NS-TB-42: is deze auto toevallig bekend?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 15:31 #1305033 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic bekend
Hallo Leon,
Dat laatste is een heel bekend ziekteverschijnsel wat veroorzaakt wordt door het Volvo-virus. Een paradepaardje zo'n tdic. Veel plezier ermee, welkom bij de vereniging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 15:56 #1305038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd ermee !
Ha Leon,
Gefeliciteerd met je Turbodiesel !!! Ook nog automaat dus lekker relaxed.....  Was het toeval dat je deze groene wilde  of heb je daar voorkeur voor ? ( Saab 900 was toch ook groen en had jij toen niet ook een groene Fiat ? ) Misschien nog een paar foto's voor ons erbij ? Ik weet niet wat je allemaal moet doen  maar voor de niet al te technische zaken waar je gewoon wat extra handen en een beetje ervaring bij nodig hebt kan ik je wel helpen. Kunnen we gelijk beetje bijkletsen........

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 23:39 #1305115 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Long time...
Hallo Paul,
Dank je wel! Die Fiat 131 was zilvergrijs, Robert K. had die groene... dat je het nog kunt herinneren, zeg! Ik was het alweer kwijt. En de Saab was inderdaad groen, maar dan dat licht-metallic - bijna mintkleurig. Veel lol gehad met die turbo... ;)
Deze olijf-groene (nou ja, ik vind het meer "British Racing Green", oid) was de eerste 940 Estate D24TIC met automaat waar ik ben gaan kijken. Helaas lijkt het aanbod van deze combinatie met dan ook nog wat leuke luxe dingetjes zodanig dat kieskeurigheid qua kleur een beetje teveel gevraagd lijkt...
Dank je voor het aanbod om eventueel mee te klussen. De technische zaken (motor, aandrijving, ophanging, etc.) en het inhalen van achterstallig onderhoud is Bouke mee begonnen. Dat bijkletsen moeten we sowieso echt onderhand een keertje gaan doen, want de vorige keer dat ik zoiets soortgelijks schreef is alweer twee jaar geleden?!
Foto's wil ik van het weekend proberen (mag ik een zonnig weekend, aub?) en dan posten. Er moet helaas ook nog gewerkt worden tussendoor...

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 23:45 #1305117 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Netjes
Hallo Leon,
Leuke koop!
Ik heb vorige week ook een 945 TDIC Automaat opgehaald.
Heerlijk! Cruised zo lekker.
Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar jouw verbruik?
Ik rij, en ik doe keihard mn best, zo rustig en kalmpjes mogelijk, maar ik haal tog maar 1 op 10.
Dat vind ik best een slechte score voor een diesel.
Laatst is er 300 km mee gereden, netjes 100 tot 120 kmh op de snelweg gereden in de lockup, tog is er 30 liter doorheen gegaan
Groeten,Gerben

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 23:50 #1305118 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Vast besmettelijk?
Dat Volvo-virus is dan vast enorm besmettelijk zeker? :D
Zodra de wagen weer op 'baseline'-niveau is, pak ik het wensenlijstje vast wel weer op... Wat ik zo al gelezen op het forum is er aan mogelijkheden geen gebrek. Graag tot ziens dus!

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 00:08 #1305122 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Diesel register...
Ja, ik had ook gereageerd op de advertentie hier. Maar alleen een beetje laat... Het rijdt inderdaad koninklijk, moet ik zeggen.
Verbruikscijfers heb ik nog niet echt bij de hand. Zal wel 'vorstelijk' zijn... ;P
Aangezien mijn exemplaar meer dan een jaar stil gestaan heeft, is er eerst wat liefde, zorg en aandacht nodig om alles weer lekker te laten lopen. Ik lees op het forum dat er 1:14 en zelfs 1:17 mee gereden wordt?! Een mooie 'target'...
Ik heb in de lease een Prius gereden en heb daarmee ervaren dat de grootste invloed op het verbruik het bekende 'rechtervoetje' is. Ik wil hier geen discussie over 'het nieuwe rijden' versus 'verkeershinder' uitlokken; wel ben ik van mening dat je best zuinig kunt rijden zonder nou meteen iedereen in de weg te zitten. Dat zo'n grote 940 van 0-100 bij wijze van spreken niet binnen vijf seconden redt, zal hopelijk iedereen begrijpen. Voor de rest denk ik: leven en laten rollen... :o)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 00:21 #1305125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Mooi hoor, ik heb net zo iets gekocht 2 weken terug :)

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 00:57 #1305128 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic www.volvoD24TICvereniging.nl
Gefeliciteerd! Heb je er toevallig ook een plaatje van?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 01:14 #1305130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom
is een aansprekend idee die volvoD24 maare is dat dan alleen voor de TIC of mogen de andere varianten ook mee doen hahahaha.
Ik ben ook nog aan het neuzen naar een goeie, als ik morgen nog even tijd heb ga ik in steenwijk kijken ook een D24TIC automaat, maar ik ben getipt met een linkje en dat was ook interessant wel is waar een 740 maar ook met TIC en hand geschakeld moet alleen ingevoerd worden maar wel iets wat mij tot twijfel brengt in de keuze haha, en dan moet ik eerst nog van mn witte af als hij klaar is.

Tom.

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 01:26 #1305133 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic www.volvoD24vereniging.nl
Maar een geintje, hoor! Wat mij betreft zijn alle oliestokers welkom...
Is dat deze? link.marktplaats.nl/412745750 [Edit] Sorry, niet goed gelezen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC