaar uittrekken, motor starten en schakelaar weer uit. Nu geen problemen meer
Ja nieuw gloeirelais had ook gekund maar voor die drie maanden werkt dit prima. Gezien de roestvorming aan dorpels en achterschermen haalt hij de volgende APK toch niet meer zonder laswerk. Gelukkig nog APK tot april.

Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ook wel eens een paar litertjes welke over waren in mijn toenmalige Peugeotje Partner gekiepert. Niks van gemerkt ......