Roetmeting Trucs
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 17:19 #1368558
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Full load screw uitdraaien
Full load screw uitdraaien lijkt me, want je moet minder diesel inspuiten:
www.google.nl/search?q=bosch+ve+pump+gov...iw=1920&bih=1020
en
www.4crawler.com/Diesel/Governor/index.s...topic=30340.0Turning the screw clockwise increases the fuel injected over the entire rpm range.. Turning the screw counter clock wise reduces the fuel.. Keep in mind that when increasing the fuel you may need to decrease the idle, and when decreasing the fuel you may need to increase the idle..
www.google.nl/search?q=bosch+ve+pump+gov...iw=1920&bih=1020
en
www.4crawler.com/Diesel/Governor/index.s...topic=30340.0Turning the screw clockwise increases the fuel injected over the entire rpm range.. Turning the screw counter clock wise reduces the fuel.. Keep in mind that when increasing the fuel you may need to decrease the idle, and when decreasing the fuel you may need to increase the idle..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 17:35 #1368559
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oorzaak
Hallo Kevin
Waarom roet ie eigenlijk zo? Kun je dat niet oplossen? Ben je voor goed van het probleem met de APK af!
groetjes
Mathy
Waarom roet ie eigenlijk zo? Kun je dat niet oplossen? Ben je voor goed van het probleem met de APK af!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2012 12:01 #1368626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren even wat aan de
Gisteren even wat aan de auto gesleuteld, en ook aan dit magische schroefje gedraaid.
Maakt echt een enorm verschil!!
Ik heb hem inderdaad uitgedraaid, en dan het stationair iets hoger gezet.
Als je het overdrijft, en hem extreem ver uitdraait, duurt het wel 10 seconden voordat hij goed op toeren is.
Als de APK achter de rug is zal ik het schroefje voor de grap eens heel ver indraaien, kijken of hij wat mooie pluimen produceert
.
Waarom hij wat veel rookt weet ik niet precies, misschien zijn de verstuivers niet zo fris meer
.
Maakt echt een enorm verschil!!
Ik heb hem inderdaad uitgedraaid, en dan het stationair iets hoger gezet.
Als je het overdrijft, en hem extreem ver uitdraait, duurt het wel 10 seconden voordat hij goed op toeren is.
Als de APK achter de rug is zal ik het schroefje voor de grap eens heel ver indraaien, kijken of hij wat mooie pluimen produceert

Waarom hij wat veel rookt weet ik niet precies, misschien zijn de verstuivers niet zo fris meer

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2012 15:26 #1368639
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oorzaak aanpakken
Hallo Kevin
Kun je dan niet beter die verstuivers eerst aanpakken? Je auto loopt beter en de APK is dan ook geen probleem meer.
groetjes
Mathy
Kun je dan niet beter die verstuivers eerst aanpakken? Je auto loopt beter en de APK is dan ook geen probleem meer.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2012 12:53 #1368687
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic nog een aardige
www.cs.rochester.edu/u/jag/vw/engine/fi/injpump.html
Hier staat goed beschreven hoe de timing en de hoeveelheid ingespoten diesel geregeld wordt. Dit begrijp je wanneer je ook het verhaaltje over de governor gelezen en bestudeerd hebt.
Opmerkingen:
De governor bedient met de controller, door het laten het weglekken via de spilport, de diesel dosering door een opening te maken naar het pomphuis. De druk valt dan weg richting injector(outlet injector of delivery valve).
Bij starten is de spilpoort helemaal gesloten, zodat de injector een maximale dosering krijgt. Zodra de motor aanslaat wordt de hoeveelheid weer afgeknepen.
Bij het startprobleem van deze topic starter zou je kunnen proberen te starten met plankgas en zodra de motor aanslaat het gaspedaal los te laten.
En met dit verhaaltje zie je de details in beeld:
www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
Hier staat goed beschreven hoe de timing en de hoeveelheid ingespoten diesel geregeld wordt. Dit begrijp je wanneer je ook het verhaaltje over de governor gelezen en bestudeerd hebt.
Opmerkingen:
De governor bedient met de controller, door het laten het weglekken via de spilport, de diesel dosering door een opening te maken naar het pomphuis. De druk valt dan weg richting injector(outlet injector of delivery valve).
Bij starten is de spilpoort helemaal gesloten, zodat de injector een maximale dosering krijgt. Zodra de motor aanslaat wordt de hoeveelheid weer afgeknepen.
Bij het startprobleem van deze topic starter zou je kunnen proberen te starten met plankgas en zodra de motor aanslaat het gaspedaal los te laten.
En met dit verhaaltje zie je de details in beeld:
www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2012 15:16 #1368692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt, duidelijke
Bedankt, duidelijke informatie!
Maandag even wat petroleum tanken, mijn tank is bijna leeg, dus een litertje of 5 zou wel voldoende moeten zijn denk ik.
Maandag even wat petroleum tanken, mijn tank is bijna leeg, dus een litertje of 5 zou wel voldoende moeten zijn denk ik.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2012 15:25 #1368800
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Nog een tip
Om mijn 200Dieseltje door de roetmeting te krijgen schroef ik de brandstoffilter eraf, giet die leeg en vul hem met injectorreiniger( forte). Er weer op schroeven, rest van het flesje in de tank en voila, een keurige waarde bij de roetmeting.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2012 01:42 #1368835
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tipje
Tank eens V-power Diesel! en vervang je lucht filter, ga een stukje rijden zodat de motor lekker warm is, trek hem eens een paar keer goed door in zijn 3de versnelling en bied hem aan voor de keuring, zal je vertellen daar wandelt hij fluitend doorheen!.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2012 14:35 #1368870
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
5 liter petroleum in een bijna lege tank, en kwam netjes door de roetmeting met een waarde van 1,6.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2012 14:38 #1368872
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic mooi
Goedzo!
Dat is een flink verschil met een score van 6 de eerste keer.
Groeten,Gerben
Dat is een flink verschil met een score van 6 de eerste keer.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam