Vreemde gasresponse Diesel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 06:39 #1318600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel

harm ut fryslan schreef : vind voor de diesel 7500km en voor de benzine en gas auto,s 10000km alles wisselen. kost niet veel als je per km kijkt en je weet zeker dat het goed is.

Voor de turbodiesel is de termijn inderdaad (ouderwets kort), dacht inderdaad 7500 km voor olie + filter. Voor de benzineblokken schrijft Volvo 15dkm voor, voor het benzine brandstoffilter 105dkm.
Met onnodig vaak vervangen wordt het vanzelf duur, zeker als je goede (wat duurdere) olie al na 10dkm er weer uit laat lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 09:43 #1318606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic perikelen
@240 diesel,    de pomp moest gewoon vervangen worden want die had zijn beste tijd wel gehad, speling/hikje en niet goed reageren kun je uit halen dat er iets niet goed is met de pomp, die zit er op maar vanmiddag die lucht in de leidingen oplossen em dan moet het goed komen, was-element even goed afstellen en mischien de pomp nog even netter afstellen indien nodig.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 09:59 #1318610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jullie hoeven je verder niet te verantwoorden hoor.
Ik mis soms alleen een beetje een lijn in Gerben's sleutelen.Het zou handiger zijn om eerst de heel basic zaken bij langs te lopen.
Daar staat dan weer tegenover dat Gerben onder de doorzetters gerekend mag worden en het hoofd niet laat hangen.Ik maak ook vaak zat mee dat men enthousiast begint, tegenslag krijgt en daarna hoor of lees je er nooit meer wat van.
Ik heb echt respect voor Gerben en mijn postings zijn dan ook opbouwend bedoelt.Gewoon om te voorkomen dat hij tijd en geld investeerd  terwijl het simpeler op te lossen is.
Dat de pomp evengoed vervangen moest worden geloof ik best maar het was leerzamer geweest eerst de invloed van een nieuw filter te ervaren alvorens de pomp te vervangen.
Maar zoals gezegd, ik heb respect voor het reeds bereikte resultaat en ook heus wel voor de wijze waarop dat met praktische hulp en spontaniteit bereikt is!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 10:09 #1318612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja in die zin snap ik je reactie ook zeker hoor, soms is het heel makkelijk maar zoals hij en ik al aangaven die pomp moest gebeuren, en als de motor dan even minder gaat lopen en je weet dat de pomp niet al te best is ga je die wisselen, en later kwamen we er dus achter dat het filter gewoon niet lekker is, ja daar sta je niet snel bij stil, verder slaat hij nu wel direct aan dus dat is wel goed.

En ik val je ook verder niet aan wilde gewoon mijn aanvulling geven want laten we het er wel over eens zijn dat de diesel's allemaal wel moet blijven lopen en dat kunnen we alleen doen als we dat samen oplossen, en samen komen we verder dan een persoon alleen.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 10:12 #1318613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helemaal mee eens hoor
VOLVO(diesel) FOR LIVE !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 10:15 #1318615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yup
en wat het lekkerste is die diesel geur aan je handen als je aan het klussen bent. en het is veiliger met roken 

Tom.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 15:14 #1318661 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic brandstoffilter vervangingstermijn
Volgens Olyslager iedere 40k of na 2 jaar
Volgens Volvo service boekje 105k
Bij mij is de laatste 150k geleden vervangen.
Ik zal maar vast een nieuwe halen.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 16:45 #1318665 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic niet opgelost

Adrian schreef : Volgens Olyslager iedere 40k of na 2 jaar
Volgens Volvo service boekje 105k
Bij mij is de laatste 150k geleden vervangen.
Ik zal maar vast een nieuwe halen.

<div class="content">Dat bedoel ik,
Tom is net weer huiswaarts gekeerd.
Naja, we zijn wat stapjes verder: Filter vervangen (niet eens zo heel smerig, maar moet hem nog openzagen) vervangen door een nieuw filter.
Maar Helaas, dit loste het probleem NIET op.
Het is wel verbeterd, maar nog steeds erg aanwezig.
Stationair schudt ie te veel  en mist ie afentoe een slag, tussen de 1000 en 2000 toeren houd ie erg in, tussen de 2000 en 3000 toeren doet ie alles zoals het hoort en boven de 3000 toeren komt ie niet uit, zelfs al trap je het pedaal verder...hij gaat niet hoger en begint dan mis te slaan. (te weinig brandstof)
Met een beetje geduld haalt ie de 3500 en dan is het echt afgelopen.
Zonder last, geef je gas, haalt ie de 4000 toeren en loopt ie langzaam terug naar de 3500 waar die op blijft hangen.
Retourleidinkje lekte, dit hersteld, maar veranderde niks aan het "probleem"
Roken doet ie NIET.
Afslaan doet ie iniedergeval niet meer en vacuum en luchtbelletjes zijn niet meer aanwezig in de doorzichtige aanvoer leiding.
Aanslaan doet ie ook meteen, een tik van de startmotor en lopen.En dan loopt ie een paar seconden heeel netjes (zoals het hoort) en dan begint ie te schudden en slaat ie mis. (te weinig brandstof)
Waarom houd het ding zo in?
Wat ook wel apart was, bij verstuiver 1 kwamen er (miniskule) luchtbelltjes bij de aansluiting aan de kop vandaan...maar geen Diesel..zat ook strak vast.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 17:22 #1318675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat het nog kan zijn is
wat het nog kan zijn is troep in de tank!
ik heb gisteren de diesel terug geblazen de tank in,maar dat ging erg zwaar.
weet niet of er een terugslagklep in zit maar anders kan de tank ook vuil zijn.
is wel erg vreemd gerben want hij liep goed zij je.
is een raadsel,maar begin eens bij het begin tank,daarna de rest maar denk erom ik heb ook al eens in de combo sluss troep gehad in de banjo boutje dus alles nog eens rustig door lopen.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2011 17:26 #1318677 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vuile tank.
Hoi Harm,
Klopt, kan best zijn dat de leiding (of de tank zelf) verstopt zit (vol vuil) geen idee over eigenlijks.
Als ik nou zo'n banjo bout over had kon ik hem op een losse jerrycan hangen en kijken hoe dat dan wilt.
"Goed" was misschien een overstatement, hij hield eerst ook al flink in en was erg lauw. en sloeg toen ook al wat mis (hikken)
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC