NS-TB-42: is deze auto toevallig bekend?
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 23:01 #1316499
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Three down, many to go...
Ik heb inmiddels een paar dingetjes erbij weten te plakken... 
Het electrisch probleempje lijkt opgelost met het verwijderen van de kapotte achterruitenwissermotor. De zekeringen 14 en 26 klappen er in elk geval niet meer uit. Helaas werkt de wisser nog niet, dus moet nog even verder puzzelen...
Dank zij de tip van Baseman heb ik de CT-906 weer aan de praat! Nou alleen nog even kijken wat precies bedoeld wordt met het "interne filter" voor de optionele dash-tweeters...
Nieuwe versie van de lijst:- roetvanger legen- lekje downpipe uitlaat lassen- ruitenwissermotor achter vervangen (doen, maar nog niet werkend...)- spatlappen erop- toeters vervangen (klinken nu als een stel bejaarde verkouden kraaien!)- deuren sluitmechaniek nakijken/smeren- 940-probleempje met deurpanelen repareren- interieur laten reinigen en leer repareren- exterieur beschadigingen bijwerken- bumpers/lijsten rondom 'zwarten'- bijwerken en polijsten lak- koplamp reflector linksvoor nakijken (vervangen?)- middenconsole repareren/vervangen- speakers dashboard- 15" LMV (voorkeur voor Multi-X, Aries, Pegasus of toch maar gewoon Draco?)- set winterbanden- DEFA WarmUp De Luxe inbouwen- nakijken en repareren alarm (Guard II met afstandsbediening)- extra 12V aansluitingen voor en in bagageruimte- hemeltje vervangen (kleur: grijs zoals vloer/deurpaneel)- leeslampjes achter inbouwen- electrisch verstelbare stoelen met geheugen voor- inbouwen stoelverwarming achter- tweede accu inbouwen achter- automatische niveauregeling (Nivomats?)- extra oliekoeler voor de ZF-bak- bevestigingsset voor de hoedenplank+rolhoes bestellen (niet meer leverbaar via dealer?!)- opklapbaar bagagerek inbouwen- ...

Het electrisch probleempje lijkt opgelost met het verwijderen van de kapotte achterruitenwissermotor. De zekeringen 14 en 26 klappen er in elk geval niet meer uit. Helaas werkt de wisser nog niet, dus moet nog even verder puzzelen...
Dank zij de tip van Baseman heb ik de CT-906 weer aan de praat! Nou alleen nog even kijken wat precies bedoeld wordt met het "interne filter" voor de optionele dash-tweeters...
Nieuwe versie van de lijst:- roetvanger legen- lekje downpipe uitlaat lassen- ruitenwissermotor achter vervangen (doen, maar nog niet werkend...)- spatlappen erop- toeters vervangen (klinken nu als een stel bejaarde verkouden kraaien!)- deuren sluitmechaniek nakijken/smeren- 940-probleempje met deurpanelen repareren- interieur laten reinigen en leer repareren- exterieur beschadigingen bijwerken- bumpers/lijsten rondom 'zwarten'- bijwerken en polijsten lak- koplamp reflector linksvoor nakijken (vervangen?)- middenconsole repareren/vervangen- speakers dashboard- 15" LMV (voorkeur voor Multi-X, Aries, Pegasus of toch maar gewoon Draco?)- set winterbanden- DEFA WarmUp De Luxe inbouwen- nakijken en repareren alarm (Guard II met afstandsbediening)- extra 12V aansluitingen voor en in bagageruimte- hemeltje vervangen (kleur: grijs zoals vloer/deurpaneel)- leeslampjes achter inbouwen- electrisch verstelbare stoelen met geheugen voor- inbouwen stoelverwarming achter- tweede accu inbouwen achter- automatische niveauregeling (Nivomats?)- extra oliekoeler voor de ZF-bak- bevestigingsset voor de hoedenplank+rolhoes bestellen (niet meer leverbaar via dealer?!)- opklapbaar bagagerek inbouwen- ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:11 #1316522
door V700 register
Ja, ik heb een jongere, alleen ik wil de hele meldcode hier niet posten
1187xxx Eerste toelating eind november 1996.
Eind 2009 is de auto geïmporteerd in NL. Ik vond verleden maand een Belgisch parkeerkaartje van een of andere modelbouwersbeurs in de verwarming, dus daar zal de auto wel vandaan zijn gekomen. Ik heb hem zelf pas sinds begin dit jaar, dus de vorige eigenaar had kennelijk toch in tweede termijn wat bedenkingen bij de baksteen. Mvg, Edwin
Beantwoord door V700 register in topic Jonger
Leon_Steyns schreef : En ja, de auto is indertijd origineel op Nederlands kenteken gezet. Dus de D24TIC is in Nederland in ieder geval ook nog in 1996 geleverd. Ik vraag me trouwens af of iemand hier een nieuwere 940 estate turbodiesel heeft? Mijn serienummer is 184665...
Ja, ik heb een jongere, alleen ik wil de hele meldcode hier niet posten

1187xxx Eerste toelating eind november 1996.
Eind 2009 is de auto geïmporteerd in NL. Ik vond verleden maand een Belgisch parkeerkaartje van een of andere modelbouwersbeurs in de verwarming, dus daar zal de auto wel vandaan zijn gekomen. Ik heb hem zelf pas sinds begin dit jaar, dus de vorige eigenaar had kennelijk toch in tweede termijn wat bedenkingen bij de baksteen. Mvg, Edwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:15 #1316523
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Ook Torslanda...
De meldcode is voor iedereen met toegang tot RAI-data op te vragen obv het kenteken... Wat is daar verder 'geheim' aan?Wel een grappige manier om erachter te komen waar je wagen vandaan komt.Die "1" ervoor betekent dan dat jouw exemplaar ook geproduceerd is in Torslandaverken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 01:58 #1316532
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar heerlijk toch zo'n 6 pitter
k ben normaal nooit zo paranoia wat betreft die gegevens hoor, in de regel staat mijn kenteken ook gewoon zichtbaar op foto's.
Het is alleen dat de meldcode ook gebruikt word om een verzekering aan en af te melden.... Ik heb helaas al eens vergelijkbaar 'lolletje' moeten ervaren
Ik had de hele VIN al eens opgezocht hier op de site en kwan toen ook uit op Zweden, ik dacht eerst dat de auto misschien wel daarvandaan geimporteerd was in 2009
Maar heerlijk toch zo'n 6 pitter, ik heb wel minder power dan in mijn vorige dieseltje, maar toch ben ik heel tevreden met de D24TIC
Ik ben ook reuze benieuwd hoe het PPO avontuur je gaat bevallen
Mvg,
Edwin
Het is alleen dat de meldcode ook gebruikt word om een verzekering aan en af te melden.... Ik heb helaas al eens vergelijkbaar 'lolletje' moeten ervaren

Ik had de hele VIN al eens opgezocht hier op de site en kwan toen ook uit op Zweden, ik dacht eerst dat de auto misschien wel daarvandaan geimporteerd was in 2009
Maar heerlijk toch zo'n 6 pitter, ik heb wel minder power dan in mijn vorige dieseltje, maar toch ben ik heel tevreden met de D24TIC

Ik ben ook reuze benieuwd hoe het PPO avontuur je gaat bevallen

Mvg,
Edwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2011 20:41 #1324737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te koop????
Is ie te koop????
-> <a href=" auto.marktplaza.nl/volvo/Volvo-940-2.4-TD-automaat-16965959.htm " target="_blank">KLIK <-
-> <a href=" auto.marktplaza.nl/volvo/Volvo-940-2.4-TD-automaat-16965959.htm " target="_blank">KLIK <-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2011 09:18 #1330881
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic ammenooitnie!
Nee, hoor! Ik verbaas me er wel over, want ik heb de auto begin februari gekocht en de advertentie is van juli...Ik heb een mail gestuurd met het verzoek om de advertentie te verwijderen.
Bedankt voor de tip!
PS - Zelfs de oude advertentie stond er nog op (zie TS)... uit oktober 2009 nog wel.
Bedankt voor de tip!
PS - Zelfs de oude advertentie stond er nog op (zie TS)... uit oktober 2009 nog wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam