Diesel lust veel olie.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 11:34 #1313818
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic tegenzitten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2011 21:46 #1313937
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Met Harm en Henk H gekeken en geluisterd.
Vandaag even met Harm en Henk Huisman naar de Diesel gekeken en geluisterd.
Hij heeft zowiezo veels te veel druk in het KVS systeem.
En waarschijnlijk is er een klep of klepzitting lek of gescheurd.
Het zit achterin in het blok, cilinder 5 of 6.
Waarschijnlijk de inlaatklep omdat hij de olie in het kleppendeksel mee naar binnenzuigt, mee verbrand en ook weer via de lekke klep/zitting het deksel in gooit.
Het rookpufje gaat ook exact mee met het ritme van de 'klop'.
Mogelijk is er nog ergens iets lek/gescheurd om de drukopbouw in het KVS systeem te verklaren...
Ik ga de kop denk ik volgende week eraf schroeven, omdat ik dan wat meer tijd heb. en de boel bekijken.
Zijn er nog adviezen? of tips?
Ik zal proberen van te voren nog even de compressie te meten.
Groeten,Gerben
Hij heeft zowiezo veels te veel druk in het KVS systeem.
En waarschijnlijk is er een klep of klepzitting lek of gescheurd.
Het zit achterin in het blok, cilinder 5 of 6.
Waarschijnlijk de inlaatklep omdat hij de olie in het kleppendeksel mee naar binnenzuigt, mee verbrand en ook weer via de lekke klep/zitting het deksel in gooit.
Het rookpufje gaat ook exact mee met het ritme van de 'klop'.
Mogelijk is er nog ergens iets lek/gescheurd om de drukopbouw in het KVS systeem te verklaren...
Ik ga de kop denk ik volgende week eraf schroeven, omdat ik dan wat meer tijd heb. en de boel bekijken.
Zijn er nog adviezen? of tips?
Ik zal proberen van te voren nog even de compressie te meten.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2011 15:26 #1314063
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rood
Vandaag liep de temperatuur ver in het rood door, ging gestaag voorbij het midden en diep het rood voorbij.
Dus maar meteen stilgezet, ALLE KVS was verdwenen, zelfs de onderste slang uit de radiateur was droog, geen drup meer.
Niet goed dus.
Maar nergens lekt KVS, hij verbruikt het gewoon in een enorm rap tempo, net als de olie die er erg rap doorheen gaat.
Hij staat nu weer voor de deur, af te koelen.
Ook bleek de leiding van verstuiver 1 te lekken, de diesel spuit er vrolijk uit. vond hem al stinken, maar de reden is nu duidelijk.
Groeten,Gerben
Dus maar meteen stilgezet, ALLE KVS was verdwenen, zelfs de onderste slang uit de radiateur was droog, geen drup meer.
Niet goed dus.
Maar nergens lekt KVS, hij verbruikt het gewoon in een enorm rap tempo, net als de olie die er erg rap doorheen gaat.
Hij staat nu weer voor de deur, af te koelen.
Ook bleek de leiding van verstuiver 1 te lekken, de diesel spuit er vrolijk uit. vond hem al stinken, maar de reden is nu duidelijk.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2011 15:35 #1314065
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je hoeft nu niet meer te twijfelen of die kop eraf moet lijkt me. Het zit je de laatste tijd niet mee, succes met reparatie/vervanging !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam