Diesel lust veel olie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 23:19 #1313568 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag in Drenthe
Gerben, die compressie meten kan misschien el op de sleuteldag bij Koops in Ees. Gebeurt het ook tenminste ook met een betrouwbare meter. Je moet dan wel naar Drenthe, paspoort mee :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 23:22 #1313569 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic oei oei
Klinkt niet goed gerben. Dat is volgens mij geen hydraulische klepstoter (mochten die erin zitten) of Vacuum pomp. In mijn beleving eerder een zuigerveer of een drijfstang/bigend ofzo. Ik heb er hier ook een staan met ongeveer het zelfde geluid (moet nog uit elkaar).
Toch even de compressie laten meten. Dan weet je echt meer en kan je gaan bepalen of en wat je er aan gaat doen.
Groetjes Bouke (had de fimpjes nog niet gezien)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 23:30 #1313570 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oeoei

bouke maas schreef : Klinkt niet goed gerben.....

<div class="content">Aih! das minder..vond het zelf al een erg fout geluid...
Hij heeft wel hydraulische stoters, maar daar klinkt het inderdaad ook niet naar, en het doet ook niet denken aan een vacuumpomp...
Pijnlijk.
Zal is kijken of ik rap ergens een compressietest kan doen, en anders inderdaad naar Ees.
Het blokje zal nog wel even moeten werken helaas...de wagen word veelvuldig gebruikt, en hij moet morgen, donderdag en vrijdag nog elke dag 300 km's maken.
(Fingers crossed?)
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 09:42 #1313590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De slang zeker niet afdoppen
Hallo Gerben,
Ik bedoelde eigenlijk de aansluiting op de turbo afdoppen niet de slang zelf want dan gaat het niet goed, die moet je gewoon in je chas. balk laten ademen. Het kloppen van je vac. pomp moet bijna gelijk stoppen als je op je rem trapt en inhoud.
15w40 is ok, misschien poppakking eruit, maar meestal gaat ie dan ook olie lekken rechtsvoor, je kan dat wel zien, net achter je distributie(niet-bestuurderskant), daar is het dan meestal knap nat net onder je koppakking.
Kloppen kan ook een hangende/defecte verstuiver zijn, je kan em stat. laten lopen en dan een voor een de verst.leiding op de verstuiver iets lossen, je moet dan waarnemen per verstuiver dat ie slechter gaat lopen/onregelmatig. Is dit bij een van de 6 niet zo dan deze wisselen en kijken of de klop weg is.
Zou zeker compessie meten, want is zonde als ie echt in elkaar draait.
gr.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 14:30 #1313609 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic RE

peterduns schreef : Ik bedoelde eigenlijk de aansluiting op de turbo afdoppen niet de slang zelf want dan gaat het niet goed, die moet je gewoon in je chas. balk laten ademen. Het kloppen van je vac. pomp moet bijna gelijk stoppen als je op je rem trapt en inhoud.

Ah duidelijk!
Had het inderdaad wat anders begrepen. :)
Op de rem trappen/ingedrukt houden doet niets veranderen aan het geluid.

Peterduns schreef : 15w40 is ok, misschien poppakking eruit, maar meestal gaat ie dan ook olie lekken rechtsvoor, je kan dat wel zien, net achter je distributie(niet-bestuurderskant), daar is het dan meestal knap nat net onder je koppakking.

Het blok is overal volledig kurkdroog, ook op de beschreven plek, helemaal niets. alles is gewoon droog.

Peterduns schreef : Kloppen kan ook een hangende/defecte verstuiver zijn, je kan em stat. laten lopen en dan een voor een de verst.leiding op de verstuiver iets lossen, je moet dan waarnemen per verstuiver dat ie slechter gaat lopen/onregelmatig. Is dit bij een van de 6 niet zo dan deze wisselen en kijken of de klop weg is.
Zou zeker compessie meten, want is zonde als ie echt in elkaar draait.
gr.

<div class="content">Zal van het weekend eens het testje uitproberen.
Compressie meten gebeurt zo rap mogelijk.
Groeten,Gerben</div>

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 21:44 #1313652 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klinkt als revisie/vervangings kandidaat
Maar inderdaad, 1l op 1000 km is teveel. Ik zou overstappen op goedkope olie met dit verbruik (action heeft meuk olie 15W40 voor 8 euro per 5l) en met jouw kilometrage zou ik om de dag of zelfs dagelijks bijvullen. Als de olie van de peilstok verdwenen is krijg je meer schade. Gemiddeld word een blok niet gereviseerd voor het verbruik tussen de 1000-500 km per liter zit. (iets met kosten/baten) Goed is het niet, maar nu maar even praktisch mee om gaan. Regelmatig bijvullen kost geld, een motorwissel of een revisie meer, maar per direct zonder zitten waarschijnlijk nog veel meer. Hou de olie op niveau terwijl je opties afweegt.
Deze diesels kunnen belachelijk veel hebben... tot het over is, dan is het ook definitief over.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 21:52 #1313653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klinkt als
hè gerben dit klinkt erg slecht.
en je weet heb er ervaring mee.
als je zaterdag tijd hebt kom je ff naar heerenveen kunnen we er wel ff naar kijken.
maar ik denk zelf dat JG wel iets voor je heefdt.
je weet dat ik mijn oude motor gesloopt heb  en daar zat wel erg veel speling op de cylinder.
en ook mijn turbo was op(gecheckt door henk)

maar veel succes en ik hoor het nog wel van je gr harm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 21:55 #1313654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorolie is ook brandstof...
Positief zien,  als ie die motorolie verbrand, dan komt daar ook energie uit vrij, dus gebruik je minder diesel... Hee, goede redenering toch :-) Scheepsmotoren lopen ook op afgewerkte motorolie, als je geluk hebt zonder verder chemisch afval erdoorheen gemixt. Maar dat terzijde. En 8 euro per 5 liter is nu al de prijs voor gewone benzine, dus als jij 1,60 aan motorolie extra kwijt bent per 500 km is nog geen grote ramp. Ik hoop voor je dat het geen ernstig mankement is!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 23:59 #1313675 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zuipt.
Hej Hej,
Op dit moment gooi ik er inderdaad ook dagelijks Action 15W40 bij, is alweer een kannetje op, en uit het nieuwe kannetje is alweer wat liters verdwenen.
Gaat rap zo :)
Helaas Helaas word ie er ook niet 'zuiniger' door dat ie de olie meeverbrand, ik kom niet boven de 1 op 10 uit...veelal zelfs lager.
Harm, Ik heb zaterdag alle tijd, dus kan naar Heerenveen toe komen.
Vandaag merkte ik ook dat er een 'onbalans' in het blok zat, ik liet hem stationair draaien en je voelde in de bestuurdersstoel dat er een aardige onbalans was. maar aan het blok zelf viel weinig te zien.
Dit was met gewoon warme motor.
De turbo doet het verder (denk ik) gewoon goed, die blaast behoorlijk flink, "wooooosshhh" is overduidelijk aanwezig.
Tenzij het de koelvin is die ik hoor bleren.
Ik heb inderdaad de Diesel bij JG zien staan, maarja die heeft ook wat 'werk' nodig....en dan maar hopen dat ie geen ernstige warmloper heeft gehad.
Ik heb liever iets dat 100% zeker is.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 22:11 #1313761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zit je ook niet mee de
Het zit je ook niet mee de laatste tijd als het om auto's gaat,...

Suc 6!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC