Vreemde gasresponse Diesel.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 22:04 #1087294 door Gerben Mol
Vreemde gasresponse Diesel. is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Natuurlijk helemaal Happy dat de Diesel weer goed functioneert, eindelijk geen drukopbouw meer, afgelopen 1000km geen KVS hoeven bijvullen en blijft mooi op hetzelfde niveau.
Olie-verbruik ook, niet aanwezig.
Maar...nou merkte ik, niet iets heel kritisch, maar wel "iriterend", de gas-response is erg apart.
Hij loopt stationair (netjes), koud of warm geen verschil, en je drukt op het gaspedaal: helemaal niks..gaspedaal vast houden en ff wachten (pizza?) en dan opeens gaat ie de toeren in, zoals je wou.
Zo moet je telkens "anticiperen" bij optrekken, kruising, file, stoplicht..E.D met de trage response (soms wel een paar sec)
Is ie eenmaal voorbij dit "punt" dan reageert ie instant (dus gespedaal al ingedrukt en dan verder indrukken) dan reageert ie goed. maar vanaf stationair en dan het gas indrukken (lichtjes of wat verder) dan duurt het een paar seconden voordat die reageert.
Iemand een idee?
Die deed die eerst trouwes niet.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 22:13 #1318437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even voor de vuist weg gedacht;
Het lijkt wel of je pomphuis onvoldoende "galerijdruk" heeft waardoor de gevraagde opbrenst niet gehaald wordt door onvoldoende vulling.
-onluchting van de tank niet in orde?
-vuil filter?
-versleten opvoerpomp (maakt deel uit van br.st.insp.pomp)
-verstopte retourleiding (waardoor onvoldoende ontluchting)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 22:53 #1318443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
Als je het mij vraagt Gerben licht dit puur aan de inspuit pomp, Mijn vermoeden zegt dat dit de opvolging is van dat hikje wat er in zit die ik niet weg kreeg.
Als je het prettig zou vinden wil ik morgen wel langs komen om te kijken of de afstelling nog klopt, zoniet gewoon weer opnieuw afstellen zou hem ook iets eerder kunnen zetten ipv de originele afstelling, je weet wat 0.90 doet met een TDIC, daar zat je zelf naast.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 23:18 #1318449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ben morgen
hè jongens ik ben morgen ook ergens in heerenveen.
wil de 760 klaar maken voor de apk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 23:30 #1318450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Me
Ik zou zo rond 4 uur in Gorredijk kunnen zijn, tot 1 uur ongeveer werken en daarna ff snel wat boodschappen halen en dan kan ik die kant op knorren, eerst nog ff me die witte want Mr Bleu is zo ver nog niet.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 23:39 #1318453 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 5 ton pomp
Hey Tom, Harm en 240Diesel,
Denk zelf ook dat dit het "vervolg" is op het "hikje" veroorzaakt door de pomp, denk dat de pomp toch aan zijn einde is. (als dit nog de oude pomp is, heeft die bijna 5 ton gedraait)
Ik ben om 3 uur Klaar, dus dat is geen probleem. maar de Diesel is hier waarschijnlijk pas weer om half 5, mijn Vader neemt hem mee naar zijn Werk, maar ik zal even proberen te "regelen" dat ie met de andere wagen gaat.
Zou het wel fijn vinden als je hem nog eens wilt "afstellen" en misschien is op 0.90 misschien wel wat fijner! :) Jeetje wat een pit had dat ding toen.
Kan je trouwens ook gelijk je Visco-fan en vacuumpomp meenemen.
Harm, jij bent natuurlijk ook van Harte welkom om mee te helpen!
Had jij trouwens nog een inspuit-pomp over Harm? van je Witte Dame?
(Ben jij trouwens op dat "terrein" daar in Heerenveen? anders kunnen we daar ook wel heen gaan)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2011 23:50 #1318455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
Komt dan mooi uit dak pas rond 4 uur in G'Dijk ben, ik neem het benodigde spul wel mee.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2011 09:05 #1318463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat was wel de bedoeling
het is de bedoeling dat ik in heerenveen ben.
maar weet niet of ik in de werkplaats terecht kan.
hoop het wel want wil de andere aandrijf as er onder plaatsen en de auto voorkeuren.
en de ouwe pomp vd witte die ligt bij henk thuis.
die heefdt ongeveer 375.000km gelopen
stuur jullie wel een pb met mijn nieuwe telf nummer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2011 23:39 #1318580 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic vaste afstelling tov dynamische
Redenatie klopt wel met mijn ervaring.
Afstelling op het vaste tijdstip met nul toeren betekent niet dat dan de motor dan het lekkerste loopt.
Voor mijn gehoor en ervaring met de response staat de pomp dan een beetje laat.
Een tikje vroeger geeft vaak betere resultaten zolang het maar niet te hard gaat nagelen, dat vind ik ook geen gehoor. Dan maar weer wat later.
Ik weet niet of km's een graadmeter zijn voor de levensduur van de pomp.
De mijne heeft 6 ton gedraaid en funktioneert nog steeds naar behoren. Er zal vast wel wat interne slijtage zijn die de inspuiting beinvloedt.
Met warm weer loopt het dieseltje nu mooi stil en zuinig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2011 23:49 #1318582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er is nog wel een grove
Er is nog wel een grove graadmeter voor het vaststellen/bevestigen van pompslijtage.Draai de brandstof-magneetklep er maar eens uit en inspecteer deze op staal-vijlsel, ook even goed ín de pomp kijken via de boring v.d. magneetklep.
Als je echt deeltjes van betekenis ziet is dat een bevestiging van pomp-slijtage.
De brandstofklep trekt door z'n magnetische spoel de slijt-deeltjes naar zich toe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD